Spoločnosť Microsoft bude Netflixu spravovať technológiu pre predaj reklamného priestoru. Streamovacia televízia tak bude vďaka spolupráci schopná ponúkať lacnejšie predplatné s reklamami. Netflix to uviedol vo svojom stredajšom oznámení.
Netflix oznámil plán na zavedenie lacnejšieho predplatného v apríli, keď mu v prvom štvrťroku prvýkrát po viac ako desiatich rokoch klesol počet predplatiteľov. Spoluriaditeľ firmy Ted Sarandos potom v júni povedal, že spoločnosť rokuje s viacerými firmami o možnostiach spolupráce v reklame.
Microsoft bude zodpovedný za návrh a správu platformy pre inzerentov, ktorí chcú zobrazovať reklamy užívateľom Netflixu. „Microsoft preukázal schopnosť uspokojiť všetky naše reklamné potreby tým, že s nami vytvorí novú ponuku predplatného založeného na reklame," uviedol prevádzkový riaditeľ Netflixu Greg Peters.
Oznámenie o partnerstve prichádza krátko pred správou o hospodárskych výsledkoch Netflixu za druhý kvartál, ktoré firma zverejní na budúci týždeň v utorok. Spoločnosť upozornila investorov, že v tomto období môže stratiť až dva milióny predplatiteľov, napriek návratu populárneho seriálu, ako je Stranger Things, ktorý láme divácke rekordy.
Microsoft vlani zarobil na príjmoch z reklamy desať miliárd dolárov (243 miliárd korún). Reklamy predával okrem iného na svojom vyhľadávači Bing a profesionálnej sieti LinkedIn. Minulý mesiac Microsoft dokončil akvizíciu online reklamnej platformy Xandr od spoločnosti AT & T, ktorá umožňuje inzerentom nakupovať reklamný priestor na tisíckach webových stránok, uviedla agentúra Reuters.
Najväčší konkurent Netflixu, spoločnosť Disney+, už tiež uviedol, že zavedie predplatné s reklamou. Záujem o sledovanie streamovacích kanálov totiž kvôli odznievaniu pandémie slabne, konkurencia silnie a spotrebitelia kvôli vysokej inflácii na zábave šetria.