Juraj Loj, Nela Pocisková a Milo Kráľ v seriáli Búrlivé víno. Foto: MarkízaMarkíza
StoryEditor

Búrlivé víno: Ako sa darí najsledovanejšiemu seriálu Slovenska

04.07.2014, 13:24
Búrlivé víno v číslach: Aké výsledky dosahoval seriál TV Markíza na jar a ako sa sledovanosť vyvíja dlhodobo.

Najsledovanejším seriálom Slovenska ostalo aj v jarnej sezóne 2014 Búrlivé víno. Od začiatku roka ho pozerávalo 764 tisíc divákov (12+), z toho 371 tisíc v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54 (rating 11,3 %, share 31,4 %).

Ako sa vyvíja sledovanosť Búrlivého vína, v ktorých cieľových skupinách bolo tento rok najsilnejšie? Čítajte nižšie.

Búrlivé víno odštartovalo rok dobrou sledovanosťou, keď sa január stal jeho najsilnejším mesiacom, odkedy sa vysiela v hlavnom večernom čase. Ďalšie mesiace klesal.

Trhové podiely sa v každom mesiaci udržali nad tridsiatkou. Ak sa pozrieme na jednotlivé epizódy, najslabšia bola v utorok 22. apríla, deň po Veľkonočnom pondelku, s 27,3 %. Maximum dosiahlo Búrlivé víno práve posledný týždeň pred odchodom na letnú prestávku: v pondelok 23. júna malo 34,6 %. Minulý rok mal seriál najvyššie podiely siahajúce až k 38 % v lete a na vrchole bol v konkrenčne slabšom júli. Markíza sa toho teraz vzdala - Búrlivému vínu dala prestávku a vráti ho na jeseň.

Týždenné trhové podiely v jarnej sezóne 2014 (12-54)

Búrlivé víno po dňoch (share, 12-54)

Vývoj mesačných podielov od nasadenie Búrlivého vína do prime-timu doteraz (12-54)

Vývoj mesačnej sledovanosti od nasadenie Búrlivého vína do prime-timu doteraz (12-54)

Ak vás zaujíma vývoj pred presunom Búrlivého vína do prime-timu, odporúčame správy Búrlivé víno: Čo za rok dosiahol seriál Markízy a Búrlivé víno: Ako pohlo trhom v novom čase.

 

Z hľadiska jednotlivých demografických skupín funguje Búrlivé víno prevažne u žien: v cieľovej skupine 12-54 tvoria skoro dve tretiny diváckej základne. Najsilnejším regiónom je prešovský.

 

Priemerný počet divákov 12+: 764 tisíc

Priemerný počet divákov 12-54: 371 tisíc (rating 11,3 %)

Priemerný share 12-54: 31,4 %

Najviac divákov 12-54: epizóda vysielaná v stredu 29. januára 2014, 20:30 (443 tisíc, rating 13,4 %, share 34,4 %)

Najvyšší share 12-54: epizóda vysielaná v pondelok 23. júna 2014, 20:29 (372 tisíc, rating 11,4 %, share 34,6 %)

 

Detailné dáta: priemer Búrlivého vína od januára do júna 2014

ParameterPočet divákovRatingShare
Deti 4 - 11 18 tisíc 4,2 % 21,1 %
12+ 764 tisíc 16,4 % 36,3 %
12 - 54 371 tisíc 11,3 % 31,4 %
12 - 34 142 tisíc 8,1 % 31,8 %
35 - 54 229 tisíc 14,9 % 31,1 %
55+ 393 tisíc 28,1 % 42,6 %
       
Ženy 12 - 54 233 tisíc 14,3 % 36,4 %
Ženy 12 - 24 32 tisíc 7,3 % 36,5 %
Ženy 25 - 34 54 tisíc 12,7 % 34,9 %
Ženy 35 - 44 64 tisíc 16,2 % 34,3 %
Ženy 45 - 54 83 tisíc 22,5 % 39,4 %
       
Muži 12 - 54 138 tisíc 8,4 % 25,4 %
Muži 12 - 24 24 tisíc 5,6 % 28,3 %
Muži 25 - 34 32 tisíc 7,1 % 26,8 %
Muži 35 - 44 42 tisíc 10,5 % 25,8 %
Muži 45 - 54 39 tisíc 10,8 % 22,6 %
       
Prešovský región 12-54 62 tisíc 11,6 % 35,7 %
Nitriansky región 12-54 56 tisíc 12,9 % 32 %
Žilinský región 12-54 56 tisíc 12,3 % 35,9 %
Košický región 12-54 54 tisíc 11 % 28,6 %
Banskobystrický región 12-54 49 tisíc 12,1 % 31,2 %
Trnavský región 12-54 35 tisíc 9,5 % 27,6 %
Trenčiansky región 12-54 35 tisíc 10,4 % 29 %
Bratislavský región 12-54 24 tisíc 9,6 % 28,1 %

zdroj dát: PMT/TNS SK

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. máj 2024 20:53