Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.12.2017, 13:31

Ako sa darilo televíziám počas sviatkov? Jednotka počas dvoch večerov prekonala Markízu aj JOJ-ku

Najsledovanejším programom bola Popoluška a Mária Terézia.

Ako sa darilo televíziám počas sviatkov? Jednotka počas dvoch večerov prekonala Markízu aj JOJ-ku
Zdroj: RTVS

Najsledovanejším programom tohtoročných vianočných sviatkov bola rozprávka Tri oriešky pre Popolušku, ktorú vysielala v prime time na Štedrý deň televízia JOJ. Tá v cieľovej skupine 12+ mala prilákať k obrazovkám 967 tisíc divákov, a v komerčnej cieľovej skupine 12 - 54 získať rating na úrovni 21 percent a podiel 41,4 percenta.

Prvý a Druhý sviatok vianočný sa najsledovanejšou stanicou v hlavnom vysielacom čase stala verejnoprávna Jednotka, ktorá odvysielala koprodukčný miniseriál o rakúsko-uhorskej panovníčke - Márii Terézii. Počas oboch dní si Jednotka výrazne polepšila a v sledovanosti predbehla obe komerčné televízie: tak Markízu, ako aj TV JOJ. Kým prvý diel Márie Terézie prilákal k obrazovkám v cieľovej skupine 12+ úctyhodných 772 tisíc divákov pri podiele 28,8 percenta, popularita druhého dielu vzrástla ešte viac - na 967 tisíc divákov s vyšším podielom 29,4 percenta. Seriál počas oboch dní bodoval aj v komerčnej cieľovej skupine 12-54. Jednotka takto dosiahla najlepšie výsledky sledovanosti, ak nerátame šport, od decembra  2015.

Televízia Markíza nedokázala konkurovať počas vianočných sviatkov ani televízii JOJ (na Štedrý deň), s ruskou rozprávkou Mrázik, ani Jednotke počas ďalších dvoch dní Vianoc, kedy stavila na filmové akvizície. Prvý sviatok vianočný priniesla rozprávkový film Môj kamoš obor a v cieľovej skupine 12-54 síce dosiahla zaujímavý rating 11 percent s podielom 22 percent, ale nemala najsledovanejší prime time. Druhý sviatok vianočný Markíza vysielala americkú komédiu Ocko je doma, s ktorou podľa portálu Mediaboom.sk podliezla 9 ratingov s podielom pod 18 percent - v cieľovej skupine 12 - 54.

Ako sme už informovali, JOJ-ke sa vydaril prime time na Štedrý deň. Druhý deň bol pre ňu sklamaním, keď Príbehy lesov  získali rating okolo 5 percent. Druhý sviatok vianočný sa prime time Joj-ky vyšplhal hore, ale nestačil ani na RTVS, ani na Markízu. S premiérou Krampus: Choď do čerta! získala JOJ-ka  rating tesne nad 8 percent s podielom pod 17 percent v cieľovej skupine 12-54, píše portál Mediaboom.sk.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.