StoryEditor

RetroReklama: Vraj nevhodná a neetická. Ale bodovala

05.02.2014, 09:00
Denník Sme ju odmietol ako neetickú, Ringier hovoril o nekalej súťaži. Taká bola kampaň týždenníka .týždeň. Pozrite si jej príbeh.

Týždenník .týždeň má už niekoľko rokov rovnakú kreatívnu stratégiu, za ktorou stojí duo Csere&Erdélyi. V minulosti sa im to niekoľkokrát vyplatilo.

Pravdepodobne najväčším úspechom bola kampaň, ktorá odštartovala rok po spustení samotného periodika - koncom roka 2005. Ale nie všetky médiá ju boli ochotné šíriť: "Denník Sme sa po konzultácii so svojou právnou kanceláriou rozhodol kampaň neuverejniť," informovali vtedy Stratégie. Vydavateľstvo Petit Press to zdôvodňovalo tým, že texty spolu s použitými fotografiami ľudí považuje za neetické. Iní zašli ešte ďalej: Ringier vtedy podľa Stratégií oslovil médiá, v ktorej kampaň odštartovala, aby zvážili jej ďalšie uverejnenie. Bral to ako útok priamo na nich a printy typu Nový Čas. "Myslím si, že celá kampaň bojkotuje kúpu periodík podobného zamerania, je nevhodná a neetická," hovoril Peter Mertus. Vraj išlo "jednoznačne o nekalosúťažné konanie", tvrdili právnici Ringieru. STV, TV Joj, TA3, Rádio Expres, Fun rádio, Rádio_FM, Pravda či Zoznam.sk kampaň nasadili.

Za kampaňou stál kreatívny riaditeľ .týždňa Róbert Csere a Eman Erdélyi, výkonným riaditeľom vydavateľstva W press bol vtedy Martin Lengyel (ktorý o. i. založil TA3 a dnes chce dostať Milana Kňažka "na hrad"). .týždeň reagoval na slabú poznateľnosť značky a výsledky dvoch prieskumov, ktoré si dal urobiť. "Náš najväčší problém bol, že ľudia nevedia, že taký časopis existuje a tí, čo ho zaregistrovali si mysleli, že je to ďalší bulvár, vzhľadom na to, že v poslednom období vznikajú len také tituly," hovoril vtedy pre Stratégie Lengyel. A tak urobili kampaň - nákup médií vyšiel na 10 miliónov korún, čo stačilo na 2-3 týždne v médiách. Vec vraj konzultovali s právnikmi, fotky vykúpili od agentúr za vyššie ceny a s právami na ich použitie v reklame.

.týždeň koncom roka 2005 vyšiel von s kampaňou zobrazujúcou celebrity ako Vilo Rozboril, Michael Jackson, princezná Diana či Robo Mikla a veďľa nich informácie typu "Bulvár poškodzuje zdravie", "Bulvár môže zabíjať" alebo "Bulvár spôsobuje závislosť". S bulvárom vraj možno prestať a prejsť k .týždňu.

Reklama označová za kontroverznú priniesla výsledky. Dosiahla najvyššie ocenenie na Zlatom klinci 2006 v hlavnej kategórii Kampaň a ďalšie dve zlatá k tomu. A nielen to: dostala sa na shortlist súťaže Golden Drum v kategórii Reklamné kampane. Na cenu ju nepremenila.

Cena: Zlatý klinec 2006
Kategória: Kampaň

Cena: Zlatý klinec 2006
Kategória: Tlač a poster

Cena: Zlatý klinec 2006
Kategória: Techniques

Názov: .týždeň bez bulváru
Agentúra: Csere&Erdélyi
Klient: W Press
Creative Director: Róbert Csere, Eman Erdélyi
Copywriter: Martin Lengyel, Eman Erdélyi
Art Director: Róbert Csere

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
01. máj 2024 20:17