Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.03.2019, 07:00

Fullservis je naša evolúcia, digitál hlavná výhoda, hovoria ľudia stojaci na čele novej agentúry C4

Digitálna agentúra Core4 mení po osemnástich rokoch majiteľov, identitu a rozširuje služby.

Fullservis je naša evolúcia, digitál hlavná výhoda, hovoria ľudia stojaci na čele novej agentúry C4
Zdroj: C4

Najdlhšie fungujúca slovenská digitálna agentúra Core4 mení po osemnástich rokoch majiteľov, identitu a rozširuje služby. Ako sa táto komplexná zmena odrazí na agentúre a jej službách? O tom sme sa zhovárali s Natáliou Vargovou, Miroslavom Murgašom a Andrejom Csinom, ľuďmi, ktorí dnes stoja na čele novej C4.

Akými najdôležitejšími zmenami prechádza agentúra?
N. V.: Po osemnástich rokoch v čistokrvnom digitáli reagujeme na potreby trhu a klientov a meníme sa na fullservisovú agentúru. S tým súvisí aj inovácia tímu ľudí, zmena štruktúry firmy a najmä nové výzvy.

Hovoríte o potrebách trhu, ktoré menia DNA vašej agentúry. Ktoré konkrétne to sú?
A. C.: Jedným z najdôležitejších je potreba dostať sa bližšie k značke klienta, k možnosti ovplyvňovať stratégiu firiem a samotný brand. Máme na to dostatočné know-how aj víziu. A to sa z pozície digitálu na našom trhu nedá. Tak to tu jednoducho nefunguje. Digitál je tu stále vnímaný ako doplnok k štandardnej reklame a bohužiaľ, to vnímanie sa zatiaľ nemení.

A smerom ku klientom? Ako pocítia tieto zmeny oni?
N. V.: Len pozitívne. (Smiech) Už teraz im ponúkame širší pohľad na ich značku, veci, ktoré sme predtým neriešili. Reakcie sú pozitívne, čo potvrdzuje, že aj klienti chcú riešiť brand komplexnejšie. Silne hodnotia najmä našu digitálnu kompetenciu.

Aké nové služby budete ponúkať klientom?
M. M.: Deje sa to už teraz. Už bežne riešime ATL kampane aj BTL služby, brand identitu a často i moderné PR. Riešime to s digitálom ako celok a myslíme si, že tak je to správne. Náš „motor“ však ostáva digitálny – integrované kampane, social a silné technologické služby – najmä web development.

Čo bude vašou konkurenčnou výhodou?
A. C: Myslím si, že ako agentúra, ktorá vyrástla z digitálu, dokážeme značkám ponúknuť komplexnejší pohľad na súčasnú komunikáciu ich brandov než agentúry, čo sa snažia, naopak, prejsť do digitálu. Myslím si, že z hľadiska súčasnosti toho máme „zažitého“ oveľa viac. ATL tím získate rýchlo, ale funkčný digitálny tím... to je nesmierne zložité vytvoriť a zladiť. A my máme obe zložky „ready“ a už zabehané. A preto vieme veci riešiť naozaj komplexne.

Minulý rok ste za prácu pre SLSP získali Effie za komplexnú komunikáciu VIVA ULICA! V rámci tejto práce ste zahrnuli ATL komunikáciu, PR aj digitál. To sú tie projekty, na ktoré sa chcete sústrediť?
N. V.: Áno, presne takéto komplexné projekty milujeme a vidíme sa v nich. Pokojne vám však urobíme aj malú kampaň na Facebooku – všetko je len natoľko zaujímavé, koľko srdca do toho vložíte.

Prichádzate s novým claimom Evolve. Čo znamená?
A. C.: Nové logo symbolizuje zjednodušenie doterajšieho Core4. Je to medzifáza, keď postupne prejdeme aj k názvu C4. Náš claim – Evolve – hovorí o našej potrebe vyvinúť sa do niečoho nového a súčasne ho používame ako výzvu klientom. Evolve your Technologies, evolve your brand a tak ďalej. Je to filozofia a súčasne výzva. Chodí to tak aj v prírode, aj v agentúrach – evolve or die.

Čo bude pre agentúru prioritou na najbližšie obdobie?
M. M.: Určite chceme našim klientom dokázať, že pre nich vieme urobiť oveľa viac oproti tomu, ako nás možno vnímajú. Veríme, že noví klienti nás postupne budú vnímať rovnako. Nové priestory, nová korporátna identita, všetky tieto zmeny chcú istý čas, aby postupne vrástli do všetkých ľudí z agentúry. Tešíme sa na to, máme excelentný tím, ktorý je pripravený.

Prejde agentúra v tomto kontexte aj nejakými personálnymi zmenami?
M. M.: Zásadná zmena je, že spolumajiteľmi C4 sa stali aj Natália a Andrej. Je to jasný signál aj dovnútra, že človek, ktorý k nám príde ako radový zamestnanec, to môže pri dostatku talentu a snahy dotiahnuť až sem. Celú ďalšiu štruktúru firmy sme zjednodušili a zefektívnili. Máme v tíme profesionálov, ktorí dokážu urobiť všetko od stratégie, idey komplexnej kampane cez printové výstupy až po development aplikácií a projektový manažment.

Silno sa angažujete vo vzdelávaní mladých talentov a ste aktívni na školách. Aký význam v tom vidíte?
N. V.: V C4 máme stážový program Catapult, celoročné floating desky pre študentov, sme aktívni v ADC Štempli a cez Andreja učíme marketing na Katedre marketingovej komunikácie FFUK v Bratislave. Študenti nám dávajú úžasnú energiu, doslova nám dobíjajú baterky. Bez toho, aby sme sa ako brandža školám venovali, nemôžeme čakať zamestnancov pripravených na prax.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.