Medzi oboma výrobkami boli zistené rozdiely vo farbe svaloviny: SK – svetlo mäsovočervená AT – mäsovočervená V analytických ukazovateľoch bol zistený mierne vyšší obsah mäsa bez tuku u výrobku zakúpeného v Rakúsku, tento rozdiel je však štatisticky málo významný.MPSR
StoryEditor

Lidl reaguje na porovnanie potravín kúpených v Rakúsku a na Slovensku

15.02.2017, 08:04
Autor:
rmrm
Ministerstvo pôdohospodárstva totiž potvrdilo časté obavy ľudí, že v Rakúsku kúpime kvalitnejšie výrobky ako u nás.

Podľa ministerstva pôdohospodárstva to vyplýva z výsledkov laboratórnych testov viac ako dvoch desiatok produktov, ktoré ministerstvo uskutočnilo v spolupráci s veterinárnou a potravinárskou správou.

​​Lidl Slovenská republika reaguje na fakt, že v rámci výsledkov testov potravín bolo prezentovaných päť výrobkov predávaných spoločnosťou Lidl. Ku každému z výrobkov sa vyjadril Tomáš Bezák, hovorca reťazca Lidl.

Čo sa týka šunky, boli žiaľ porovnávané dva neporovnateľné a rôzne produkty. V Rakúsku zakúpený výrobok „Dusená šunka – údená“ bol porovnávaný s výrobkom „Varená šunka“, ktorý bol zakúpený na Slovensku. Obe šunky sa pritom nachádzajú v sortimente spoločnosti Lidl Slovenská republika. Je nešťastné a z pohľadu zákazníka zavádzajúce porovnávať dva rôzne výrobky a veríme, že k tomu došlo nedopatrením. Dusená šunka - údená má s ohľadom na proces výroby skutočne nižší podiel vody a vyšší podiel mäsa, čo je deklarované aj na samotnom obale.

V prípade marhuľového jogurtu nebol zistený žiadny rozdiel v sledovaných ukazovateľoch.

V prípade bravčového mäsa vo vlastnej šťave, ementálu a mozzarelly boli zistené senzorické odchýlky, ktoré sú však subjektívne a v žiadnom prípade sa netýkajú kvality samotných produktov. Rozdiel v analytických ukazovateľoch pri bravčovom mäse je „štatisticky málo významný“, ako konštatuje aj samotná záverečná správa. Navyše, ementál a mozzarellu vyrábajú pre Lidl v Rakúsku a na Slovensku rozdielni dodávatelia, pričom každý z nich využíva iný a pre seba typický technologický postup a tiež rôzne baktérie na výrobu syra. Senzorické hodnotenie je však zásadne odlišné od laboratórneho a nedokáže objektívne posúdiť kvalitu produktov.

Spoločnosť Lidl garantuje všetkým zákazníkom vo všetkých 27 krajinách v ktorých pôsobí identickú kvalitu produktov privátnych značiek, ktoré majú rovnaký obal, pochádzajú od rovnakého dodávateľa a majú rovnaký EAN kód. Kvalita a zdravie zákazníkov je pre spoločnosť Lidl najdôležitejšia a preto súčasne garantujeme jednotnú cenu nami predávaných výrobkov vo všetkých našich 127 predajniach na Slovensku.

01 - Modified: 2021-10-27 14:05:52 - Feat.: - Title: Lidl štartuje vlastný podcast 02 - Modified: 2021-01-29 12:29:39 - Feat.: - Title: Rada pre reklamu vyniesla verdikt: Sťažnosť na reklamu Lidla je neopodstatnená 03 - Modified: 2020-12-16 11:04:40 - Feat.: - Title: Samoobslužné pokladnice už aj v Lidli 04 - Modified: 2020-11-24 09:07:03 - Feat.: - Title: Lidl mení PR agentúru 05 - Modified: 2020-11-07 12:34:13 - Feat.: - Title: Kúpili ste biele, bude z toho červené. Lidl podporil budúcich vinárov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 10:28