Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
07.12.2021, 15:55

Squid Game v reklame: Čo povoľuje autorský zákon?

Heineken, Pepsi, Budweiser, Gilette... To je len pár príkladov značiek, ktoré na jeseň využili ošiaľ okolo seriálu Squid Game.

Squid Game v reklame: Čo povoľuje autorský zákon?
Zdroj: Heineken

Na jeseň využili mnohé značky ošiaľ okolo seriálu Squid Game a symboly z neho použili vo svojich reklamách. Kde sú však hranice, čo sa môže z podobných diel prebrať a čo už je v rozpore so zákonom? Poradili sme sa s právničkou Petrou Vanekovou z advokátskej kancelárie Nitschneider & Partners.

„Keď sa povznesiete nad prekážku v podobe jednopalcových titulkov, spoznáte množstvo ďalších úžasných filmov,“ povedal juhokórejský režisér Joon Ho Bong pri preberaní Oscara za snímku Parazit. Jeho slovám spätne dávajú za pravdu aj americkí diváci, ktorí podobne ako predplatitelia Netflixu v iných častiach sveta neodolali úspešnému seriálu Squid Game.

Novinka natočená v rovnakej krajine ako oscarový Parazit mala premiéru 17.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.