Dreamstime
StoryEditor

Nové ceny a viazanosť pre všetkých. Nebolo to možné inak, tvrdí UPC

01.03.2017, 14:37
Pôvodné televízne a internetové služby končia. Nové balíčky majú iné ceny.

Spoločnosť UPC upravila na začiatku roka svoj cenník a uviedla novú zjednodušenú ponuku internetových a televíznych služieb. Od 1. apríla sa však menia ceny služieb všetkým zákazníkom, aj tým, ktorým ešte nevypršala zmluvná viazanosť.

Zmeny v službách a cenách sa prejavia prvýkrát vo vyúčtovaní od 1. apríla, prípadne v  najbližšej ďalšej faktúre. Závisí to od dátumu, kedy zákazník dostáva vyúčtovanie.

Spoločnosť UPC informovala, že zmeny nie sú rovnaké pre všetkých zákazníkov, ale "závisia od ponuky a kampane, ktorú jednotliví zákazníci využívajú". V priemere by malo ísť o úpravy fakturovaných súm o niekoľko desiatok centov. UPC uviedla, že so zmenou cien získajú zákazníci nové výhody, napríklad zvýšenie rýchlosti internetového pripojenia, videotéku MyPrime, mobilnú televíziu Horizon Go či 7-dňový TV archív.

Zmena zmluvnej viazanosti

S novými službami dochádza aj k zmene viazanosti. Po novom je zmluvné obdobie nazvané vernostným a je skrátené z 24 na 12 mesiacov. Zmena sa týka väčšiny zákazníkov. "V priemere sa jedná o úpravu ceny o niekoľko desiatok centov, u väčšiny zákazníkov je to v čiastke menej než 1 euro," uviedol Jaroslav Kolár, hovorca UPC.

Podľa zákona má zákazník právo ku dňu nadobudnutia účinnosti zmeny služby ukončiť, a to bez sankcie. "Neradi by sme sa so zákazníkom rozlúčili. Veríme, že dokážeme ponúknuť služby, ktoré budú zákazníkovi vyhovovať," hovorí Kolár. Ak sa zákazník rozhodne zmluvu ukončiť, je potrebné, aby UPC informoval čo najskôr, najneskôr však do dátumu zmeny služby.

Zmenu cien a podmienok realizovala UPC tak, že obnovila všetkým zákazníkov vernostný program na 12 mesiacov. "Z technického hľadiska to nebolo možné realizovať inak," vysvetľuje Kolár. Zavedenie nového vernostného obdobia však podľa UPC  poskytuje zákazníkom významnú výhodu oproti minulosti.

Nové podmienky, nové balíčky, nové ceny

Po novom má zákazník na výber, či si zvolí službu so štandardnou cenou alebo vernostnou. Pri vernostných cenách dostane zákazník zľavu, avšak jednou z podmienok jej uplatnenia je viazanosť na 12 mesiacov. Ak sa zákazník rozhodne ukončiť zmluvu s UPC počas obdobia viazanosti, bude musieť doplatiť rozdiel medzi štandardnou a vernostnou nižšou cenou. Nebude mu však účtovaná žiadna pokuta za predčasné ukončenie vernostného obdobia. Z pohľadu UPC "doúčtovanie nepredstavuje akúkoľvek formu sankcie alebo pokuty, len zľavu, na ktorú zákazníkovi nevznikol nárok", keďže nevyužíval služby UPC celých 12 mesiacov.

Ak chce zákazník v priebehu vernostného obdobia zmeniť svoj balíček služieb, môže byť nepríjemne prekvapený. Pri prechode na vyšší balíček služieb mu bude pokračovať vernostné obdobie naďalej bez prerušenia. Zmení sa mu len cena za poskytované služby. Ak však prejde na nižší balíček, ukončí sa mu prebiehajúce vernostné obdobie a bude musieť doplatiť rozdiel medzi štandardnými a vernostnými cenami počas predčasne ukončeného obdobia. Následne mu začne plynúť nové, 12 mesačné vernostné obdobie, ale už s novými cenami za nižší balíček služieb.

Vernostné obdobie obnovuje UPC každých 12 mesiacov automaticky. Ak ho chce zákazník ukončiť pri vypršaní zmluvy, musí o tom informovať spoločnosť aspoň 15 dní pred skončením vernostného obdobia.​

Po odchode Markízy z DBV-T upravovali komerčné televízie s operátormi svoje cenové podmienky a očakáva sa, že služby zdražia aj ďalší operátori. Zmeny už ohlásil Slovanet, ktorý zvýšil cenu svojich najlacnejších balíčkov, Telekom a Orange zatiaľ zmeny neavizovali.

01 - Modified: 2016-11-23 03:46:04 - Feat.: 0 - Title: Markíza a JOJ chcú poplatky od divákov cez TV operátorov 02 - Modified: 2016-12-12 14:28:30 - Feat.: 0 - Title: Televízie chcú vyššie ceny od operátorov. Tí sa bránia, ceny chcú udržať 03 - Modified: 2017-02-17 13:18:25 - Feat.: 0 - Title: Všetci operátori musia Primu vypnúť 04 - Modified: 2017-02-17 13:16:11 - Feat.: 0 - Title: Menší poskytovatelia televíznych služieb: České stanice vypneme, ale musia tak urobiť aj veľkí operátori
01 - Modified: 2023-09-14 09:56:33 - Feat.: - Title: V novej kampani UPC všetko hrá. Spot stojí na hre Rómeo a Júlia a obľúbenej herečke 02 - Modified: 2023-08-25 11:22:52 - Feat.: - Title: UPC má novú digitálnu agentúru. Je ňou PS:Digital 03 - Modified: 2019-12-02 09:39:17 - Feat.: - Title: Internetová televízia Horizon TV od UPC expanduje, oddnes je dostupná aj u iných operátorov 04 - Modified: 2018-12-21 10:25:35 - Feat.: - Title: Významná akvízícia na trhu operátorov: Majiteľ Skylinku kúpil freeSAT 05 - Modified: 2018-04-11 10:27:56 - Feat.: - Title: Horizon Go od UPC je už k dispozícii v celej EÚ
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 21:42