Čo si máme predstaviť pod názvom digitálna audio reklama?
Audio reklama alebo zvuková reklama sa spúšťa iba v online prostredí používateľom, ktorí počúvajú streaming rádií alebo podcasty cez internet. Môže to byť cez počítač, aplikáciu v telefóne, tablete, na smart speakri a podobne. Do digitálnej audio reklamy zahŕňame reklamu v streamoch rádií, podcasty, ale môže to byť aj hudobný streaming alebo in-game audio. Ide o dynamicky vkladanú reklamu vo formáte pre-roll, mid-roll alebo post-roll.
Aký veľký je tento trh a ako sa vyvíja?
Trh digitálnej audio reklamy rastie každý rok. Podľa IAB Slovakia v prvom polroku 2023 medziročne narástol o 22 percent a má ďalší potenciál rastu. Aktuálne výdavky do digitálnej audio reklamy sú na úrovni len okolo dvoch miliónov eur, čiže priestor pre klientov a možnosť vyznieť je veľmi vysoká. Čo sa týka Európy, tu je audio reklama objemom úplne inde – podľa IAB Europe audio reklama zaznamenala v roku 2022 najsilnejší rast zo všetkých digitálnych formátov – o viac ako 22 percent na hodnotu 0,7 miliardy eur.
Slovensko je v počúvaní médií pomerne konzervatívnou krajinou. Oplatí sa zadávateľom cieliť práve cez digitálne audio?
Naopak, celková počúvanosť rádií je viac ako 90 percent Slovákov a rádio ako mediatyp má extrémne vysoký reach. Audio ako také poskytuje klientom množstvo výhod, najmä v dobe takej náročnej na vizuálne vnemy. Čo...
Zostáva vám 85% na dočítanie.