Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
17.12.2020, 20:30

Slovenská reklama si z ADC*E Awards odnáša dva kovy

Úspešní sú Respect APP a TRIAD. Grand Prix získala The Tampon Book.

Slovenská reklama si z ADC*E Awards odnáša dva kovy
Zdroj: archív

Poznáme výsledky kreatívnej súťaže ADC Europe Awards 2020. Zo Slovenska sú víťazmi dve agentúry, každá získala jeden kov.

Z celkového počtu 864 prihlášok (o 10 percent viac ako v minulom roku) sa na shortlist 29. ročníka súťaže dostalo 183 prác, z ktorých 41 získalo zlaté ocenenie a 86 strieborné ocenenie.

Slovensko bojovalo so siedmimi prácami, z ktorých päť zostalo pri shortliste a dve získali ocenenie. Agentúry si za postup do finále súťaže pripisujú body do Agentúry roka. Nominácia je za 60 bodov, bronz za 200 a striebro za 350 bodov. Zlaté ocenenie má hodnotu 500 bodov. 

Zlato v kategórii Integrated & Innovation: Best use of Technology putuje do TRIAD-u, ktorý si vybojoval kov s prácou VÚB Šetrič pre VÚB banku.

Strieborný kov pribudne k oceneniam agentúry Respect APP. Práca Zlé sny pre organizáciu Úsmev ako dar zaujala porotu súťaže v kategórii Film & Audio: Film & Audio for non-profit/public service/NGO.

Medzi nominovanými prácami, ktoré nepremenili shortlist na kov, bol už spomínaný VÚB Šetrič v kategórii Brand Experience: Point of sale experience and activation a tiež v rovnakej kategórii, ale podkategórii New use of media. Ocenenie nezískali ani Pa a Pi od Effectivity, ktorí si konkurovali s VÚB Šetričom v kategórii Brand Experience:New use of media a aj Hráškovou polievkou od Wiktor Leo Burnett. Rovnako ako TRIAD, Effectivity a Wiktorovci si za shortlist 60 bodov pripísalo aj THIS IS LOCCO za kampaň Sestričky: Hrdinky pre naše srdiečka v kategórii Film & Audio: Online Videos.

Slovensko malo zastúpenie aj v porote. V kategórii Digital and Interactive hodnotil Martin Motáček z Wiktor Leo Burnett, ktorý sa ku kategórii vyjadril: "V našej kategórii - Digital and Interactive sme často riešili nielen ideu a vzhľad ale aj UX. Darmo totiž vytvoríte prelomový design s novátorskou ideou, keď výsledný produkt sa nedá používať."

Druhým členom poroty bol kreatívny riaditeľ Vlado Slivka, ktorý súťaž hodnotí slovami: "Ako člen Jury 1, ktorá hodnotila televízne spoty, online videá a audio reklamu, som videl cca 150 prác. Tu je pár konkrétnych postrehov. Koronavírusu a dôsledkov koronakrízy bolo v reklamách oveľa menej, ako by sa možno dalo očakávať. Krajiny bývalého ZSSR tuším objavili rap v reklame, ale ten sám o sebe nie je nápad. Ani veľký budget nápad nenahradí. Kusturica ako režisér takisto nič negarantuje. Naopak silné autentické príbehy stále fungujú. Takisto ako nápady založené na trefných insights. Jednoduchosť a priamočiarosť tiež nevyšla z módy. No a podobne ako u nás sa audio kategória stáva popoluškou aj v rámci celej Európy. Poklonu treba dať susedom z Česka, ktorí sa vrátili na reklamné výslnie silnými prácami na čele s Breaking the Silence."

Aký bol celkový dojem Vlada Slivku zo súťaže?  "Prekvapilo ma, že aj tu bol pomerne veľký rozdiel medzi najlepšími a najslabšími prácami. Vzhľadom k tomu, že šlo o to najlepšie z európskych národných kreatívnych súťaží, čakal som väčšiu vyrovnanosť. Diskusie v rámci našich videocallov boli zápalisté a výmeny názorov inšpiratívne. Niektorí porotcovia viac dbali na politický aspekt nášho hodnotenia, iní striktne riešili originalitu a exekúciu nápadov. Celkovo to hodnotím ako mimoriadne prínosný zážitok.

Najvyššie ocenenie Grand Prix udelila porota zložená zo 64 členov pôsobiacich v 21 európskych krajinách kampani The Tampon Book z dielne nemeckej agentúry Scholz & Friends. Ocenená kampaň bojovala proti daňovej diskriminácii a upozornila na nerovnosť daňových sadzieb pre rôzny produkty. Cieľom nemeckého startupu The Female Company, ktorý predáva ekologické tampóny, bolo poukázať na to, že knihy sú v niektorých krajinách zdaňované nižšou sadzbou ako tampóny. Prvé vydanie The Tampon Book sa vypredalo za jeden deň a v nasledujúcich dňoch spustila kampaň búrlivú debatu.

The Tampoon Book získala Grand Prix v kategórii PR aj na najprestížnejšej súťaži kreativity Cannes Lions 2019, kde predsedníčka poroty Michelle Huttonová zdôraznila, že je spolu s kolegami z poroty presvedčená, že kniha je skvelým príkladom modernej komunikácie. „Kombinuje kreativitu s PR remeslom. Kampaň je ukážkou, ako to môže ísť ruka v ruke,“ uviedla Huttonová.

Významné ocenenie European Star - Johannes Newrkla patrí nemeckej agentúre Serviceplan Germany, ktorá v kampani LIFEBOAT- The Experiment pozvala novinárov najznámejších nemeckých novín, aby si vyskúšali aspoň zlomok toho, čo zažijú utečenci pri prechode cez Stredozemné more. Cieľom bolo získať mediálne povedomie o utečeneckej kríze.

Táto cena bola vytvorená v minulom roku. Jej cieľom je oceňovať projekty, ktoré odrážajú európske hodnoty. V ročníku 2020 bolo ocenenie premenované z European Star na European Star Johannes Newrkla Award ako pocta zakladajúcemu členovi ADCE, ktorý nedávno zomrel na koronavírus.

Podobný zámer má aj ocenenie Genius Loci, ktoré je oslavou hodnôt rozmanitých európskych kultúr. Odmeňuje prenesenie charakteristickej atmosféry, ducha konkrétneho miesta v mimoriadne bohatom európskom kultúrnom dedičstve.

Tohtoročná cena bola udelená za film Hang Your Rent od agentúry NOSSA pre spoločnosť Dia Minipreço.

V roku 2018 bol Lisabon trendom, ale spolu s cestovným ruchom došlo aj k džentrifikácii (lokálnym sociálno-kultúrnym zmenám, ktoré sú dôsledkom toho, keď bohatší ľudia nakupujú nehnuteľnosti na bývanie v dosiaľ menej prosperujúcich spoločenstvách). Za iba 3 roky počet Airbnb ponúk vzrástol o 400 percent a vyvinul tlak na výšku nájomného, ktoré narástlo o 40 percent. Na pomoc obyvateľom platiť čoraz vyššie nájmy vytvorila spoločnosť Minipreço reklamnú sieť pre domáce použitie, z ktorej všetky zisky putovali rodinám, ktoré tam žijú.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.