koláž Stratégie
StoryEditor

Sviatočné obrazovky ovládla Markíza. Popoluška a Dračia nevesta sú top filmami celého roka

27.12.2016, 11:18
Autor:
hrnhrn
Prinášame prehľad najsledovanejších relácií na obrazovkách slovenských televízií počas vianočných sviatkov.

Tri oriešky pre Popolušku sú každoročne najsledovanejším programom vianočných sviatkov. Nebolo tomu inak ani tento rok. Popoluška sa stala najsledovanejším programom Štedrého večera a zároveň najsledovanejším filmom a nešportovým programom celého roka 2016. Najobľúbenejšia vianočná rozprávka všetkých generácií dosiahla sledovanosť 17,1 % a trhový podiel 38,3 % v komerčnej cieľovej skupine. Pozrelo si ju 812-tisíc divákov starších než 12 rokov.

Druhým najsledovanejším programom počas sviatkov bola premiéra novej ruskej rozprávky Dračia nevesta. Odvysielala ju Markíza na 1. sviatok vianočný 25. decembra. V komerčnej cieľovej skupine divákov zaznamenala sledovanosť 15,6 % a podiel 32,7 %. Stala sa najsledovanejším programom dňa a zaradila sa na druhú priečku najsledovanejších programov vianočných sviatkov. Nevšedný fantazijný príbeh si pozrelo 640-tisíc divákov, čo rozprávku zaradilo na druhé miesto v rebríčku najsledovanejších filmov tohto roka.

Tretia až piata priečka patrí hlavným spravodajským reláciám na Markíze. Darilo sa im v nedeľu 25. decembra, kedy im výbornú nábehovú krivku zabezpečila Dračia nevesta. Športové noviny zaznamenali sledovanosť 13,6 % a podiel 29,8 %, Televízne noviny 12,6 / 29,5 % a Počasie 12,3 / 27,7 %. Hlavnú spravodajskú reláciu Televízne noviny si pozrelo až 692-tisíc divákov starších než 12 rokov.

Šiesta priečka v rebríčku najsledovanejších programov vianočných sviatkov obsadila rozprávka Mrázik. Ruská klasika sa stala so sledovanosťou 11,5 % a podielom 24,1 aj druhým najsledovanejším programom Štedrého večera. Pozrelo si ju 540-tisíc divákov starších než 12 rokov.

Siedme až deviate miesto patrí opäť hlavným spravodajským reláciám, tentokrát tým, ktoré odvysielali Markíza a Joj v pondelok 26. decembra. Počasie na Markíze si pripísalo sledovanosť 11,2 % a podiel 27,1 %, tesne skončili hlavné spravodajské relácie konkurenčných televízií. S tesným rozdielom skončili Televízne noviny na Markíze (11,1 / 28,4 %) pred Novinami TV Joj (11 / 27,1 %).

Desiata priečka rebríčka sviatočnej sledovanosti patrí komédii Sám doma 2, ktorú na Štedrý večer odvysielala TV Joj. Dosiahla sledovanosť 10,4 % a podiel 21,4 %, Kevina si pozrelo 397-tisíc divákov starších než 12 rokov.

Ako skončili ďalšie relácie, ktoré odvysielali televízie v sviatočnom prime time

Prekvapivo vysoko, na 12. mieste, sa umiestnili Šťastné a veselé Vianoce s Markízou, tradičná vianočná pesnička naspievaná známymi tvárami Markízy. Tento rok prespievali hit Každý deň budú vraj Vianoce od skupiny Lojzo a Mira Žbirku, ktorý dosiahol sledovanosť 10,2 % a podiel 26,9 %. 

Vianočné V siedmom nebi, ktoré vysielala TV Joj na 1. sviatok vianočný. Pozrelo si ho 655-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+ a pripísalo si rating 10,1 % a podiel 21,4 % (12-54), čím sa dostalo na 13. miesto.

Americkej komédii Dovolenka za trest patrí 14. priečka. Televíznu premiéru filmu odvysielala Markíza na 2. sviatok vianočný, dosiahla sledovanosť takmer 10 % a podiel 24,5 %. Pozrelo si ju 408-tisíc divákov starších než 12 rokov.

Prvý diel trilógie pod názvom Winnetou - Nový svet uviedla na 2. sviatok vianočný, 26. decembra, Jednotka. Dosiahol sledovanosť 8,1 % a podiel rovných 19 % v komerčnej cieľovej skupine divákov 12-54, pozrelo si ho 534-divákov starších než 12 rokov. Patrí mu 22. miesto v rebríčku.

Nová rozprávka Zázračný nos, ktorú Jednotka uviedla na Štedrý večer, nedokázala výraznejšie konkurovať vianočnej klasike na Markíze, dosiahla sledovanosť 7,6 % a 15,9 % podiel v komerčnej skupine divákov 12-54, pozrelo si ju 430-tisíc divákov starších než 12 rokov.

V konkurencii Winnetoua a Dovolenky za trest úplne prepadol krimitriler Novembrový muž, ktorý televízia Joj odvysielala na 2. sviatok vianočný. Pozrelo si ho len 204-tisíc starších než 12 rokov. So sledovanosťou 4,4 % a podielom 10,8 % v komerčnej cieľovej skupine 12-54 skončil na 66. priečke rebríčka relácií, ktoré odvysielali televízie počas tohtoročných vianočných sviatkov.

Počas 1. sviatku vianočného zase nedokázal konkurovať Dračej neveste a Vianočnému v siedmom zase dvojdielny film Mastičkár na Jednotke. Sledovanejšia bola druhá časť filmu, ktorú si pozrelo 4,3 % divákov pri podieli 9 % v cieľovej skupine 12-54, pozrelo si ju 318-tisíc divákov starších než 12 rokov.

01 - Modified: 2016-12-27 14:04:58 - Feat.: 0 - Title: Nový Winnetou divákov zaujal. Pozrelo si ho vyše pol milióna divákov 02 - Modified: 2016-12-25 23:46:19 - Feat.: 0 - Title: Popoluška aj po rokoch veľkým ťahákom. Ovládla sledovanosť Štedrého dňa
01 - Modified: 2022-05-13 06:49:24 - Feat.: - Title: Televízny apríl: Prime time ťahali Druhá šanca, Nemocnica a Let‘s Dance 02 - Modified: 2022-05-05 05:56:29 - Feat.: - Title: Druhá šanca sa s divákmi rozlúčila. Finále sledovalo takmer 600-tisíc divákov 03 - Modified: 2022-05-04 06:58:36 - Feat.: - Title: Druhá šanca čoskoro skončí. Pokračovať bude už na jeseň 04 - Modified: 2022-04-12 08:44:15 - Feat.: - Title: Týždenná sledovanosť: Let's Dance láme rekordy, vystrelilo Na telo s Ficom 05 - Modified: 2022-04-06 10:30:51 - Feat.: - Title: Televízny marec: Druhá šanca prekonala aj spravodajstvo. Ako sa darilo jarným novinkám?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. máj 2024 13:32