Prinášame druhú nádielku najdôležitejších kategórií Cannes Lions 2016. Najväčšiu pozornosť si od Vianoc drží známa reklama reťazca John Lewis.
Kategória: Creative Effectiveness
Cena: Grand Prix
Monty’s Christmas
Vyhrala vianočná kampaň pre John Lewis, ktorej hlavným mottom je plnenie snov osobám, na ktorých vám záleží. Príbeh je o priateľstve malého chlapca a tučniaka. Chlapec mu venuje pod stromček ďalšieho tučniaka, aby sa necítil sám.
Cena: Gold
Smellcome to Manhood
Kampaň na Old Spice, v ktorej matky spievajú o tom, ako im Old Spice vzal ich synáčikov a spravil z nich mužov.
Raising Eyebrows and Subscriptions
Kampaň magazínu The Economist bola zacielená na ľudí, ktorí magazín nečítali, lebo vzhľadom na jeho názov očakávali nudné články. The Economist však čitateľov presvedčil v kampani, v ktorej ich pritiahol vtipnými a provokačnými titulkami.
Kategória: Digital Craft
Cena: Grand Prix
Because Recollection
Hudobné štúdio Because oslávilo svoje desiate výročie naozaj kreatívnou kampaňou. Na svojej webovej stránke použili jedny zo svojich najlepších grafických prác a ponúkli používateľovi možnosť pohrať sa s hudbou. Na stránke sa dali nájsť veci, ktoré charakterizovali najväčšie hudobné hviezdy, ktoré vyšli z tohto štúdia. Interakciou s týmito aplikáciami sa ľudia mohli prepracovať k obsahu svojich obľúbených interpretov.
Cena: Gold
Falter/Inferno
Falter sú rakúske noviny, ktoré sa pýšia tým, že nastavujú spoločnosti zrkadlo. V tejto kampani sa inšpirovali Danteho Peklom a grafiku svojej webovej stránky prispôsobili tak, aby používateľa sprevádzala rôznymi úrovňami moderného pekla.
Chrome Music Lab
Google nám vďaka programu s otvorenými kódmi ponúka možnosť experimentovať s hudbou. Program sa dá spustiť na smartfóne aj tablete a učí používateľov ako hudba vyzerá, z čoho sa skladá melódia a dokonca dokáže vytvoriť skladbu z kresieb.
The Next Rembrandt
V tejto kampani odhalili nový Rembrandtov obraz. Vznikol s pomocou 3D tlačiarne, dát zo všetkých Rembrandtových obrazov a zložitých algoritmov. Tento obraz trvalo vytvoriť dva roky, ale výsledok je neuveriteľne podobný, ktoré namaľoval počas svojho života sám majster.
Codeology
Codeology je projekt, ktorý premieňa kódy platobných aplikácií na 3D animácie pripomínajúce zvieratá.
Kategória: PR Lions
Cena: Grand Prix
The Organic Effect
Kampaň švédskeho reťazca potravín Coop chce podporiť farmárov, ktorí produkujú organické potraviny. Rozdiel medzi potravinami bežne dostupnými v obchodoch a medzi bio potravinami ukázali na vzorkách moču jednej švédskej rodiny. Ich telá obsahovali rôzne druhy pesticídov, no po týždni stravovania sa organickými potravinami takmer všetky pesticídy zmizli.
Cena: Gold
Purity Test
Intenzívne hnojenie dusičnanmi malo v Rumunsku nepriaznivé účinky na pitnú vodu. Voda bola nimi znečistená, spôsobovala zdravotné problémy a dokonca ani výrobcovia balenej vody neuvádzali percento dusičnanov v zložení. Aqua Carpatica, minerálka s najnižším obsahom dusičnanov, v supermarketoch rozdávala pásiky, ktoré po namočení do vody, odhalili úroveň znečistenia dusičnanmi. Ľudia uploadovali tieto výsledky do online aplikácie a pomohli tým čisteniu vodných zdrojov.
Nivea Doll
Nivea chcela deti naučiť, aké dôležité je používať krém na opaľovanie. Darovala im bábiky, ktoré boli vyrobené z UV senzitívneho materiálu a potom, čo boli na slnku, očerveneli, ako by boli spálené. Po aplikácii krému s ochranným faktorom začervenanie zmizlo.
Bees Can Find Sugar Where You Least Suspect It
Kampaň českého reťazca Náš Grunt chce ľudí upozorniť na nadmernú konzumáciu cukru, najmä v komerčne vyrábaných potravinách, kde je cukor často umelo pridávaný. Množstvo cukru v potravinách nechali otestovať včelám. Včely dokážu vyrobiť med z hocičoho, čo má obsah cukru aspoň 15 %. Zákazníci mohli ochutnať med vyrobený z hamburgeru, kečupu alebo instantnej polievky, a zároveň sa presvedčili, koľko cukru sa v týchto potravinách skutočne skrýva.
