Na jeho problematiku poukazujú viaceré európske štáty. Pri najzávažnejších formách dochádza aj k porušovaniu práv duševného vlastníctva.
Kontroverzná reklamná praktika s názvom ambush marketing sa vo svojich rôznych formách môže objaviť aj v rámci športových podujatí, ktoré sú momentálne jednými z najsledovanejších akcií tohto roka. Pozreli sme sa preto na to, ako sa jej brániť a aká je jej regulácia na Slovensku.
S blížiacimi sa olympijskými hrami v Tokiu sa opäť vytvára príležitosť zviditeľniť sa nielen pre športovcov, národné tímy a oficiálnych sponzorov podujatia, ale aj pre iných podnikateľov, ktorí sa rozhodnú využiť ambush marketing ako svoju reklamnú stratégiu, a to často bez toho, aby si boli vedomí toho, čo ambush marketing je.
Ambush marketing, ktorého doslovný preklad je marketing „útoku zo zálohy“, predstavuje kontroverznú reklamnú praktiku, ktorá spočíva v parazitovaní podnikateľa na publicite podujatia, osoby, značky alebo aj miesta, čím neoprávnene zvyšuje záujem o svoj produkt alebo služby.
Najčastejšie sa s ambush marketingom stretávame práve v súvislosti so športovými podujatiami, keď sa podnikateľ snaží pomocou reklamy odkazujúcej na podujatie získať sledovanosť a záujem verejnosti, ktorú by inak nezískal, hoci nie je oficiálnym sponzorom podujatia. Aj keď sa ambush marketing najčastejšie skloňuje so športovými podujatiami, v žiadnom prípade ho nemožno obmedziť len na túto oblasť.
Hostiteľ blížiacich sa letných olympijských hier 2021 v Tokiu sa postavil proti trendu zavádzania legislatívy mierenej proti ambush marketingu.
Formy ambush marketingu
Primárne rozdeľujeme ambush marketing na priamy a nepriamy. Kým v priamej forme ambush marketingu podnikateľ úmyselne využíva práva aleb...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2020-08-11 12:23:16 - Feat.: 0 - Title: Označenie reklamy na sociálnej sieti nie je za trest, upozorňuje advokát
02 - Modified: 2021-05-12 06:53:06 - Feat.: 0 - Title: Advokát Nitschneider: Predpisy reklamného práva obsahujú veľa subjektivity
03 - Modified: 2021-07-07 10:43:00 - Feat.: 0 - Title: Olympijský marketing má prísne pravidlá. Veľa značiek sa však snaží zviezť na olympijskej vlne
01 - Modified: 2024-09-06 09:26:46 - Feat.: - Title: Športový obsah je pre Voyo zásadný
02 - Modified: 2022-09-13 12:36:04 - Feat.: - Title: Ďalšie zmeny v RTVS. Šport má nového šéfa
03 - Modified: 2022-02-03 11:24:01 - Feat.: - Title: VOYO posilňuje svoju športovú ponuku. Prináša ďalší MMA obsah
04 - Modified: 2022-01-25 19:40:56 - Feat.: - Title: Nový mediálny zákon: Prinesie zmeny reklamného času aj povinnosti pre videoplatformy
05 - Modified: 2021-12-07 15:09:55 - Feat.: - Title: Squid Game v reklame: Čo povoľuje autorský zákon?