Horná Dolná sa stáva najúspešnejším slovenským seriálom od čias Susedov.
Komediálny seriál televízie Markíza včera pokračoval epizódou číslo 4. Pozeralo ju 920 tisíc divákov (12+), z toho 645 tisíc v reklamne zaujímavej cieľovej skupine 12-54. V oboch prípadoch to znamená nový rekord seriálu.
V cieľovke 12-54 včera dosiahol markizácky seriál podiel 49,2 %, neuškodili mu ani dve prerušenia reklamnými brejkmi. Aj v tomto prípade ide o najlepší výsledok Hornej Dolnej, keď o desatinu bodu prekonala doposiaľ najúspešnejšiu epizódu z 12. januára.
Historicky najsledovanejší slovenský seriál Susedia dosahoval s premiérovými časťami v rokoch 2006 až 2007 priemernú sledovanosť 783 tisíc v 12-54 a podiely 64,1 %. Do úvahy treba zobrať i to, že televízny trh bol iný, diváci mali k dispozícii menej staníc v slovenčine a bolo menej multikanálových domácností.
Markíza sa nechala počuť, že taký trhový podiel, ako má teraz Horná Dolná, mali zo slovenských seriálov naposledy práve Susedia koncom roka 2007.
Panelák v čase svojej najväčšej slávy okolo roku 2008 prekračoval 40-percentné podiely v 12-54, pre Búrlivé víno bol najúspešnejším mesiacom júl 2013 s priemerným podielom 37,5 %.
Horná Dolná vysoko prekračuje priemery stanice; napríklad minulý týždeň mala Markíza celodenne 25 % a v prime-time 28,9 %.
Dobrú nábehovú krivku včera využila česká komédia Slunce, seno a pár facek o 21:30. Videlo ju 352 tisíc divákov (12+), z toho 242 tisíc v 12-54 (rating 7,4 %, share 32,6 %).
Sledovanosť seriálu Horná Dolná - pondelok 26. januára 2015, 20:30-21:29, Markíza
Parameter | Počet divákov | Rating | Share |
12+ | 920 tisíc | 19,7 % | 40,1 % |
12-54 | 645 tisíc | 19,8 % | 49,2 % |
12-34 | 266 tisíc | 15,5 % | 52,3 % |
35-54 | 379 tisíc | 24,7 % | 47,2 % |
muži 12-54 | 307 tisíc | 18,7 % | 48,6 % |
ženy 12-54 | 338 tisíc | 20,9 % | 49,7 % |
Vývoj sledovanosti a trhových podielov seriálu Horná Dolná
* 1. epizóda sa vysielala o 21:30, od časti 2 sa štart posunul na 20:30
Viac o sledovanosti predošlých častí
zdroj dát: PMT/TNS SK
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: Ivan Krasko