Šport dokáže prinášať emócie, spolupatričnosť, zrazu sa pri ňom všetci odievame do národných vlajok, skandujeme, spievame hymnu. V špecializovanej prílohe Stratégií Športový marketing sa viac ako pocitmi zaoberáme číslami, výtlakom, silou partnerstiev. A zásadnou otázkou: Dokáže šport generovať peniaze?
Nuž, keby to nedokázal, tak asi by tak veľmi nelákal veľké značky, agentúry a celé tímy organizátorov. Televízie sa bijú o športové práva a firmy o priazeň sponzorov pri organizovaní podujatí.
Je výhodné uveriť sile športu? Na túto otázku sa pokúša odpovedať Peter Pukalovič, muž, ktorý organizuje bežecké, cyklistické a najnovšie už aj konské preteky. Jeho agentúra BeCool spolupracuje s takými brandmi, ako je ČSOB, Slovak Telekom či DM, a roky ich presviedča, že byť súčasťou maratónu, ktorý si prídu zabehnúť desaťtisíce nadšencov, sa oplatí. Ako sa budú športové partnerstvá a ako dlho treba vydržať, aby sa dostavil očakávaný efekt?
S televíziami sme rozobrali problematiku vysielacích práv na športy, ktoré nás pripútavajú ku gaučom, ale aj na tie menšie, lokálne ligy. Prečo investujú do vysielania takzvaných malých športov a čo im to prináša?
Máme pre vás aj veľkú dávku inšpirácie. Ak stále váhate, či ísť alebo neísť do partnerstva so športom, tak si prečítajte, ako to robia tí najväčší – Neymar, Messi, Federer, Cristiano Ronaldo. A, samozrejme, ich mecenáši – Niké, Adidas, Reebok a ďalší. Kto dnes komu prospieva a prináša väčšie bohatstvo? Adidas Messimu? Alebo je to už dávno naopak?
Domáce firmy prezradia, ktoré spolupráce a projekty súvisiace so športom sa im osvedčili najviac a na ktoré sú pyšné.
Príjemné čítanie o športe, celú prílohu si môžete pozrieť v printe alebo aj TU.