Rebríček mediálnych agentúr podľa vývoja nového biznisu 2024Shutterstock
StoryEditor

V New bize sa v roku 2024 najviac darilo agentúre Wavemaker a skupine Publicis Media

04.04.2025, 13:11

Spoločnosť COMvergence zverejňuje za rok 2024 štúdiu New Business Barometer. Tento dokument poskytuje komplexné hodnotenie mediálnych agentúr v oblasti nového biznisu a udržania si klientov. 

V priebehu roku 2024 sa na slovenskom trhu zrealizovalo 60 presunov a tendrov v hodnote 172 miliónov USD. 45 vyhrali alebo si udržali sieťové agentúry. V 15-stich prípadoch boli úspešné nezávislé, inhouse alebo nesieťové agentúry.

Zo spoločnosti COMvergence sme dostali povolenie zverejniť len prvé tri miesta v prípade skupín a prvých päť miest v rebríčku agentúr. Podrobné informácie nájdete:   www.comvergence.net

Všetky sumy sú odhadnuté spoločnosťou COMvergence a ide o neto čísla. Líšia sa tak od brutto mediálnych výdavkov, ktoré pravidelne uvádza spoločnosť Kantar. 

 

AGENCY NEW BUSINESS RANKING 2024

  Mediálna agentúra TOTAL (New Business vrátane retentions) v  USD  Strata klientov/Total spend v  USD  Získanie nových klientov/Total spend v USD  Retentions/Total spend v USD/Retention rate NET New Business bez retentions v  USD 
1.  Wavemaker  +40,2 mil. 2/-0,7 mil. 3/19,4 mil. 2/21,5 mil./97% 18,7 mil.
2.  Zenith  +30,9 mil.  - 1/1,4 mil. 3/29,5 mil/100% 1,4 mil. 
3.  Publicis Groupe +22,8 mil. 1/-0,3 mil. 11/23 mil. 1/0,1 mil./25% 22,7 mil. 
4.  UM +13,1 mil. 1/-1 mil. 1/0,4 mil. 3/13,7 mil./93% -0,6 mil. 
5.  Mindshare  +9,4 mil.  2/-3,3 mil.  - 2/12,7 mil./79% -3,3 mil. 

 

GROUP NEW BUSINESS RANKING 2024

  Mediálna agentúra TOTAL (New Business vrátane retentions) v USD  Strata klientov/Total spend v  USD  Získanie nových klientov/Total spend v USD  Retentions/Total spend v USD/Retention rate NET New Business bez retentions v  USD 
1.  Publicis Media +54,3 mil. - 12/24,4 mil.  5/29,9 mil./100% 24,4 mil.
2.  GroupM  +47,4 mil.  7/-7,7 mil.  6/20,9 mil.  4/34,2 mil. /82% 13,2 mil.  
3.  Omnicom Media (OMG) +14,3 mil. 2/-17,5 mil.  2/1,5 mil.  8/30,3 mil./63% -16 mil. 

 

Najväčšie mediálne tendre na Slovensku za rok 2024: 

1. O2 Slovakia: 20 mil. USD 

2. Henkel: 18 mil. USD

3. Unilerver: 13 mil. USD

 

01 - Modified: 2024-09-09 07:58:18 - Feat.: - Title: Ceny za reklamu v televízii rastú, ale investície zostávajú stabilné 02 - Modified: 2023-06-09 08:52:07 - Feat.: - Title: New Business Barometer 2022: Víťazi mediálnych tendrov, obrovské rozpočty a prekvapujúce prehry 03 - Modified: 2021-09-09 11:08:58 - Feat.: - Title: Mediálne agentúry predikujú dvojcifernú infláciu 04 - Modified: 2021-08-11 09:52:58 - Feat.: - Title: Mediálne agentúry: Investície do reklamy v podcastoch budú rásť len pomaly 05 - Modified: 2017-01-20 13:26:11 - Feat.: - Title: Čo hovoria na výsledky Markízy bez terestriálu odborníci?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. apríl 2025 13:12