StoryEditor

Potvrdené. Instagram spustí nový algoritmus pre všetkých v júni

06.06.2016, 13:35
"Zabije" novinka malé značky? Pýtali sme sa našich odborníkov.

Fotky a príspevky na Instagrame, ktoré sa zobrazujú chronologicky podľa času. Tak s tým je po novom koniec. Facebook, ktorému Instagram patrí, sa rozhodol, že na „fotkovej sieti“ uplatní svoj obľúbený algoritmus. To znamená, že fotky a všetky príspevky sa budú zobrazovať podľa toho, čo nás zaujíma.

Instagram nový algoritmus od marca testoval a výsledky, ktoré prezentoval na svojom blogu, hovoria, že ľudia viac zdieľajú, lajkujú či pracujú s obsahom, než tomu bolo predtým. Pri rozhodnutí zaviesť nový algoritmus vychádzal Instagram z tvrdenia, že 70% obsahu ľudia skrátka minú. Na svojom blogu tiež sľubuje, že odteraz by sme nemali premeškať video z koncertu, ktorý sa odohrával hoci na druhom konci sveta. Novinka sa oficiálne spustí v priebehu júna a bude platná pre každého. Obsah uvidíme usporiadaný podľa toho, čo nás zaujíma, a to aj v prípade obsahu značiek ale aj v prípade obsahu našich priateľov na Instagrame, nezáleží na tom, aké účty followujeme. Udiať by sa tak malo počas nasledovného mesiaca. 

Tak ako to už býva, ani táto novinka sa nevyhla kritike. Značky sa začali obávať, že sa stane to, čo sa stalo i s Facebookom – po tom, ako investovali nemalé peniaze do toho, aby si vybudovali fanúšikov (a Facebook sľuboval, že týmto organicky zobrazí príspevky od značky), museli začať investovať nemalé peniaze do sponzorovaných odkazov, teda do príspevkov, ktoré sa zobrazia ľuďom podľa ich záujmu. Výsledkom je, že značky na Instagrame si budú musieť pripraviť budget i na to, čo bolo doteraz zadarmo. Ako protihodnotu sľubuje Facebook, že fotografie značiek ukáže tomu, koho to naozaj zaujíma. Do nevýhody by sa mohli dostať najmä malé značky, pre ktoré investícia do kvalitného foto contentu by mohla byť v dôsledku toho zbytočná, keďže investovať do reklamy na Instagrame si nemôžu dovoliť. A to, že bez reklamy na Instagrame to už nebude mať význam, je dnes jasné každému. Na názor sme sa pýtali odborníkov. 

 

Súhlasíte, že nový algoritmus od Instagramu je nevýhodou pre malé značky s nízkymi budgetmi?

 

Natália Vargová

client service director

Core 4/tell it online

Áno, zmena algoritmu je nevýhoda. A nielen pre malé značky.

 

 

Tomáš Gregor

CEO

Digiline

Nie. V prípade, že i malé značky budú prinášať relevantný a používateľsky zaujímavý obsah, zmena algoritmu na ne nemusí mať negatívny dosah. 

 

 

Roman Beličák

CEO

dotcom.sk

Nie.

Nemyslíme si, že nový algoritmus bude nevýhoda pre malé značky s nízkymi budgetmi. Ďalšia vec je, že ak už investujú do tvorby kvalitného obsahu, mali by všeobecne investovať aj do toho, aby ho niekto videl, inak to nemá zmysel.

 

 

Radovan Smolka

Junior Online Specialist

ecake

Nie.

 

Marián Hlinka

Account Director

Elite Solutions

Nie.

 

Marek Didák

Creative director

Hype

Nie. Ak budú malé značky produkovať kvalitný content, nestratia sa. Navyše môžu veľkých hráčov poraziť rýchlou reakciou na trending témy, ktoré budú vždy na vrchole algoritmu.

 

 

Ján Miklášik

Executive director

MEGA & LOMAN

Nie. Kvalitný content je potrebné vytvárať.

 

 

Ján Urbančík

riaditeľ

NetSuccess

Nie. Pokiaľ generujú kvalitný obsah.

 

 

 

 

 

Peter Šebo

Founder & CDO

PS:Digital

Nie. Dobrý obsah bude vždy vyhrávať nad tým horším. Celý hype, ktorý sa spustil okolo algoritmu Instagramu, považujem v tomto momente za prehnaný.

 

 

Pavol Kubán

CEO

SCR interactive

Nie.

 

 

Martin Woska

Chief Creative & Strategy Director

TRIAD Advertising

Áno. Je nevýhodou, ale investícia do kvalitného foto contentu nebude zbytočná.

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. máj 2024 07:14