K organizácii prvého maratónu ste sa dostali viac-menej náhodou, keď sa vám pred 20 rokmi naskytla možnosť pomôcť s cateringom a povoleniami jednému podnikateľovi. Nakoniec ste celý maratón dotiahli s rodinou do finále sami. Mali ste v začiatkoch nejakú základňu marketingových skúseností?
Športový marketing sme sa naučili za behu, takmer doslova. A išli sme do toho srdcom, chceli sme vytvoriť niečo, čo tu zostane, a niečo v športe zmeniť. A dodnes sa snažíme robiť šport trochu inak. Usilujeme sa o to, aby ľudia, naši partneri a celá spoločnosť vnímala podujatia nielen dušou, ale aj marketingovou stratégiou.
Aká stratégia sa podpísala pod vaše 19-ročné partnerstvo s ČSOB a ďalšími dlhodobými partnermi ako DM drogéria či Telekom?
Byť verný a dobrý partner. Rovnaké zanietenie, aké dávame ľuďom, vkladáme aj do spolupráce s našimi partnermi. Budujeme s nimi dôveru a túžbu rásť. Najdôležitejšie v sponzorskom vzťahu je počúvať, vnímať potreby partnera a na základe toho navrhnúť, čo mu viete dať. Učiť sa s partnermi, vedieť, o čom je stratégia značky a vždy sa zamyslieť nad tým, čo z tej stratégie viete preklopiť do svojho projektu.
Ako preklápate strategické ciele partnerov do športových podujatí, môžete dať konkrétny príklad?
Tak napríklad ČSOB, generálny partner bratislavského maratónu, sa v začiatkoch našej spolupráce budoval ako elektronický inovátor. A my sme sa adaptovali na jeho stratégiu. Zmenili sme registračný systém, zmenili sme prihlasovanie cez aplikácie a podobne. To je to, že s partnerom spoločne rastiete a zdieľate spoločné hodnoty.
Zostáva vám 83% na dočítanie.