Po retro kampani prichádza Zlatý Bažant '73 s novou aktivitou. Vo Wiktor Leo Burnett, kde reklamy pre pivnú značku pripravujú, našli a oslovili tri legendy grafického dizajnu.
Zadanie bolo jasné – vytvoriť autorský plagát pre Zlatý Bažant 73. Avšak inak, ako sa plagáty vyrábajú dnes. Úlohou bolo vytvoriť ich spôsobom, akým sa vyrábali v sedemdesiatych rokoch – ručne, poctivo a za použitia postupov z doby, kedy bol po prvýkrát uvarený Zlatý Bažant 73.
Vybrali Pavla Chomu, Karola Rosmányho a Jana Meisnera, ktorí v sedemdesiatych rokoch tvorili okrem návrhov kníh, lôg a prospektov aj „propagačnú grafiku“. Počítače využívali iba v minimálnej nevyhnutnej miere, prednosť dostala ručná kresba, koláž, vystrihovačky a sieťotlač.
A takto vidia pôvodní grafický dizajnéri modernú značku dnes:
Autor: Karol Rosmány
Autor: Jan Meisner
Autor: Pavel Choma
Celý proces dokumentovala mladá absolventka Dokumentárnej tvorby na VŠMU Jana Durajová, ktorá s grafikmi trávila čas v ateliéroch pri tvorbe, aj v ich súkromí. O Projekte '73 vznikol 10 minútový dokumentárny film, ktorý bude mať premiéru 15. 7. o 20:00 na TV DAJTO.
Plagáty môžu všetci vidieť aj naživo v rámci Bažant kinematografu, kde budú vystavené. Všetky info nájdete na www.projekt73.sk.
Pozrite si trojminútový trailer, ako umelci tvorili pôvodné reklamy pre Zlatý Bažant 73:
O umelcoch:
Ing. Arch. Karol Rosmány (24. 11. 1937, Bratislava)
Architekt, grafický dizajnér a pedagóg
Do dejín sa zapísal ako autor loga Verejnosť proti násiliu (november 1989). Realizoval areál Kamenného námestia v BA a je zodpovedný za rekonštrukciu Divadla POH. Od roku 1967 sa venuje prevažne grafickému dizajnu, jeho ťažiskom je tvorba značiek a lôg.
Doc. akad. mal. Pavel Choma (18. 05. 1950, Žilina)
Grafický dizajnér a pedagóg
Autor výstavných expozícií, dnes vedúci Katedry vizuálnej komunikácie na VŠVU v Bratislave. Venuje sa tvorbe kníh, objektov a dizajnu výstav a múzeií.
Akad. mal. Jan Meisner (29. 12. 1939, Bratislava)
Grafický dizajnér, ilustrátor a pedagóg
Venoval prevažne knižnej a propagačnej grafike. Známy je knižným dizajnom s dôrazom na ilustráciu, filmovými plagátmi a návrhmi obalov platní.
Vizitka kampane:
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Klient: Heineken Slovensko a.s.
Group Brand Manager: Ronald Lupták
Brand Manager: Marcel Malý
Creative Director: Štefan Andrejco
Art Director: Štefan Andrejco
Strategy Director: Vladimír Lefík
Senior Copywriter: Martin Keder
Account: Peter Kontra, Anastasia Kazmiruk
Réžia: Jana Durajová
Produkcia: Leopard production