Stratégie nie sú iba časopis. Sme v podcastoch, na eventoch a fandíme celej marketingovej brandži Aktuálne číslo Stratégií je výnimočné. Ani nie jeho hlavná časť, ale príloha, ktorá s ním vychádza. Snažíme sa v nej zmapovať tri dekády. Začítajte sa s nami do najhlbšej histórie Stratégií aj marketingu na Slovensku.
PR je beh na dlhú trať, odmenou je dôvera a pozitívna reputácia Štefan Vadocz, zakladateľ agentúry Neopublic, v rozhovore pre jubilejný špeciál Stratégií spomínal na začiatky public relations na Slovensku, priblížil vývoj a premeny trhu a poskytol svoj pohľad do budúcnosti tohto komunikačného odvetvia.
30 rokov Stratégií: Ďakujeme, že môžeme byť súčasťou vašich príbehov Príbeh Stratégií väčšina z vás pozná lepšie ako ja. Keď v rokoch 1994 – 1995 prichádzali na Slovensko, študovala som na strednej škole.
Ukážme mladým, že reklama je zábavná. Lídri agentúr radia, ako prilákať novú generáciu Čo treba urobiť pre to, aby mali mladí, talentovaní ľudia záujem zapojiť sa do reklamného cirkusu a ako si ich v ňom udržať? Prečítajte si názory odborníkov z reklamného biznisu.
Reklamné agentúry sú čoraz viac strategickým partnerom, nie iba dodávateľom služieb Aká je súčasná úloha reklamnej agentúry v biznise? Ako sa mení, čo klienti v porovnaní s minulosťou od reklamky vyžadujú? Ste na to pripravení?
Reklamné agentúry 2024: Výnimočná reklama stále stojí na ľudskom elemente - kreativite, emócii a príbehu Prinášame vám pravidelnú špecializovanú ročenku Reklamné agentúry 2024.
Anketa Stratégií: Aký bol rok 2024 v slovenskej reklame? Bolo to obdobie masívneho využívania umelej inteligencie, inovatívnych strategických prístupov aj úspechov na zahraničných súťažiach. Odborníci z reklamnej bandže hodnotili rok 2024 z pohľadu vlastnej agentúry a celého trhu.
Príbeh dokumentárneho filmu "Naša Líza" Novinárka, spisovateľka a dokumentaristka Veronika Homolová Tothová, sa už takmer 15 rokov venuje téme druhej svetovej vojny. Jej najnovší prírastok do sveta dokumentov je nevšedný príbeh francúzskej partizánky Lisette, ktorá zahynula počas obrany našej krajiny proti nacistom.
Experti produkčných agentúr sa zhodujú: Vianočná kampaň Telekom je ako z iného sveta (anketa Stratégií) Čo sa vašim kolegom, konkurentom v iných agentúrach v uplynulom roku mimoriadne podarilo? Pri ktorom projekte ste si povedali známu vetu: Škoda, že sme to neurobili my? Čím vás konkurencia inšpiruje?
Adamíková o produkcii JOJ Group: Náš záväzok je prinášať kvalitný a konzistentný obsah JOJ group stavila v posledných dvoch rokoch väčšiu časť tvorby svojich projektov na prácu in-house. Viac prezradí v rozhovore riaditeľka Výrobného úseku TV JOJ Slávka Adamíková.
Silvia Majeská o produkcii Markízy: Uspokojiť potreby diváka je stále väčšou výzvou Čoraz väčší počet distribučných kanálov vedie k rastúcemu objemu pôvodnej produkcie.Vďaka tomu je na trhu stále väčší dopyt po skúsených hercoch, talentovaných tvorcoch a silných autoroch – vysvetľuje programová riaditeľka skupiny Markíza Silvia Majeská.
Veronika Homolová Tothová, autorka dokumentu o francúzskej partizánke: Pracovali sme na ňom dva roky Veronika Homolová Tothová, úspešná autorka megaúspešnej knihy Mengeleho dievča, sa už dlhé roky venuje aj realizácii dokumentárnych filmov. A to hlavne z obdobia druhej svetovej vojny. Najnovším prírastkom je snímka o francúzskej partizánke Lisette, ktorú na Štedrý deň uverejní na spravodajskej stanici JOJ 24. Ale v ...
