Filmzie založila v roku 2018 v Bratislave dvojica Matej Boďa a Milan Gajdoš. Streamovacia služba dnes používateľom ponúka viac než 10 000 hodín filmov, seriálov a dokumentov. Diváci tento obsah sledujú úplne zadarmo, výmenou za zobrazenie krátkych reklám. Platforma totiž funguje na princípe AVOD modelu (Advertising Video On Demand). Filmzie má po celom svete milióny používateľov mesačne. Pôsobí najmä v Severnej a Južnej Amerike, Európskej únii a Austrálii, pričom jej najdôležitejším trhom sú Spojené štáty.
„Strategické partnerstvo streamovacej služby Filmzie s tak silnou spoločnosťou, ako je APMC potvrdzuje, že naša stratégia bola správna. Diváci po celom svete chcú sledovať kvalitný obsah, no čoraz častejšie odmietajú platiť za príliš veľa mesačných predplatných. AVOD model je odpoveďou na túto zmenu ich správania,“ hovorí Matej Boďa, spoluzakladateľ a CEO Filmzie.
V čase vzniku bol úplne bezplatný model streamovania filmov a seriálov skôr výnimočný, no práve jeho jednoduchosť a dostupnosť sa ukázali ako kľúčové faktory úspechu. V posledných rokoch začali podobný model zavádzať aj veľkí hráči ako sú Netflix, HBO Max, či Paramount, ktorí dnes na niektorých trhoch ponúkajú hybridné formy lacnejšieho predplatného kombinovaného s reklamou.„Za úspechom Filmzie nestojí len dobrý nápad, ale predovšetkým tím šikovných, odhodlaných ľudí, ktorí s nami celé roky verili v tento model a tvrdo na ňom pracovali. S malým, ale mimoriadne výkonným medzinárodným tímom sme dokázali rásť, inovovať a presadiť sa v globálnej konkurencii. Teší ma, že teraz budeme môcť naše skúsenosti a prácu nášho tímu rozvíjať s podporou APMC,“ hovorí Milan Gajdoš, spoluzakladateľ Filmzie.
Po uzatvorení transakcie obaja zakladatelia budú aj naďalej aktívne pôsobiť a rozvíjať spoločnosť Filmzie v úzkej spolupráci s vedením APMC, Matej Boďa sa zameria na činnosti v oblasti programatickej reklamy a Milan Gajdoš na finančnú stratégiu. Výsledkom tejto synergie bude rast oboch spoločností, násobený skúsenosťami a know-how oboch strán.
Z nuly po globálny úspech aj vďaka silnému rastu a zlomu v roku 2024Rok 2024 bol pre Filmzie najúspešnejší v histórii – spoločnosť prvýkrát dosiahla ziskové hospodárenie a jej tržby prekonali 25,79 milióna eur, čo predstavuje viac než trojnásobný nárast oproti roku 2023. Zisk sa priblížil k hranici 5 miliónov eur. Pre porovnanie, v roku 2021 boli tržby na úrovni 1,16 milióna eur, v roku 2022 dosiahli 7,58 milióna eur.
K tomuto rastu výrazne prispelo celkové ekonomické oživenie a zlepšenie situácie na globálnom trhu s reklamou, kde AVOD model naberá na popularite. „Dosiahnuté výsledky potvrdzujú, že náš obchodný model má pevný základ a dokáže dlhodobo generovať udržateľné príjmy. Prechod do ziskového hospodárenia bol pre nás kľúčovým míľnikom – nie len z pohľadu investorov, ale aj ako dôkaz toho, že vieme budovať globálnu platformu s reálnou ekonomickou hodnotou. Vysoký rast tržieb za posledné roky je výsledkom dôsledného plánovania, neustáleho zlepšovania našej technológie a schopnosti nášho tímu flexibilne reagovať na vývoj trhu,“ uvádza Milan Gajdoš.
„Od začiatku sme mali jasnú víziu – no jej realizácia bola veľkou výzvou. Spúšťali sme streamovaciu platformu bez filmov, bez mena v odvetví a bez zdroja reklám – a ešte k tomu z východnej Európy. Museli sme mať plán, ako si všetky tieto aktíva krok po kroku vybudovať. Začali sme teda tým najdôležitejším – obsahom. Budovali sme knižnicu filmov a seriálov a našu reputáciu tým, že sme chodili na filmové festivaly po celej Európe, od Berlína až po Cannes, a osobne vysvetľovali štúdiám, kto sme, ako funguje náš model a čo im môžeme priniesť. Trvalo to roky, ale dnes už nás poznajú a vieme rokovať prakticky s kýmkoľvek na svete,“ uzatvára Matej Boďa.Medzi kľúčových investorov Filmzie patrí venture kapitálový fond Zero One Hundred, ktorý do služby už v jej skorej fáze v roku 2020 investoval 1,6 milióna EUR. Dnes vlastní približne tretinu spoločnosti.
“Milan, Matej a celý tím okolo nich v začiatkoch Filmzie sedel v našom coworkingu. Rozhodli sme sa podporiť ich zámer expandovať na ďalšie svetové trhy, keďže mali obrovské nadšenie a už vtedy ukázali, že môžeme dôverovať ich ideám a znalostiam trhu so streamovacími službami aj chuti filmových fanúšikov po celom svete. Vďaka tomu teraz našli partnera, ktorého biznis model je v jednoznačnej synergii s modelom, ktorý Filmzie pochopil a rozvíjal od úplného začiatku svojej existencie,” povedal Dušan Duffek, partner fondu Zero One Hundred.
Filmzie tu zostáva – bezplatne a globálneStrategické partnerstvo so spoločnosťou APMC nebude mať vplyv na doterajšie fungovanie služby. Obsah Filmzie ostáva dostupný úplne bezplatne na Filmzie.com a v mobilných aplikácii pre Android alebo iOS, pričom spolupráca so spoločnosťou APMC prinesie spoločnosti Filmzie možnosti skvalitnenia a rozvoja služby tak, aby došlo k rozvoju spoločnosti Filmzie a streamovacej platformy nielen z pohľadu jej užívateľov, ale aj investorov Filmzie. Platforma ponúka 100 percentne legálny obsah najmä od nezávislých tvorcov a menších štúdií.

