Pozrite si ďalší sumár Grand Prix ocenení a vybraných zlatých ocenení z kategórií Cyber, Innovation, Mobile, Media a Creative Data. Z poslednej kategórie si odniesla agentúra Wiktor Leo Burnett bronzového leva.
Kategória: Cyber
Cena: Grand Prix
The Next Rembrandt
V tejto kampani odhalili nový Rembrandtov obraz. Vznikol s pomocou 3D tlačiarne, dát zo všetkých Rembrandtových obrazov a zložitých algoritmov. Tento obraz trvalo vytvoriť dva roky, ale výsledok je neuveriteľne podobný obrazom, ktoré namaľoval počas svojho života sám majster. Práca má Grand Prix i v kategórii Creative Data.
Justino
Reklama na španielsku vianočnú lotériu mala minulý rok podobu krátkeho animovaného filmu. Hlavnou postavou je muž, ktorý pracuje ako nočný strážca v továrni na figuríny. Počas dlhých nočných služieb mu figuríny nahrádzajú ľudských kolegov. Neskôr figuríny naaranžuje tak, aby každé ráno jeho kolegov nejako potešili. Za to sa mu v závere dojemného videa odvďačia výherným tiketom a spoločnou oslavou.
Cena: Gold
Slide Amazing In Motion
Zlato získalo jedno z videí Lexusu zo série Amazing In Motion. Vo videu známi skateboardisti predvádzajú hoverboard od Lexusu na špeciálne postavenej dráhe.
Colormaps
Táto kampaň pochádza z Mexika a bola navrhnutá pre výrobcu farieb. Aby si ľudia mohli lepšie predstaviť širokú ponuku farieb z ich katalógu, spravili si katalóg z ulíc. Všetky budovy na uliciach, ktoré boli pomenované po nejakej farbe touto farbou aj namaľovali. Túto výraznú zmenu zdokumentovali aj Google Street View autá a používatelia si tak mohli pozrieť cez Google Maps ako tieto farby skutočne vyzerajú.
Clever Kash
Táto kampaň novozélandskej banky ASB vznikla pre to, aby sa deti naučili šetriť peniaze. V dobe platobných kariet si už mnohé deti nevedia predstaviť peniaze a ich hodnotu a často nedostanú včas svoje vreckové, lebo rodičia už pri sebe nenosia hotovosť. Clever Kash je pokladnička, do ktorej sa deťom cez aplikáciu v smartfóne rodiča ukladajú nasporené peniaze. V aplikácii vidia, ako minca vyzerá a jedným klikom ju odošlú do svojej pokladničky, ktorá im na malej obrazovke oznámi, koľko peňazí majú ušetrených.
I am a Witness
Kampaň I am a Witness predstavuje prvú emoji ikonu, ktorá má za cieľ zastaviť šikanovanie. Kampaň nie je zameraná na obete šikanovania, ale na tých, ktorí sú toho svedkami, aby niečo robili alebo aspoň vyjadrili svoju podporu obetiam šikany.
Kategória: Innovation
Cena: Grand Prix
Google DeepMind AlphaGo
Go je strategická spoločenská hra, ktorej počítačové verzie predstavujú výzvu pre umelú inteligenciu. Stratégia hry je veľmi komplexná a v tomto videu po prvý raz stroj porazil človeka.
Kategória: Mobile
Cena: Grand Prix
NYT VR
Vďaka nedeľnému vydaniu New York Times si mohli čitatelia vyskúšať virtuálnu realitu. K novinám dostali pribalené kartónové okuliare na virtuálnu realitu od Googlu a mohli si stiahnuť špeciálnu aplikáciu. New York Times im dopriali zažiť dobrodružstvá spolu s ich najlepšími reportérmi.
Cena: Gold
#ComeOnIn
Kampaň pre operu v Sydney pozýva návštevníkov pozrieť sa dovnútra. Po tom, čo ľudia zverejnili fotku budovy opery na Instagrame, dostali videopozvánku od niektorého zo zamestnancov opery a tí im spravili súkromnú exkurziu.
Samsung Blind Cap
Samsung Blind Cap je plavecká čiapka pre nevidiacich plavcov. V čiapke je zabudovaný vibračný senzor, ktorý plavca upozorní, keď sa priblíži k stene bazéna a má sa otočiť. Doteraz aj na paralympiáde museli tréneri poklepať plavca paličkou, keď sa už blížil k stene. Teraz mu môžu pomáhať prostredníctvom hodiniek, ktoré sú s technológiou v čiapke spojené pomocou Bluetooth.
Hashtags for Life
Kampaň Červeného kríža v Peru mala za cieľ zvýšiť počet darcov krvi, ktorých bol v krajine prudký nedostatok. Stačilo, aby používatelia na Facebooku, Twitteri alebo Instagrame postli špeciálne pripravený hashtag doplnený o ich krvnú skupinu.
