Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
19.08.2021, 10:55

Generácia 50+ vlastní približne 80 percent všetkých aktív. V slovenskej reklame však hrá vedľajšiu úlohu

Cieli na ňu iba 15 percent reklamy.

Generácia 50+ vlastní približne 80 percent všetkých aktív. V slovenskej reklame však hrá vedľajšiu úlohu
Zdroj: Reuters

Sonda do života cieľovej skupiny 50+ je autorský projekt agentúry MW Promotion. Prináša detailný pohľad na život seniorov. Segment 50+ je najbonitnejší spomedzi celej populácie. Neprávom stojí na periférii záujmu slovenskej reklamy. Výsledky sondy sú určené predovšetkým reklamným profesionálom, ale aj ostatným, ktorí cielia svoje projekty na staršiu generáciu. My v MW Promotion chceme, aby inkluzívny pro-ageing prístup našiel svoje miesto v slovenskom marketingu. Silver Economy štartuje.

Generácia 50+

Táto skupina je u nás relatívne početná (cca 2 milióny) a zároveň absolútne najbohatšia spomedzi celej populácie. Vlastní približne 80 percent všetkých aktív. V slovenskej reklame však hrá vedľajšiu úlohu. Cieli na ňu iba 15 percent reklamy. Reklame dominuje kultúra mladých. Komerčný potenciál Generácie 50+ je mimoriadny a bude rásť. Demografia nepustí. Aby sme mohli pripravovať efektívne reklamné kampane, musíme Generáciu 50+ dobre spoznať.

Aké je hodnotové nastavenie starších ľudí? Aký majú majetok? Aké príjmy? Aké koníčky? Ako sú na tom v on-line? A čo ich zdravie? Kvôli odpovediam na tieto otázky agentúra MW Promotion za posledný rok spracovala a porovnala celkovo päť výskumov. Dva omnibusové o používaní internetu seniormi (Agentúra ACTLY, n=645, Máj 2021 a Agentúra AKO, n=450, Máj 2021) a dva hĺbkové internetové výskumy (Životný štýl 50+, n=3.404, Máj 2021 a Zdravie a lekáreň, n=4.071, Okt. 2020, oba zrealizovalo MW Platform). Záverečný kvalitatívny výskum - Séria štruktúrovaných one2one rozhovorov (n=40, Júl 2021) zrealizovala agentúra interne. Sonda 50+ je syntézou výsledkov všetkých piatich výskumov.

Generácia Gold (50 až 65 r.)

Výsledky poukázali, že mimoriadny komerčný potenciál má predovšetkým vekový segment ľudí od 50 do 65 rokov. Tých je približne 1,1 milióna. Ak sa ľudia nad 50 rokov často nazývajú striebornou generáciou, tak segment 50 až 65 rokov môžeme, vzhľadom k jeho marketingovému potenciálu, kľudne nazývať Generácia Gold.

Na život Generácie Gold (cca 1,1 milióna obyv. Slovenska vo veku 50 až 65 r.) sme sa pozreli v šiestich samostatných oblastiach. Pripravili sme šesť prehľadných infografík a 55 detailnejších grafov. Všetky sú voľne dostupné na projektovom webe www.mw50plus.sk, resp. na LinkedIn profile.

Prevažujú konzervatívne hodnoty (71 percent z nás), generácia Gold súhlasí s výrokom Bez práce nie sú koláče (91 percent), udávanie považuje za odpudivé (81 percent) a spoločensky angažované značky tým nič nezískavajú (55 percent).

​Na druhej strane Gold generácia podporuje lokálnych producentov (92 percent) a ochranu životného prostredia považuje za dôležitú (98 percent). Ale iba 15 percent z Gold generácie súhlasí s aktivitami Grety Thunberg. Rodina je ich najväčší záujem (66 percent) a viac ako polovica športuje.

Zdroj: MW Promotion

Až 70 percent z nás je na internete denne a iba 13 percent nie je na internete vôbec. Influenceri na nás nemajú zatiaľ veľký vplyv. Okrem politikov je v TOP desiatke influencerov dr. Bukovský, Sajfa, P. Vlhová a Z. Plačková.

Zdroj: MW Promotion

​Práca na projekte Sonda 50+ bola pre nás nesmierne obohacujúca. Predovšetkým po ľudskej stránke. Význam projektu sme si zadefinovali v jeho misii: Umožnime generácii 50+, aby sa sebavedomo a s dôverou tešila na život po svojej päťdesiatke, šesťdesiatke, ale aj sedemdesiatke, či osemdesiatke a aj neskôr, samozrejme.

Chceme rozbiť stereotypné videnie staršej generácie, ktoré voči nej mnohí často majú, vrátane reklamných tvorcov. Dnešný senior je úplne iný, ako jeho predchodca pred 20-imi, či 30-imi rokmi. Chceme, aby naši seniori mali pocit, že dnešný svet je tu aj pre nich, nielen pre mladých. Chceme, aby mu rozumeli. Aj preto sa Silver Economy stáva doménou našej agentúry. Aktuálne máme rozpracovaných viacero „strieborných“ projektov, v ktorých využívame náš inkluzívny pro-ageing prístup. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.