StoryEditor

Ambush marketing je na svetových podujatiach bežnou praxou. Ako sa mu brániť?

Na jeho problematiku poukazujú viaceré európske štáty. Pri najzávažnejších formách dochádza aj k porušovaniu práv duševného vlastníctva.

Kontroverzná reklamná praktika s názvom ambush marketing sa vo svojich rôznych formách môže objaviť aj v rámci športových podujatí, ktoré sú momentálne jednými z najsledovanejších akcií tohto roka. Pozreli sme sa preto na to, ako sa jej brániť a aká je jej regulácia na Slovensku.

S blížiacimi sa olympijskými hrami v Tokiu sa opäť vytvára príležitosť zviditeľniť sa nielen pre športovcov, národné tímy a oficiálnych sponzorov podujatia, ale aj pre iných podnikateľov, ktorí sa rozhodnú využiť ambush marketing ako svoju reklamnú stratégiu, a to často bez toho, aby si boli vedomí toho, čo ambush marketing je.

Ambush marketing, ktorého doslovný preklad je marketing „útoku zo zálohy“, predstavuje kontroverznú reklamnú praktiku, ktorá spočíva v parazitovaní podnikateľa na publicite podujatia, osoby, značky alebo aj miesta, čím neoprávnene zvyšuje záujem o svoj produkt alebo služby.

Najčastejšie sa s ambush marketingom stretávame práve v súvislosti so športovými podujatiami, keď sa podnikateľ snaží pomocou reklamy odkazujúcej na podujatie získať sledovanosť a záujem verejnosti, ktorú by inak nezískal, hoci nie je oficiálnym sponzorom podujatia. Aj keď sa ambush marketing najčastejšie skloňuje so športovými podujatiami, v žiadnom prípade ho nemožno obmedziť len na túto oblasť.

Hostiteľ blížiacich sa letných olympijských hier 2021 v Tokiu sa postavil proti trendu zavádzania legislatívy mierenej proti ambush marketingu.

Formy ambush marketingu

Primárne rozdeľujeme ambush marketing na priamy a nepriamy. Kým v priamej forme ambush marketingu podnikateľ úmyselne využíva práva alebo majetok...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
21. máj 2022 07:58