Počas otváracieho víkendu prekonal film ČERNÁK rekord slovenských kín. Prišlo si ho pozrieť 133 586 divákov a obrat dosiahol 1 061 872 eur. Pokoril aj zahraničný kinohit Marvel: End Game, ktorý držal rekord doteraz. Očakávali ste to?
Už aj pri filme MIKI to po tých prvých dňoch vyzeralo, že by mohol padnúť rekord v rebríčku najnavštevovanejších slovenských filmov počas prvého otváracieho víkendu, ale napokon to vtedy nevyšlo. MIKI šiel do kín v auguste a zhodou okolností v sobotu, keď boli na film vypredané amfiteátre, pršalo. V každom prípade nejde teraz o nejakú hru, že kto je na čele akého rebríčka, ale je to veľmi príjemný a dôležitý impulz.
Pretože prvý víkend rozhoduje o tom, ako sa bude vyvíjať celková návštevnosť. A či bude film schopný investované peniaze vrátiť alebo nie.Takže sme boli v auguste nadšení. A záujem divákov potvrdilo teraz pokračovanie. A film ČERNÁK sa stal najúspešnejším nielen slovenským filmom, ale predbehol aj Avangerov: End Game a usadil sa na vrchole rebríčka.
Bol to zámer tvorcov, že ste robili rovno dva filmy naraz?
Áno. Od chvíle, keď padlo rozhodnutie, že budeme príbeh rozprávať v dvoch filmoch, bolo jasné, že ich budeme nakrúcať spolu. Je to na jednej strane efektívnejšie, na druhej strane je to pre producenta obrovská výzva. Musíte naraz odfinancovať výrobu dvoch filmov. A keďže ide o komerčné filmy, väčšina zdrojov sú investície a pôžičky, ktoré musíte z distribúcie vrátiť. Snažíte sa odhadnúť, koľko si môžete dovoliť minúť, zároveň si uvedomujete, že ak má byť film kvalitný, musíte mu dať to, čo potrebuje. Je to obrovský tlak.
Takže rozdelenie bolo hlavne ekonomické hľadisko?
Nie, bolo to rozhodnutie tvorcov, ktoré producenti akceptovali. Nakrúcať filmy naraz síce šetrí určité náklady, ale hlavne eliminujete mnohé riziká. Napríklad že už nebudete mať k dispozícii všetkých hercov alebo že budú mať kvôli inému projektu zmenenú vizáž. Alebo bude zmenená lokácia, kam sa v príbehu musíte vrátiť. Aj preto sme sa rozhodli ísť do toho „po hlave“ a našťastie to vyzerá, že sme to ustáli. Ale bol to obrovský risk. Keby diváci filmy neboli prijali, tak by sme sa ocitli v obrovských problémoch.
Veľa ľudí bolo v kine na konci prvého filmu MIKI nemilo prekvapených, že to bude mať pokračovanie, lebo na to neboli pripravení. Prečo ste sa to vlastne rozhodli pred divákmi utajiť?
Neviem, či boli všetci prekvapení „nemilo“. A nenazvala by som to „utajením“. Z hľadiska marketingovej komunikácie bolo pre nás dôležité, aby sa ľudia začali zaujímať o film MIKI a išli si ho pozrieť. Nechceli sme komplikovať komunikáciu vysvetľovaním, že potom bude ešte jeden film. Bolo dôležitejšie zamerať sa na propagáciu prvého filmu s t...
Zostáva vám 85% na dočítanie.