Lidl
StoryEditor

„Kupuj biele, bude červené“. Lidl opäť podporí mladých slovenských vinárov

22.09.2020, 16:00
Autor:
TSTS
Diskontný reťazec pokračuje v spolupráci so Strednou odbornou školou vinársko-ovocinárskou v Modre.

„Kupuj biele, bude červené“, tak znie spoločný názov projektu Lidla a Strednej odbornej školy vinársko-ovocinárskej v Modre. Diskontný reťazec zaradí od 17. septembra do predaja štyri biele vína z produkcie spomenutej SOŠ a za každú predanú fľašu venuje škole 1 € na ďalšie skvalitnenie vzdelávacieho procesu. Spolu s Lidlom tak budúcich vinárov môžu podporiť aj zákazníci, exkluzívna akcia sa týka predajní na západnom a južnom Slovensku.

„Aj tento rok budú mať zákazníci Lidla na výber zo štyroch druhov bielych vín: Chardonnay, Rulandské šedé, Rizling rýnsky a Tramín červený. Do každej fľaše vkladáme srdce a preto verím, že zákazníkom budú naše vína chutiť. Z pohľadu výchovy budúcich vinárov je dôležité, že naši študenti sa na výrobe vína podieľajú vo všetkých fázach a už pri ručnom zbere hrozna vnímajú chuť a vôňu daných odrôd,“ povedala Ing. Monika Kisová, riaditeľka SOŠ vinársko-ovocinárskej, a dodala: „Finančný príspevok chceme využiť na nákup barikových sudov určených na výrobu červeného vína. Špecifikum červených vín spočíva v tom, že sa nepredávajú v roku kedy boli vyrobené, od zberu hrozna to trvá aspoň osemnásť mesiacov. Červené vína potrebujú dlhší čas na dozretie a zjemnenie chuti. Ak víno zreje v nerezových nádržiach, je viac ostré. Naopak, ak zreje v drevených sudoch, bude uhladenejšie, vláčnejšie a jemnejšie. Teším sa, že naša škola bude môcť vyrábať červené víno z mladej slovenskej odrody Dunaj v lahodnej kvalite.“

Ide už o druhú takúto spoluprácu medzi Lidlom a modranskou školou. V roku 2019 získala táto jediná škola na Slovensku vychovávajúca mladých vinárov finančný príspevok vo výške 5000 €. „Z týchto prostriedkov sme zakúpili nerezový hydrolis, ktorým šetrne lisujeme rmut a získavame tak čistý mušt. Ak by sme nemali kvalitný lis, v šupkách by zostával ešte istý objem šťavy, čo by bola pri väčších objemoch hrozna škoda. Použitím tohto lisu získavame z rmutu viacej kvalitného muštu,“ vysvetlila Monika Kisová.

Korene Strednej odbornej školy vinársko-ovocinárskej siahajú až do roku 1884. Momentálne škola obhospodaruje 4,5 ha vinohradu a ročne vyprodukuje približne 25 000 l vína, šesť druhov bieleho a dva druhy červeného. Študenti a vína z produkcie SOŠ vinársko-ovocinárskej sa pravidelne umiestňujú na popredných priečkach na domácich i zahraničných súťažiach. Dlhodobým cieľom školy, ktorá ako jediná na Slovensku vychováva mladých vinárov, je prispieť k tomu, aby v budúcnosti každé vinárstvo malo odborne vzdelaného vinára.

Lidl dlhodobo realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. Všetky z nich pritom platia vo všetkých 144 predajniach Lidla na Slovensku, čím sa odlišujú od viacerých iných podobných iniciatív. Lidl rozšíril svoju ponuku o tematických týždeň „Vyrobené na Slovensku“ a každý týždeň zároveň ponúka zákazníkom „5 cenových hitov zo Slovenska“. Obchodný reťazec taktiež oslovil slovenských dodávateľov výzvou „Dajte o sebe vedieť“, ktorú komunikoval aj prostredníctvom Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky.

01 - Modified: 2020-09-15 07:34:56 - Feat.: 0 - Title: Chráňme si naše rieky a vodné nádrže. Nenechajme to plávať, vyzýva Lidl 02 - Modified: 2020-09-03 08:50:36 - Feat.: 0 - Title: Prejdite sa po novom náučnom chodníku. Nájdete ho v Lidli 03 - Modified: 2020-07-16 10:45:04 - Feat.: 0 - Title: Lidl zveril partii chlapov z Oravy modernizácie a stavby svojich predajní. Dnes je z čaty údržbárov firma s miliónovým obratom 04 - Modified: 2020-06-18 17:24:32 - Feat.: 0 - Title: Letáky Lidla už vo svojich schránkach nenájdete, reťazec skončil s ich vydávaním 05 - Modified: 2020-06-18 17:19:41 - Feat.: 0 - Title: Lidl zvýšil podporu slovenských dodávateľov. Nakúpil od nich tovar za 320 miliónov eur
01 - Modified: 2021-10-27 14:05:52 - Feat.: - Title: Lidl štartuje vlastný podcast 02 - Modified: 2021-01-29 12:29:39 - Feat.: - Title: Rada pre reklamu vyniesla verdikt: Sťažnosť na reklamu Lidla je neopodstatnená 03 - Modified: 2020-12-16 11:04:40 - Feat.: - Title: Samoobslužné pokladnice už aj v Lidli 04 - Modified: 2020-11-24 09:07:03 - Feat.: - Title: Lidl mení PR agentúru 05 - Modified: 2020-11-07 12:34:13 - Feat.: - Title: Kúpili ste biele, bude z toho červené. Lidl podporil budúcich vinárov
menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. november 2024 09:02