Štofaník o produkcii STVR: Koprodukcia je pre nás prirodzená súčasť tvorivého procesu STVR nemá žiadnu exkluzívnu dohodu s vybranou skupinou produkčných spoločností. Transparentnosť výberu zabezpečuje Centrálny register námetov a Programová rada – tvrdí programový riaditeľ Slovenskej televízie Vincent Štofaník.
Katarína Krnáčová: Vznik filmu je zložitý mechanizmus a stále dosť krehký Je skvelé, že na Slovensku rastie žánrovosť filmov. Vznikajú komédie, trilery, historické drámy či rozprávky. Práve táto diverzita žánrov, tém a formátov je znak toho, že slovenská audiovizuálna tvorba je vo veľmi dobrej kondícii a rastie každým rokom. Musíme si to preto chrániť a zdokonaľovať. Hovorí v rozhovore pre ...
Veľký prieskum: Preferujeme slovenské alebo zahraničné značky? Slováci a Slovenky vnímajú slovenské značky skôr ako dôveryhodné, vysokej kvality, vysokej ceny, tradičné, ale aj také, ktoré dbajú na udržateľnosť. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti NMS Market Research Slovakia.
Anketa Stratégií: Aké trendy ovládnu v roku 2025 oblasť OOH a DOOH? Aké trendy ovplyvnia trh OOH a DOOH v nasledujúcom období? Čo bude mať najzásadnejší vplyv na tento vývoj? Ktoré svetové trendy by sa mohli uplatniť aj na Slovensku?
Anketa Stratégií: Ktoré udalosti v roku 2024 ovplyvňovali produkčný biznis? Ako hodnotíte rok 2024 v produkcii? Ktoré momenty ho najviac ovplyvnili – či už pozitívne alebo negatívne?
Príloha Produkčné agentúry 2024: Férové tendrovanie v produkcii? Zabudnite! Slovenskí reklamní producenti začínajú hovoriť o neúnosných podmienkach pri tendrovaní. V Čechách bude už od januára platiť memorandum, ktoré má nastaviť podmienky obstarávania reklamných produkcií. Prídu s niečím podobným aj Slováci? V špecializovanej prílohe Stratégií Produkcia 2024 sa venujeme okrem reklamy aj ...
Je vonkajšia reklama stále efektívna? Záleží na strategickom umiestnení, chýbajú nám však presvedčivé dáta Prečo je out of home reklama pre zadávateľov efektívna? Kedy najlepšie funguje? V ankete Stratégií si prečítajte, ako sa na efektivitu v OOH pozerajú lídri v tomto segemente.
2024 v OOH: Zadávatelia preferujú formáty, ktoré sú flexibilné, dynamické a umožňujú interakciu TOP hráči v segemente OOH hodnotia, čo priniesol rok 2024.
OUT & INDOOR: Trh bude rásť, musí sa prispôsobiť trendu digitalizácie Najväčšími zadávateľmi do vonkajšej reklamy sú politické strany.
Budovanie značky je beh na dlhú trať „Malé značky idú rady proti prúdu,“ hovorí Creative Strategy Director mediálnej agentúry Digiline Tomáš Cako. A neraz sú do budovania brandu ochotné aj investovať. No v princípe platí, že väčšinou robia iba to najnevyhnutnejšie. Čo treba robiť konzistentne? Akú úlohu má kreatíva a koľko to celé bude stáť?
Preferujeme slovenské značky? Alebo sa iba tak tvárime? Z prieskumu, ktorý exkluzívne pre Stratégie urobila spoločnosť NMS Market Research Slovakia, vyplynulo, že 78 percent staršej generácie X a Baby boomers si vyberajú spomedzi potravín hlavne slovenské značky.
Výkonnostné agentúry 2024: Ako maximalizovať efektivitu, príležitosti a vyhnúť sa rizikám V špecializovanej prílohe Stratégií sa venujeme inovatívnym prístupom a technológiám, ktoré majú vplyv na performance.
Eventy 2024: Aj slovenské podujatia môžu byť svetové Stratégie prinášajú opäť pravidelnú ročenku, v ktorej monitorujeme svet eventov, aktivácií, živých podujatí a zážitkového marketingu.