Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
09.08.2018, 00:00

Joj chce viac reklamy pre starších

V súčasnom období je dôležitou komerčnou cieľovou skupinou rozpätie 12 – 54 rokov. Televízia JOJ ju chce rozšíriť.

Joj chce viac reklamy pre starších
Zdroj: TV JOJ

Podľa šéfa JOJ Group Marcela Gregu toto cielenie dnes nezohľadňuje celé spektrum spotrebiteľov. Súčasné nastavenie podľa neho zabúda na čoraz väčšiu časť produktívnej populácie. Aj preto prichádza s novým návrhom. Aktuálne nastavenie cieľovky vyraďuje z obchodnej skupiny významnú časť obyvateľstva, ktorú zadávatelia nemajú možnosť oslovovať.

Aj preto prichádza s návrhom, aby sa náš televízny trh prispôsobil aktuálnym demografickým pomerom na Slovensku a v krátkom časovom horizonte sa komerčné cielenie rozšírilo od veku 12 do 65 rokov, ak nie do veku 69 rokov. Marcel Grega hovorí o tom, že televízia chce vytvárať komerčne atraktívny priestor, relevantný pre obchodných partnerov. „Zároveň je naším dlhodobým cieľom myslieť pri tvorbe programu na celé rodiny a najširšiu škálu aktívneho publika, čo však súčasné obchodné nastavenie nepodporuje,“ aj to je dôvod na zmenu komerčnej cieľovej skupiny. Názor Gregu podporuje aj obchodný riaditeľ JOJ Group Martin Heržo: „Diskusiu ohľadne zmeny cieľovej skupiny sa snažíme z našej strany vyvolávať už vyše roka. V aktuálnej cieľovej skupine sa nezohľadňuje celé produktívne spektrum obyvateľstva.“ Podľa Herža sa zmenilo aj nákupné správanie, ľudia po päťdesiatpäťke sú aktívni, často si svoje zarobené peniaze začínajú užívať a plniť si svoje sny, tvrdí Heržo.

Čo na to ostatné televízie?
Televízia Markíza s týmto posunom nesúhlasí. Podľa nej diváci v produktívnom veku, teda v komerčnej cieľovej skupine, ktorú máme dnes, sú bonitnejší a disponujú vyššou kúpnou silou. Pre reklamu sú preto zaujímavejší. Šéf obchodu Markízy Juraj Máťuš uvádza: „Mladší, moderní a aktívni diváci sú atraktívni pre cieľové skupiny prevažnej väčšiny zadávateľov.“ Zmena cieľovej skupiny by však nahrávala napríklad verejnoprávnej televízii. Šéf obchodu RTVS Igor Slanina je naklonený úprave cieľovej skupiny z pôvodných 12 – 54 na 12 – 65, prípadne viac. Pre RTVS to bude iba pozitívnym prínosom, pretože RTVS ako verejnoprávna televízia predáva reklamu pre 12+ už teraz. Rovnako sú pre ňu ako verejnoprávnu televíziu relevantní diváci 12+. Podobne sa na to pozerá aj Andrej Straka, obchodný riaditeľ TA3, kt

Exkluzívny obsah Hospodárskych novín

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.