Zákazníci diskontného reťazca Lidl sa môžu tešiť na ďalší skvelý darček, obchodný reťazec im už po štvrtýkrát rozdá kuchárske knihy. Hlavnou témou aktuálnej „kuchárky“, ktorá vychádza v doteraz najväčšom náklade 450 000 kusov, je tradičná a moderná kuchyňa. Knihu plnú moderných aj tradičných receptov od Veroniky Bušovej a Marcela Ihnačáka získa automaticky každý, kto od 3. septembra nazbiera päť nálepiek.
Najnovšia, v poradí už štvrtá, kniha z dielne Kuchyne Lidla má viac ako 230 strán. Nachádza sa v nej 40 tradičných, ako aj 40 moderných receptov na skvelé raňajky, snacky, polievky, hlavné jedlá a dezerty. Medzi receptami nechýbajú ani jedlá bez laktózy a lepku. Čitatelia v knihe nájdu aj mnoho zaujímavých tipov a informácií o jednotlivých potravinách.
„Keď sme pred piatimi rokmi spúšťali Kuchyňu Lidla, našim cieľom bolo povzniesť každodennú rutinu varenia na zábavu a ponúknuť iný pohľad na gastronómiu. Tá v našom ponímaní stojí na štyroch základných princípoch – chutne, zdravo, jednoducho a za skvelú cenu,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu a marketingu, a pokračoval: „Našim cieľom bolo a je inšpirovať čo najviac ľudí. Darí sa nám to vďaka portálu kuchynalidla.sk, receptom v našich letákoch či v televízií. Postupne sme pripravili štyri kuchárske knihy, každú s inou tematikou. Všetky však majú niečo spoločné – objavovanie. V tej najnovšej pozývame Slovákov, aby znovu objavili kúzlo tradičnej kuchyne starých mám a zároveň im ponúkame objavovanie netradičných kombinácii chutí.“
Cieľom knihy nie je uprednostniť jednu kuchyňu pred druhou. Práve naopak, veď jedna by bez tej druhej v meniacom sa svete plnom rôznych opakujúcich sa, ale aj celkom nových trendov snáď ani nemohla existovať. „Ako kuchár neustále sledujem aké sú trendy a zamýšľam sa nad postupmi, ktoré môžu zjednodušiť prácu v kuchyni nielen mne, ale aj ostatným a umožnia tak variť jednoducho, rýchlo a ľahko takmer každému. Určite však využívam aj prvky našej tradičnej slovenskej kuchyne. Jedlá sa snažím pripraviť z mála surovín, zbytočne neprekombinujem chute a presne ako naši predkovia sa snažím variť sezónne,“ povedal Marcel Ihnačák. Cukrárka Veronika Bušová tvrdí, že nie každý nový trend je potrebné automaticky prijať, novinkám sa však rozhodne brániť netreba: „Moderné postupy a vplyvy ako napríklad raw koláče či sous-vide úprava, ktoré pomáhajú zachovať v jedle vzácne živiny a výživové hodnoty, určite môžu byť vítaným spestrením tradičnej slovenskej kuchyne. Ľudia si dnes viac potrpia aj na zloženie koláčov. Som rada, že éra rastlinných margarínov je na ústupe a zákazníci vedia oceniť kvalitu v podobe živočíšnej šľahačky, čokolády z kakaového masla či výrobky ochutené korením bez umelých aróm. Pokojne pečiem sladké koláče aj s bravčovou masťou presne tak, ako to robila moja babička a chutia skvele, netreba sa báť.“
Ako je v Lidli zvykom, kuchárska kniha sa nebude predávať, ale rozdávať. Zákazníci ju získajú za to, čo denne robia – za nákupy. Stačí nazbierať päť nálepiek a vyplnený kupón si v predajni vymeniť za knihu. Za každých 20 eur hodnoty nákupu v termíne od 3. septembra dostane zákazník jednu nálepku.