Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
31.01.2018, 17:43

H&M musel z predaja stiahnuť detské ponožky. Ľudia na nich našli arabský znak pre Alaha

Odevná firma čelí už druhému škandálu v krátkom čase.

H&M musel z predaja stiahnuť detské ponožky. Ľudia na nich našli arabský znak pre Alaha
Zdroj: Reuters

Švédsky odevný gigant H&M stiahol pod tlakom sťažností zákazníkov z predaja sériu detských ponožiek, na ktorých je vyobrazená figúrka zo stavebnice Lego so zbíjačkou. Vlnu kritiky vzbudila stopa za zbíjačkou, ktorá pripomína obrátený arabský znak pre Alaha.

Ako uviedol britský denník The Independent, odevný reťazec sa ľuďom ospravedlnil s tým, že podobnosť bola úplne náhodná.

"V H&M sa vždy snažíme ponúkať produkty, o ktorých sme presvedčení, že ich naši zákazníci ocenia. Motív na ponožkách predstavuje figúrku Lego. Akýkoľvek iný význam je úplne náhodný a ospravedlňujeme sa, ak tento motív niekoho urazil," povedal hovorca spoločnosti.

Správa o kontroverzných ponožkách prichádza len niekoľko týždňov po tom, čo sa spoločnosť H&M ospravedlňovala zákazíkom za kampaň, ktorú kritizovali ako rasistickú.

Reťazec na začiatku roka prezentoval černošské dieťa v mikine so sloganom "najcoolovejšia opica v džungli". Akcie spoločnosti reagovali poklesom na deväťročné minimum.

Aby toho nebolo málo, pobúrení ľudia kvôli kampani zničili niekoľko obchodov H&M v Južnej Afrike. Reťazec sa tam nakoniec z bezpečnostných dôvodov rozhodol dočasne zatvoriť všetky pobočky.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.