Whatsgerman
Pre milióny utečencov, ktorí prišli do Nemecka, je jediným spojením s rodinou ich mobil a aplikácia Whatsapp. Aby sa ľahšie naučili jazyk, každý deň im bola poslaná jedna správa, ktorá obsahovala písmeno abecedy a pár základných slovíčok začínajúcich týmto písmenom.
Kategória: Media
Cena: Grand Prix
McWhopper
Kampaň od Burger Kingu navrhuje McDonald’s, aby sa spojili a vytvorili jeden spoločný burger, ktorý by bol kombináciou toho najlepšieho z oboch značiek. Stať sa tam malo v deň, keď Amerika oslavuje deň mieru. McDonald's však povedal NIE. Kampaň dostala i Grand Prix v kategórií Print/publishing.
Čítajte tiež:
- Česi bodujú. Kampaňou s utečencami.
- WIktor Leo Burnett dostal shortlist
- Nas_ali konkurenciu, no vyhrali v Cannes
- Young Lions: Konkurencie sa netreba báť
Cena: Gold
100% Kosher Head & Shoulders
Head & Shoulders vďaka kreatívnej kampani rozdával testovacie pásiky proti lupinám priamo v synagógach. Túto aktivitu spojili s jedným z rituálov slávenia Pesachu.
Songs of Violence
Songs of Violence je kampaň z Brazílie, ktorá upozorňuje na násilie páchané na ženách. Nápad fungoval tak, že Shazam dokázal rozoznať texty piesní, ktoré propagovali násilie na ženách a priradil ich k svedectvu ženy, ktorej sa vec z piesne naozaj stala. Používatelia si mohli vypočuť jej svedectvo a finančne podporiť neziskovú organizáciu, namiesto toho, aby tie isté peniaze minuli na nákup piesne s takýmto textom.
Life Saving Stickers
Táto austrálska kampaň bola zameraná na bezpečnosť detí na cestách. Pred začiatkom školského roka, kedy sa zvýši počet detí hrajúcich sa a prechádzajúcich cez cestu, ľudia nalepili na smetné koše obrázky detí a tiež najvyššiu povolenú rýchlosť. Za každým, čo boli odpadkové koše pred domami, vodičom pripomenuli, že majú spomaliť.
Le Bon
Aby zmenil zmýšľanie Švédov o svojej značke, pozval Lidl obyčajných ľudí na slávnostný banket s tou najlepšou večerou. Banket sa konal v rovnaký deň ako odovzdávanie Nobelových cien. Keďže na túto udalosť sa nedostane len tak hocikto, Lidl postavil presnú repliku miestnosti a podával to isté menu ako na odovzdávaní Nobelových cien, vyrobené zo surovín z Lidlu. Finančný výťažok bol venovaný na charitu.
Kategória: Creative Data
Cena: Grand Prix
The Next Rembrandt
V tejto kampani odhalili nový Rembrandtov obraz. Vznikol s pomocou 3D tlačiarne, dát zo všetkých Rembrandtových obrazov a zložitých algoritmov. Tento obraz trvalo vytvoriť dva roky, ale výsledok je neuveriteľne podobný obrazom, ktoré namaľoval počas svojho života sám majster. Práca má Grand Prix i v kategórii Cyber.
Cena: Gold
Gascale
Gascale je špeciálna elektronická váha, ktorá dokáže človeka upozorniť na nedostatok plynu v plynovej bombe. Zariadenie je cez WiFi spojené s aplikáciou v smarfónoch a upozorní používateľov, kedy treba nádobu na plyn vymeniť.
The Emotional Trailer
Medzinárodný filmový festival v Melbourne použil netradičné trailery na prilákanie divákov. Najprv nechali popredných kritikov, aby počas sledovania týchto filmov zaznamenávali do aplikácie niektorú zo šiestich základných emócií. V ďalšom kroku nechali dobrovoľníkov prostredníctvom elektrosimulátorov prežiť všetky emócie z filmu už za jednu minútu. Ich výrazy tváre použili ako trailery pre jednotlivé filmy vysielané na festivale.
The Second Scoreboard
Táto kampaň vznikla v Kostarike a jej cieľom je znižovanie domáceho násilia. Ohlásené prípady domáceho násilia stúpali najmä počas futbalových zápasov. Preto televízny kanál, ktorý tieto zápasy vysielal, zriadil tabuľku na druhé skóre. Táto tabuľka merala počet oznámení domáceho násilia počas zápasu. Cieľom bolo udržať nulové skóre na tejto tabuľke čo najdlhší čas.
The Field Trip To Mars
Spoločnosť Lockheed Martin sa deťom postarala o nezabudnuteľný zážitok. Nasadili ich do školského autobusu a vydali sa na zdanlivo obyčajný výlet. Po určitom čase sa z autobusu stalo médium pre virtuálnu realitu a krajina za oknami sa zmenila na Mars. Práca má tiež zlato v Kategórii Promo Activation.
Zdroj: Erika Brindzová, Cannes