Najsledovanejšie slovenské televízie pripravili na piatok 20. decembra súboj eventov. Markíza odvysiela galavečer ankety OVB Športovec roka 2013, Joj zase charitatívne Srdce pre deti.
OVB Športovec roka figuruje v programe TV Markíza od 20:30 do 22:40. Pôjde o priamy prenos zo Slovenského národného divadla v Bratislave. Moderujú Peter Marcin a Adela Banášová, v zákulisí budú Marcel Forgáč a Milan "Junior" Zimnýkoval. Televízia avizuje aj hudobných hostí ako Nela Pocisková, Sisa Lelkes Sklovská, La Gioia či IMT Smile a tvrdí, že v televízii vystúpia i športovci Peter Sagan, Anastasia Kuzminová, Alexander Slafkovský, Ivan Jakeš, Martin Vaculík, Ladislav a Peter Škantárovci, Matej Tóth, Martina Kohlová, Lukáš Diviš, Veronika Velez-Zuzulová či Dominika Cibulková.
Event je podporený billboardovou kampaňou (ukážka dole) a upútavkami vo vysielaní. Markíza nasadila aj špeciálne promo na "Týždeň víťazov" - tento týždeň vysiela filmy s tematikou športu a víťazstva Ľadové sny (Ice Castles), Popoluška na snowboarde (Chalet Girl), Smrtiaci smeč (Impact Point) a Surfistka (Soul Surfer).
Športovec roka je anketa, o víťazoch ktorej rozhodujú členovia Klubu športových redaktorov Slovenského syndikátu novinárov. V piatok to bude už XXI. ročník. Event sa dlhodobo vysiela na Markíze, od roku 2011 v hlavnom vysielacom čase.
V priamej konkurencii od 20:30 do 23:10 pôjde v piatok na Joj Srdce pre deti. Moderuje Katarína Brychtová a vystúpia tiež Nela Pocisková, Peter Cmorik a Mirka Partlová, Desmod, Thomas Kamenar a Katarína Landlová, Anita Soul, Martin Valihora či Majk Spirit.
Vo vysielaní Joj sú upútavky: televízia promuje Srdce pre deti cez príbehy ľudí s ťažkými životnými príbehmi. Súčasťou kampane sú aj printové inzeráty.
Srdce pre deti je projekt vydavateľského domu Ringier Axel Springer Slovakia. "Hlavným cieľom je pomáhať zlepšiť životnú situáciu detí s vážnym zdravotným a sociálnym znevýhodnením," uvádza tlačová správa. Na Slovensku sa organizuje siedmy ročník. Ringier Axel Springer má Srdce pre deti aj na iných trhoch. V Nemecku vysiela event Herz für Kinder verejnoprávna ZDF, tohtoročný prenos videlo 3,85 milióna Nemcov pri trhovom podiele 13,7 %, čo je výkon tesne nad úrovňou dlhodobého priemeru ZDF v roku 2013.
Čo sa týka mediálneho pokrytia, slovné spojenie "športovec roka" sa podľa databázy Newton Media objavilo za posledný mesiac v najväčších slovenských printových a online médiách 49-krát. Píšu o ňom aj najväčšie periodiká ako Nový Čas a Sme, téma sa objavuje predovšetkým v športovej rubrike. Spojenie "srdce pre deti" zaznamenalo za mesiac 53 zmienok, a to najmä v participujúcich médiách a najviac v Novom Čase a TV Joj. Event využíva synergiu s Ringier Axel Springer Slovakia.
Jednotka RTVS bude Markíze a Joj konkurovať tradične: premiérovou šou Milujem Slovensko. Tá patrí k jej najsilnejším produktom: minulý týždeň mala 343 tisíc divákov a trhový podiel 16,9 % v 12+.
Printová/billboardová kampaň:
Televízne upútavky:
http://youtu.be/j2lx5WiaEeA
http://youtu.be/qog5ODS3FkI
http://youtu.be/ssCY8D7aqj4
http://youtu.be/HIdnkH6JF2k
Zdroj: Ivan Krasko