StoryEditor

Veľký rozhovor o Piane: Budúcnosť novín na webe je v personalizácii obsahu

09.09.2022, 00:00
  • Covid totálne rozhádzal štatistiky predplatného digitálneho obsahu, hovorí v rozhovore pre Stratégie Alexander Kreybig, stratég spoločnosti Piano. 
  • Pred covidom segment predplatného digitálneho obsahu rástol pozvoľným tempom. Potom išla návštevnosť novín išla rádovo aj o 50 až 70 percent vyššie.
  • Počty predplatiteľov, či už krátkodobých alebo dlhodobých sa dvíhali dvoj- až trojnásobne, tvrdí to  Alexander Kreybig, stratég spoločnosti Piano v rozhovore pre Stratégie. 
  • Ku klientom platformy patrí aj americký Business Insider a španielske noviny El Mundo.

 Pozeral som nejaké články o Piane a poslednú zmienku o vás som našiel z roku 2019. Vám sa podarilo firmu vzkriesiť alebo sa už rozprávame o úplne inom Piane?

V podstate z toho pôvodného Piana zostalo už len meno. Piano prešlo počas uplynulého obdobia niekoľkými akvizíciami a momentálne je to už úplne iná firma, s iným, oveľa vyspelejším softvérom a fungujúca na inom základe.

Čiže to pôvodné Piano, ktoré fungovalo na mesačnom predplatnom, ktoré odomykalo články na viacerých portáloch rôznych vydavateľských domov, už nemá s vami veľa spoločné?

Každý softvér, ktorý má ambíciu uspieť, sa musí zdokonaľovať, Piano nie je výnimkou. Pôvodný softvér je minulosťou, súčasný je kvalitatívne na oveľa vyššej úrovni. Manažment digitálneho predplatného už nie je iba o zamykaní článkov. Aktuálne softvérové moduly Piana obsahujú manažment digitálnej identity, nástroj na pokročilú segmentáciu používateľov, personalizované odporúčanie obsahu, pokročilú webovú analytiku alebo systém pre newslettre.

Prezradíte teda, pre akých klientov v zahraničí pracujete?

V rámci optimalizácie digitálneho predplatného, ktoré poskytujeme ako strategickú službu, ide o zákazníkov ako Insider z USA, taliansky denník Corriere della Sera, španielsky denník El Mundo alebo švajčiarske vydavateľstvo Tamedia. Kolegovia pracujú s klientmi po celom svete, v Severnej aj Južnej Amerike, Japonsku, Indii... Väčšinou ide o dlhodobé, niekoľkoročné projekty.

Takže Piano teraz už funguje na inom princípe?

Funguje to podobne ako predtým. V pôvodnom slovenskom Piane bola možnosť predplatiť si v rámci jedného predplatného niekoľko titulov, od toho sa neskôr ustúpilo. Mediálne domy vo svete majú pre každý titul samostatné predplatné.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 91% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-09-06 08:56:41 - Feat.: - Title: Výdavky do internetovej reklamy stále rastú, aj keď už nie tak rapídne 02 - Modified: 2022-08-07 05:59:54 - Feat.: - Title: Digitálny týždeň: Ako by podľa AI vyzerala úplne posledná selfie na svete? 03 - Modified: 2022-08-01 10:29:59 - Feat.: - Title: Digitálny týždeň: Tínedžeri už strávia viac času na TikToku ako na YouTube 04 - Modified: 2022-02-02 18:11:51 - Feat.: - Title: Zo slovnej hry Wordle sa stal za pár mesiacov hit. Teraz ju kúpil The New York Times 05 - Modified: 2021-06-10 08:26:34 - Feat.: - Title: Prieskum: Na sociálnych sieťach je vyše 40 percent slovenských firiem. Pandémia presunula biznis do online-u
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
29. september 2022 07:00