Podrobná a transparentná Správa o trvalej udržateľnosti za rok 2017. Prehľadné informácie o zodpovedných aktivitách vo vzťahu k životnému prostrediu, dodávateľom, sortimentu, spoločnosti a zamestnancom. Zoznam aktualít a ocenení. To všetko a ešte viac nájdete na adrese www.spolocenskazodpovednost.sk, novom webe o trvalej udržateľnosti z dielne Lidl Slovenská republika.
Nový web vznikol spolu s publikovaním historicky prvej Správy o trvalej udržateľnosti, ktorá pokrýva obchodný rok 2017 (marec 2017 – február 2018) a nesie názov „Na ceste k lepšiemu zajtrajšku“. Správa na viac ako 160 stranách podáva celistvý pohľad o aktivitách diskontného reťazca v oblasti trvalej udržateľnosti, pričom obsahuje aj konkrétne a merateľné ciele do budúcnosti. Správa vznikala trištvrte roka, je zostavená na základe medzinárodnej metodiky GRI a súlad s ňou bol na vybraných indikátoroch overený externým audítorom – spoločnosťou Ernst & Young Slovakia. Kľúčové témy si Lidl neurčil sám, ale rozhodli o nich zainteresované strany, tzv. stakeholderi – zamestnanci obchodného reťazca (prostredníctvom ankety a workshopov), verejnosť (reprezentatívny prieskum), dodávatelia, zástupcovia mimovládneho sektora, médií a štátu. Na tomto základe vznikla matica relevantnosti s 22 strategickými témami. Tie sú rozdelené do štyroch tematických oblastí – suroviny & poľnohospodárstvo, dodávateľský reťazec & spracovanie, prevádzka & procesy, zákazníci & spoločnosť.
„Správa o trvalej udržateľnosti nemá byť iba podrobným prehľadom našich aktivít, má byť zároveň aj manažérskym nástrojom a preto každá kapitola obsahuje predstavenie nášho strategického prístupu a tiež ciele spolu s konkrétnym časovým horizontom. Práve konkrétne záväzky vnímam ako veľmi dôležité, pretože naša filozofia vychádza z motta ´Kto sa prestáva zlepšovať, prestáva byť dobrý´,“ povedal Matúš Gála, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl Slovenská republika.
Diskontný reťazec patrí medzi najzodpovednejšie firmy na Slovensku, ročne realizuje spoločensky zodpovedné projekty v hodnote viac ako dva milióny eur. O zodpovedný prístup sa však Lidl snaží vo všetkých oblastiach svojho pôsobenia – je férovým obchodným partnerom i zamestnávateľom, úpravou svojho sortimentu sa snaží zlepšovať zdravie zákazníkov a v každodennej činnosti berie ohľad na životné prostredie. Všetko podstatné o spoločenskej zodpovednosti v prehľadnej a graficky pútavej forme je obsahom nového webu www.spolocenskazodpovednost.sk. Nachádza sa na nej aj spomenutá Správa o trvalej udržateľnosti, okrem slovenskej aj v nemeckej jazykovej mutácii. V budúcnosti bude Lidl pravidelne informovať o priebežnom plnení stanovených cieľov. „Dúfam, že podobne ako pri viacerých našich spoločensky zodpovedných projektoch, budeme inšpiráciou pre iné firmy na Slovensku aj v oblasti transparentného reportovania o vplyve na trvalú udržateľnosť. Nie je to jednoduchý proces, nie je to prezentácia iba toho dobrého a pekného, ale má to veľký zmysel, pretože spoznanie a priznanie potenciálov na zlepšenie je nevyhnutné pre dosiahnutie reálnej zmeny,“ uzavrel Matúš Gála.