09.08.2018, 00:00

Joj chce viac reklamy pre starších

V súčasnom období je dôležitou komerčnou cieľovou skupinou rozpätie 12 – 54 rokov. Televízia JOJ ju chce rozšíriť.

Joj chce viac reklamy pre starších
Zdroj: TV JOJ

Podľa šéfa JOJ Group Marcela Gregu toto cielenie dnes nezohľadňuje celé spektrum spotrebiteľov. Súčasné nastavenie podľa neho zabúda na čoraz väčšiu časť produktívnej populácie. Aj preto prichádza s novým návrhom. Aktuálne nastavenie cieľovky vyraďuje z obchodnej skupiny významnú časť obyvateľstva, ktorú zadávatelia nemajú možnosť oslovovať.

Aj preto prichádza s návrhom, aby sa náš televízny trh prispôsobil aktuálnym demografickým pomerom na Slovensku a v krátkom časovom horizonte sa komerčné cielenie rozšírilo od veku 12 do 65 rokov, ak nie do veku 69 rokov. Marcel Grega hovorí o tom, že televízia chce vytvárať komerčne atraktívny priestor, relevantný pre obchodných partnerov. „Zároveň je naším dlhodobým cieľom myslieť pri tvorbe programu na celé rodiny a najširšiu škálu aktívneho publika, čo však súčasné obchodné nastavenie nepodporuje,“ aj to je dôvod na zmenu komerčnej cieľovej skupiny. Názor Gregu podporuje aj obchodný riaditeľ JOJ Group Martin Heržo: „Diskusiu ohľadne zmeny cieľovej skupiny sa snažíme z našej strany vyvolávať už vyše roka. V aktuálnej cieľovej skupine sa nezohľadňuje celé produktívne spektrum obyvateľstva.“ Podľa Herža sa zmenilo aj nákupné správanie, ľudia po päťdesiatpäťke sú aktívni, často si svoje zarobené peniaze začínajú užívať a plniť si svoje sny, tvrdí Heržo.

Čo na to ostatné televízie?
Televízia Markíza s týmto posunom nesúhlasí. Podľa nej diváci v produktívnom veku, teda v komerčnej cieľovej skupine, ktorú máme dnes, sú bonitnejší a disponujú vyššou kúpnou silou. Pre reklamu sú preto zaujímavejší. Šéf obchodu Markízy Juraj Máťuš uvádza: „Mladší, moderní a aktívni diváci sú atraktívni pre cieľové skupiny prevažnej väčšiny zadávateľov.“ Zmena cieľovej skupiny by však nahrávala napríklad verejnoprávnej televízii. Šéf obchodu RTVS Igor Slanina je naklonený úprave cieľovej skupiny z pôvodných 12 – 54 na 12 – 65, prípadne viac. Pre RTVS to bude iba pozitívnym prínosom, pretože RTVS ako verejnoprávna televízia predáva reklamu pre 12+ už teraz. Rovnako sú pre ňu ako verejnoprávnu televíziu relevantní diváci 12+. Podobne sa na to pozerá aj Andrej Straka, obchodný riaditeľ TA3, kt

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.