„Spoločnosť Kolkovna Resturants je vždy a za každých okolností neutrálna. Nevyjadrujeme sa k politickej situácii, energetickej či finančnej kríze či iným záležitostiam, ktoré „otriasajú“ spoločnosťou. Nesúdime, neselektujeme ani nehodnotíme vierovyznanie, rasu, sexuálnu orientáciu, národnosť, vzhľad našich hostí, kolegov či niekoho iného. Od toho tu nie sme. Sme prevádzkovatelia sietí reštaurácii, ktorí prevádzkujú svoje podniky s jedným jediným cieľom. Tým je spokojnosť našich hostí," napísala reštaurácia Kolkovna z bratislavského Riverparku po incidente, ktorý už niekoľko dní rozoberajú médiá aj sociálne siete.
Čo sa stalo v Riverparku
Pripomeňme si, čo sa vlastne stalo. 15. októbra. Tomáš Griač prišiel do reštaurácie so svojim partnerom a keď si dali letmý bozk. Následne ich slovne a neskôr údajne aj fyzicky napadol iný zákazník. „Keď došlo k rozlievaniu pohárov na ich stole, konečne to začalo byť zaujímavé aj pre manažéra prevádzky a pristavil sa. So zaujímavou otázkou, aj napriek tomu, že celá reštika mala riadnu šou sa ho spýtal, čo sa deje. „Buzeranti sa tu bozkávali,“ bola jeho odpoveď. Na to sa na nás manažér obrátil a spýtal sa, či je to pravda. Povedal som, že sme si dali pusu. Na to nás manažér požiadal aby sme zaplatili a odišli. Ten mix emócii, ktorý vtedy vo mne vládol ani neviem opísať. Pre istotu som sa ho ešte niekoľkokrát spýtal, či to myslí vážne, lebo my sme nič protizákonné ani zlé neurobili," píše na svojom Facebooku.
Do vlastných rúk však incident zobral Plzeňský Prazdroj, ktorému sa riešenie ani imidž ich partnerskej reštaurácie evidentne nepáči.
Reakcia z Plzne
„Plzeňský Prazdroj Slovensko odsudzuje akékoľvek prejavy agresie a netolerancie v spoločnosti. Základnou filozofiou pivovarníctva je ľudská spolupatričnosť a jednota, a akékoľvek prejavy nevraživosti do prevádzok nepatria. Naopak, tak ako je naše pivo pre všetkých dospelých, mali by aj prevádzky byť miestom, ktoré ľudí spája a vytvára priestor pre spoločné diskusie a zážitky v prostredí bezpečnom pre každého," napísal médiám Martin Grygařík, obchodný riaditeľ a podpredseda predstavenstva spoločnosti.
„Plzeňský Prazdroj Slovensko síce nemá priamy dosah na správanie personálu v podnikoch, kam dodáva svoje pivá, pretože žiadne prevádzky priamo nevlastní, no je pre nás ale kľúčové, aby sa aj v prevádzkach našich obchodných partnerov tieto hodnoty ctili. Takto sme to obchodnému partnerovi jasne vyjadrili a budeme požadovať jasné vyriešenie prípadu s cieľom eliminovať akékoľvek prejavy netolerancie v podnikoch či reštauráciách."
Okrem toho sa firma ospravedlnila Tomášovi a jeho priateľovi. „Kontaktovali sme ich s ponukou stretnutia, pretože veríme, že dôležitý je vzájomný dialóg a porozumenie. Chceme im toto vyjadriť osobne, vypočuť si ich skúsenosti, aby sa nám darilo v budúcnosti lepšie podobným situáciám predchádzať. Budeme sa aj naďalej usilovať o to, aby sa podobné situácie nestávali, pretože v súčasnej situácii je viac, než kedykoľvek predtým potrebné presadzovať hodnoty tolerancie,“ vysvetľuje Martin Grygařík.