StoryEditor

Ste pripravení na TikTok v roku 2022?

Inšpirácie, ako ho efektívne využiť v dnešnej marketingovej komunikácii.

Pozícia online prostredia a digitálnej kultúry značiek sa výrazne posilnila. