Začal na zelenej lúke, doslova v podcastovej kamennej dobe budovať produkčnú spoločnosť. ZAPO – Zábava v podcastoch je dnes najsilnejším hráčom, spolupracuje s veľkými zadávateľmi aj mediálnymi agentúrami a produkuje takmer štyri desiatky podcastov. Aký je jeho kľúč k úspechu, čo chcú poslucháči a na čo počúvajú zadávatelia?
Pred šiestimi-siedmimi rokmi som mala pocit, že podcastový trend Slovensko obíde.
Ja som taký pocit nemal, vy áno?
Hej, zdalo sa mi, že to s podcastmi dopadne rovnako ako s Twitterom.
Vždy je to o tom, či sa konkrétneho trendu niekto chytí. U nás prvú podcastovú revolúciu spôsobil denník SME so svojím podcastom Dobré ráno a v druhej vlne podcasty jauuu, PS: to bolelo s Evelyn a Peťou Polnišovou a Boris a Brambor, ktoré sme produkovali my. Teraz sme v období tretej slovenskej podcastovej revolúcie, rozdeľuje sa trh.
Ako ste na začiatku vnímali podcasty?
Ako poslucháč. Mojím prvým obľúbeným bol Lužifčák. Postupne som sa do podcastov zamiloval, stále som však bol prioritne rádiový človek.
Boli ste programovým riaditeľom Rádia Expres, teda média, ktoré je svojím spôsobom veľmi podobné podcastom, pretože pracuje s audioobsahom. Pamätáte si na to, ako ste sa zo začiatku rozprávali vo svojom internom tíme o tom, že nejaké podcasty vôbec existujú a či je to vôbec téma?
Zostáva vám 90% na dočítanie.