Plzeňský Prazdroj Slovensko. 
StoryEditor

Rok 2022 bol pre Plzeňský Prazdroj Slovensko dobrý, rástol záujem o prémiové značky

07.07.2023, 11:28
Autor:
redred

Obrat spoločnosti za minulý rok presiahol po prvý raz v histórii viac ako 146 miliónov eur a firma vykázala čistý zisk v hodnote takmer 11 miliónov eur. Na daniach Plzeňský Prazdroj Slovensko zaplatil takmer 51 miliónov eur.

Pivný trh v roku 2022 čelil mnohým výzvam, ktoré so sebou priniesla vojna na Ukrajine, a doľahla naň nielen energetická kríza, nestálosť v oblasti dodávok vstupných surovín a iných materiálov, ale aj tlak na vstupné náklady a inflácia.

„Plzeňský Prazdroj Slovensko na túto výzvu reagoval flexibilne, ale zároveň si dokázal zachovať svoje dlhodobé priority zamerané na kvalitu, rozvoj pivnej kultúry či udržateľnosť. Som veľmi hrdý, že v roku 2022 sa mu na slovenskom trhu darilo posilňovať jeho pozíciu i pozíciu jeho značiek,“ hovorí Dragoș Constantinescu, generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Obrat Plzeňského Prazdroja Slovensko v roku 2022 dosiahol 146 miliónov eur a v prvom pokovidovom roku tržby spoločnosti medziročne vzrástli o 16 percent. Na priamych aj nepriamych daniach spoločnosť v roku 2022 zaplatila 50,7 milióna eur, čo je v medziročnom porovnaní o 5 percent viac. Z celkových daňových platieb za rok 2022 spotrebná daň predstavuje sumu 22,5 milióna eur. Čistý zisk spoločnosti za rok 2022 bol v hodnote 10,8 milióna eur a pohybuje sa tak s drobným poklesom 0,5 percent na úrovni roku 2021.

Plzeňský Prazdroj Slovensko vlani predal na Slovensku  takmer 1,7 milióna hektolitrov piva, čo je v porovnaní s rokom 2021 o 1,8 percent viac. Po dvoch rokoch poklesu zaznamenala obrat kategória čapovaných pív, ktorá medziročne rástla o 38 percent a dostala sa na úroveň 445-tisíc hektolitrov, čo však stále nedosahuje čísla spred pandémie. Predaje baleného piva v porovnaní so silným rokom 2021 poklesli o 7 percent na úroveň 1,2 milióna hektolitrov, no Slováci tu intenzívnejšie inklinovali k prémiovejším produktom z portfólia firmy.

K rastu prispel tiež úspech noviniek, vydarená letná sezóna, ale aj desiatky úspešne zrealizovaných obľúbených podujatí. Najväčší celkový posun medzi značkami patrí Radegastu, ktorý v objemoch medziročne narástol o 65 percent, a z pohľadu celkových objemov sa darilo aj nealko značke Birell, ako aj značke Šariš, ktorá kontinuálne napredovala aj mimo svoj domovský región.

V duchu stratégie spoločnosti zameranej na premiumizáciu sa veľmi dobre darilo značke Pilsner Urquell, ktorá oslávila 180. výročie, a už druhý raz po sebe získala ocenenie Najdôveryhodnejšia a najobľúbenejšia značka 2022 v nezávislom spotrebiteľskom prieskume.

V roku 2022 sme sa stali z pohľadu tržieb jednotkou na slovenskom pivnom trhu a získali sme  si srdcia spotrebiteľov, čo pre nás predstavuje nielen veľký záväzok, ale aj utvrdenie v tom, ako k nemu dlhodobo pristupujeme. Potvrdzuje sa nám, že intenzívna spolupráca s prevádzkami a partnermi v HoReCa segmente sa vypláca, pretože kvalita služieb a celkového zážitku je pre spotrebiteľov kľúčová,“ približuje Martin Grygařík, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Spoločnosť potvrdila pozíciu silného partnera a po pomoci gastro sektoru v minulých rokoch nasledovala ďalšia podpora prevádzok, do ktorej Prazdroj v roku 2022 investoval celkovo viac ako 4,2 milióna eur. Tie okrem materiálnej podpory zahŕňali napríklad aj rozvojové programy zamerané na kvalitu, odborné poradenstvo pre manažment a personál s cieľom zvýšiť konkurencieschopnosť podnikov, a ich šance čeliť neľahkým výzvam.

V minulom roku firma tiež investovala do ďalšej modernizácie Pivovaru Šariš, kde celková suma presiahla 1,2 milióna eur a pokrývala nielen obmenu strojov a digitalizáciu, ale aj skvalitnenie pracovného prostredia. „Minulý rok bol z viacerých pohľadov silný aj vo výrobe v Pivovare Šariš, kde sme stočili historicky najviac hektolitrov piva za posledné roky,“  dodáva Martin Grygařík.

Spoločnosť tiež úspešne nabehla na nový zálohový systém plechoviek a definitívnym odchodom od pivného PETu dosiahla jeden z míľnikov na ceste k plnej cirkularite obalov.

01 - Modified: 2023-11-21 11:04:12 - Feat.: - Title: Martin Grygařík: So Šarišom sa snažíme orientovať na nové regióny
menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. november 2024 04:15