Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook

Z praxe vyplýva, že objednávatelia reklám majú najčastejšie záujem o vytvorenie neformálnych a humorných reklám, ktoré vedia pozitívne zapôsobiť na čo možno najväčší počet divákov. Ak však reklamovaný produkt alebo služba vyžaduje zachovanie určitej úrovne konzervatívnosti alebo vážnosti (napr. finančné služby), správnou voľbou pre objednávateľa reklamy je spojiť reklamovaný produkt s tvárou, ktorá požíva úctu spoločnosti vzhľadom na svoje postavenie, vek, vzdelanie alebo zamestnanie.

Kto nemôže byť tvárou v reklame

Zvolenie si vhodnej tváre pre reklamu nie je vždy jednoduché, a málokto vie, že to, kto môže alebo, naopak, nemôže byť osobnosťou účinkujúcou v reklame, je aj právne regulované.

Napriek tomu, že osôb, ktoré by nemali účinkovať v reklame v zmysle platných právnych predpisov, je viac (napr. verejní funkcionári), v tomto článku sa podrobnejšie venujeme osobnostiam známym z tradičných médií, ktorých účinkovanie v reklame je tiež čiastočne obmedzené.

Týmito osobnosťami sú v rámci televízneho a rozhlasového vysielania hlásatelia, redaktori a moderátori spravodajských alebo politicko-publicistických relácií, ktorých účinkovanie v reklame je počas vysielania zakázané. Tento zákaz sa pritom nevzťahuje len na vyobrazenie osoby hlásateľa, redaktora alebo moderátora spravodajskej alebo politicko-publicistickej relácie, ale aj na ich hlas, ktorý nemôže byť zachytený vo zvuku reklamy. Za porušenie tohto zákazu sa preto považuje aj dabing reklamy vykonaný hlásateľom, redaktorom a moderátorom spravodajských alebo politicko-publicistických relácií.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.