zuckerbergReuters
StoryEditor

Zuckerberg vytiahol do boja proti falošným správam na Facebooku, nechce však cenzúru

28.11.2016, 18:14
Autor:
Vít VargaVít Varga
Ak Facebook zistí falošnú informáciu, používateľa na ňu upozorní.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg na svojom facebookovom profile oznámil, že chce vylepšiť systém odhaľovania falošných správ na sociálnej sieti. Nechce ale z Facebooku vytvoriť nástroj, ktorý bude určovať, čo je pravda a čo nie. 

Po amerických prezidentských voľbách takmer každý súhlasí, že dezinformácie sú problém. Dokonca zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg povedal, že je potrebné problém lživých informácií na Facebooku brať vážne: "Naším cieľom je spájať ľudí v najvýznamnejších veciach a vie sa, že ľudia chcú presné informácie."

Zuckerbergovo oznámenie ale trochu podkopali niektorí užívatelia vyhlásením, že jeho správa mohla poslúžiť ako reklama na vytváranie falošných profilov, uviedol denník The Guardian.

Zuckerberg na svojom facebookovom profile uviedol, že nechce nikoho odradiť od zverejňovania vlastných názorov a nezamýšľa z Facebooku vytvoriť nástroj, ktorý bude určovať, čo je pravda. Na druhej strane ale napísal, že zatiaľ čo je podiel klamlivých správ na Facebooku malý, jeho tím sa môže sústrediť na lepšiu elimináciu falošných správ.

Ako prvé zlepšenie Zuckerberg zmieňuje účinnejší detekciu. Jeho tím chce predovšetkým zlepšiť schopnosť klasifikovať klamlivé informácie. Lepší detekčný systém by mal slúžiť na určenie chybnej správy ešte pred tým, než ju užívateľ zverejní.

Ďalšie zlepšenie vidí v jednoduchšom oznámení nepravdivej informácie na Facebooku. Povedie to podľa neho k ich rýchlejšej reakcii na nepravdivú informáciu.

Zuckerberg tiež zmieňuje, že vyvíjajú nové aplikácie. Ak by sa zistili nejaké nepravdivé informácie, tak sa každému užívateľovi objaví upozornenie varujúce pred klamlivou správou.

Ďalej píše, že mnoho falošných informácií pochádza zo spamov stvorených za účelom finančného zisku. Zuckerbergov tím tiež bude pokračovať v spolupráci s novinármi a inými mediálnymi zamestnancami, aby od nich získal informácie a mohol tak lepšie rozumieť ich systému kontrolovania faktov a dát. Na záver Zuckerberg dodáva, že niektoré tieto opatrenia budú fungovať a iné možno nie.

01 - Modified: 2023-07-06 10:55:31 - Feat.: - Title: Adam Nochta: Pri nových médiách neustále experimentujeme a testujeme nové stratégie 02 - Modified: 2023-07-11 07:45:32 - Feat.: - Title: Twitter: Od spasiteľa socials po rekordéra úpadku 03 - Modified: 2023-03-03 08:35:36 - Feat.: - Title: Cielenie na Facebooku na mladých? Zabudnite, odporúčajú experti digitálnych agentúr. Čo funguje a čo už dávno nie? 04 - Modified: 2022-12-02 15:04:16 - Feat.: - Title: Trendy 2023: Sociálne siete čaká rast videa aj podcastov 05 - Modified: 2022-11-14 08:07:07 - Feat.: - Title: 4 novinky zo 4 sociálnych sietí: Veľká zmena pre administrátorov Facebook stránok
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 08:02