Reklama získala bronzový klinec v kategórii Direct.
Marriage Market Takeover
Kampaň kozmetickej značky SK II chcela pomôcť ženám v Číne, ktoré spoločnosť odvrhuje, pretože sa do určitého veku nevydali. Ich príbehy a vysvetlenia zavesili na najväčší „svadobný trh“ v Šanghaji, kde ľudia si ich mohli ľudia pozrieť a lepšie ich pochopiť. Cieľom bolo navrátiť týmto ženám pocit dôležitosti, sily a krásy.
Čítajte tiež:
- Česi bodujú. Kampaňou s utečencami.
- WIktor Leo Burnett dostal shortlist
- Nas_ali konkurenciu, no vyhrali v Cannes
- Young Lions: Konkurencie sa netreba báť
Kategória: Outdoor
Cena: Grand Prix
Brewtroleum
Dá sa pitím piva zachrániť svet? Novozélandský pivovar DB Export vyrába z kvasníc a rastlinného odpadu, ktorý vzniká pri výrobe piva, biopalivo.
Cena: Gold
Actual Reality
Jaguár chcel dopriať ľuďom pocit z jazdy. Na promo evente im preto ponúkli možnosť vyskúšať si jazdu v novom modeli prostredníctvom virtuálnej reality. Po nasadení helmy na virtuálnu realitu si k zákazníkovi prisadol profesionálny pretekár. To, čo vyzeralo ako mimoriadne skutočná virtuálna realita, sa naozaj dialo.
The Fairest Night of All
Ako dopriať priemerným mužom noc ich života bez toho, že by im v klube všetky pekné ženy ukradli dobre vyzerajúci svalovci? V tejto kampani pozvali dobre vyzerajúcich mužov na casting o desiatej večer a dali tak šancu uspieť tým priemerným. Scenár, ktorý modeli čítali na castingu, bol potom nastrihaný tak, aby vysvetlil pointu kampane.
Van Gogh BnB
V tejto kampani Art Institute of Chicago návštevníkom priblížil Van Goghov život. Nielen, že sa mohli pozerať na jeho maľby, ale s pomocou Airbnb mohli prespať v jeho izbe, ktorú vyrobili presne podľa Van Goghových malieb.
Survival Billboard
Ako uviesť novú počítačovú hru a zaručiť, že váš billboard bude vynikať v mori ostatných reklám? Na nezvyčajný spôsob prišli tvorcovia tejto kampane, ktorí na billboard postavili skutočných ľudí. Používatelia si mohli zvoliť, akým skúškam budú títo odvážlivci vystavení a všetko sledovali na webe v reálnom čase.
Kategória: Design
Cena: Grand Prix
Life Is Electric
V tejto kampani chcel Panasonic zmeniť to, ako ľudia premýšľajú o elektrine. Keby videli ako sa vyrába, možno by ju už nebrali za samozrejmosť. Vo videu vidíme ako sa pri každodenných činnostiach dá vyrobiť elektrina.
Cena: Gold
Quantum of Peace
Quantum of Peace je interaktívna magnetická inštalácia, ktorá informuje o druhej svetovej vojne a Varšavskom povstaní. Číselné údaje sú vyjadrené nábojmi, ktoré sa usporiadajú na magnetickej podložke.
Behind the Leather
Táto kampaň pripomenie zákazníkom, ako vznikali ich drahé kožené kabelky, topánky alebo bundy. Keď totiž otvorili kabelku, uvideli živé vnútro zvieraťa, ktoré kvôli tomu prišlo o život.
Paper
Toto video zobrazuje históriu a vývoj značky Honda pomocou kresieb na malých kúskoch papiera.
The Lady Gaga + Intel Performance
Video otvára reklama na Intel, kde Lady Gaga chváli ich technológiu a spoluprácu s nimi. Nasleduje jej vystúpenie na odovzdávaní cien Grammy, kde sa na pódiu vďaka technológiám od Intelu premenila na vernú kópiu Davida Bowieho.
Kategória: Product Design
Cena: Grand Prix
Jacquard
Projekt Jacquard vzniká v spolupráci s Googlom a jeho cieľom je vytvoriť vodivú látku, ktorá sa vie správať ako dotyková obrazovka smartfónu.
Primárne kar
Zdroj: Erika Brindzová, Cannes