Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
11.11.2020, 18:45

Spotify chce zvuk ešte viac speňažiť. Sprístupní streamovacie reklamy tretím stranám

Spotify vstupuje do akvizície spoločnosti Megaphone, lídra v oblasti podcastovej technológie.

Spotify chce zvuk ešte viac speňažiť. Sprístupní streamovacie reklamy tretím stranám
Zdroj: Reuters

Spotify, najobľúbenejšia predplatná služba streamovania zvuku na svete, dnes oznámila, že spoločnosť uzavrela definitívnu dohodu o kúpe spoločnosti Megaphone, jednej z najinovatívnejších podcastových reklamných a vydavateľských platforiem na svete.

Spoločnosti Spotify a Megaphone chcú pomôcť inzerentom a vydavateľom realizovať plný potenciál podcastov. Obe spoločnosti to dosiahnu prostredníctvom sily trhu zameraného na megafón a prostredníctvom prvého sprístupnenia streamovacích reklám pre vydavateľov podcastov tretích strán.

Touto akvizíciou spoločnosť Spotify pokračuje v plnení svojho cieľa stať sa vedúcou zvukovou platformou na svete a zamerať sa na rastúce speňaženie zvuku v celom priemysle.

Táto akvizícia nadväzuje na uvedenie spoločnosti Streamify Ad Insertion, inovatívnej technológie podcastových reklám, ktorá podľa spoločnosti "dodáva intimitu a kvalitu tradičných podcastových reklám s presnosťou a transparentnosťou moderného digitálneho marketingu".

Nové nástroje na zväčšenie dosahu inzerentov

Inzerenti teraz budú môcť aktivovať reklamu cez originálne a exkluzívne podcasty Spotify a zväčšiť dosah prostredníctvom služby Megaphone Targeted Marketplace. Pre vydavateľov podcastov akvizícia odomkne inovatívne nástroje, ktoré im pomôžu viac zarobiť na svojej práci. Zahŕňa to možnosť prihlásiť sa na speňaženie ich obsahu, čo spojí ich poslucháčov s ešte väčším dopytom inzerentov.

Po uzavretí transakcie spoločnosť Spotify čoskoro sprístupní vkladanie streamovaných reklám všetkým vydavateľom podcastov na serveri Megaphone. Prvýkrát bude táto technológia sprístupnená tretím stranám. Vďaka vkladaniu streamovaných reklám budú môcť vydavatelia podcastov ponúknuť inzerentom publikum počúvajúce podcasty na základe potvrdených zobrazení reklamy.

„Stále sme v prvých kapitolách príbehu streamovaného zvukového priemyslu, ale je úplne zrejmé, že tento potenciál je značný,“ uviedla Dawn Ostroff, vedúca obchodná riaditeľka pre obsah a reklamu v spoločnosti Spotify. „Tešíme sa, že sa spoločnosť Megaphone pripojí k spoločnosti Spotify na našej misii zameranej na urýchlenie inteligentnejšej monetizácie podcastov pre inzerentov a vydavateľov podcastov a to vďaka škálovateľnému publiku a najmodernejšej technológii.“ Spotify má 320 miliónov používateľov, vrátane 144 miliónov predplatiteľov, na 92 trhoch. 

Prepojenie podcasterov a medií

Megaphone je spoločnosť zaoberajúca sa podcastovou technológiou, ktorá vydavateľom poskytuje možnosti hosťovania a vkladania reklám a cielený predaj reklám pre obchodných partnerov. Platforma spája podnikateľov podcasterov a mediálne spoločnosti na publikovanie, speňaženie a meranie ich zvukového obsahu.

„Sme nesmierne nadšení, že sa môžeme pripojiť k spoločnosti Spotify, aby sme pomohli zlepšiť podcasty pre vydavateľov aj inzerentov,“ uviedol Brendan Monaghan, generálny riaditeľ spoločnosti Megaphone. „Veríme, že zdieľaná hodnota spoločnosti Megaphone a Spotify v oblasti inovácií posunie ekosystém podcastov dopredu po celom svete.“

Uzavretie transakcie podlieha zvyčajným regulačným schváleniam. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.