Pravdu dostal po desiatich rokoch do zisku. V súčasnosti je to jeden z jeho cieľov v ta3. „Nemám pripravený ozdravný plán, ktorý hovorí o tom, že budúci rok bude televízia v čiernych číslach. Pre mňa je to dlhodobý projekt, ozdravný plán máme načrtnutý na tri roky,“ hovorí generálny riaditeľ Ján Svoboda pre Stratégie.
Stali ste sa generálnym riaditeľom a konateľom ta3. S akými plánmi ste prevzali televíziu?
Prvé zmeny nastali vo výmene topmanažmentu – skončila generálna riaditeľka, personálny a finančný riaditeľ, vedenie online tímu – zmenou prechádza kompletný online tím. Nie je tajomstvom, že vo firme máme zahraničnú konzultačnú firmu Innovation Media, ktorá sa podieľala na trasformácii BBC, Sky News či EuroSport. Prioritou je personálna a finančná stabilizácia firmy, nové rozvojové projekty. Samozrejme, aj obhájenie pozície najdôveryhodnejšieho média na Slovensku v rebríčku Reuters, za ktoré patrí vďaka celému tímu ta3.
Čo vám táto konzultačná firma odporučila?
V podstate ide o jednoduchú radu – model toho, ako sa správame v bežnom živote z hľadiska konzumácie médií, musíme preniesť do televízie. ta3 chceme prezentovať ako multiplatformové médium. Pôjdeme cestou digital first, zohľadníme, že ľudia sú na mobile a budeme sa snažiť o neustály prísun spravodajstva. Meníme vnímanie ta3 ako televízie na ta3 news.
Ako tieto zmeny premietnete do bežného dňa redaktorov, ako zmeníte tvorbu obsahu?
Najzásadnejšou zmenou, ktorá sa už deje, je, že zlúčime online tím a televízny newsroom dohromady. Doteraz to boli dve rôzne entity, ktoré spolu nekomunikovali. Väčší potenciál vidím v online. Z webu ta3 mám ambíciu vytvoriť top spravodajský web, čo znamená, že všetky sekundárne témy okrem spravodajského obsahu pôjdu bokom. Už teraz vysielame 70 percent spravodajstva, chcel by som to zvýšiť na 80 percent. Víziou je generátor spravodajstva. Idea je, že chceme mať spravodajstvo pokryté celých 24 hodín, rátame tam najmä časové posuny v...
Zostáva vám 85% na dočítanie.