Prvé číslo československej edície magazínu Vogue vychádza na Slovensku a v Česku už o dva týždne, komunikácia na digitálnych platformách časopisu sa však rozbehla v predstihu.
Ako prvé sa spustia sociálne siete ako Facebook a Instagram, zároveň s vydaním prvého čísla odštartuje aj web s unikátnym obsahom, nezávislým od tlačenej verzie. Štruktúru a vizuálnu stránku webu vytvorila agentúra Symbio, digitálne platformy vznikajú v spolupráci s vydavateľským domom Condé Nast.
Vogue CS pri svojich digitálnych platformách stavia hlavne na originálnom obsahu, ktorý budú tvoriť skúsení lifestyloví novinári. Digitál bude sústredený okolo webu, pričom jeho texty a vizuálnu formu bude zabezpečovať tím, zložený z Adély Mazánkovej, Martina Vášu, Cindy Kerberovej a Josefa Šlaicha. Na on-line verzii magazínu sa budú podieľať aj mladí slovenskí a českí influenceri. Digitálna agentúra Symbio, ktorá pracovala na tvorbe webu, bola na aktuálnom ročníku Young Lions ocenená práve za digitál.
„Okrem originálneho obsahu našich digitálnych platforiem sme sa zamerali aj na používateľský zážitok, ktorý v súčasnom chaotickom prostredí on-line magazínov pokrivkáva. Čitatelia Vogue kladú veľmi vysoké nároky na kvalitu spracovania článkov či najrôznejších multimédií,“ hovorí Penelope Klepalová, Chief Digital Officer značky Vogue Československo. „Vydali sme sa cestou ľudského prístupu a kvality obsahu, vychádzajúcich priamo z DNA Vogue. Pomohla nám pri tom aj úzka spolupráca s vydavateľstvom Condé Nast International, vďaka ktorému sme mohli pri tvorbe digitálnych platforiem vychádzať z najlepších globálnych exekúcií týchto kanálov,“ dodáva Klepalová.
Hoci Instagram sa rozbehne dnes, na Facebooku je Vogue Československo už aktívny. Podľa Šárky Pleslovej, Brand & PR Directorky československej edície, má Facebook podporovať obsah webu, zatiaľ čo Instagram bude vizuálne najvýraznejší. „Kým sa prvé číslo objaví v stánkoch a Instagram začneme plniť redakčným obsahom, zvolili sme pomerne netypickú cestu, ako ho využiť v kampani časopisu. Každého totiž v tejto chvíli zaujíma jediné – čo bude na obálke prvého vydania. Nakrútili sme preto krátke videá s rôznymi osobnosťami, ktoré tipujú, čo by mohlo byť na obálke. Náš profil už pred spustením sledovalo takmer 4 tisíc ľudí, čo dokazuje veľké očakávania od príchodu značky Vogue na slovenský a český trh,“ dodáva Pleslová.
Prvé, septembrové číslo Vogue Československo vychádza v piatok 17. augusta. Vydavateľom magazínu bude spoločnosť V24 Media, ktorú spoločne založili Michaela Seewald a Fabrice Biundo, šéfredaktorkou českého a slovenského vydania je Andrea Běhounková. Československá edícia Vogue je po poľskej iba druhou v strednej Európe.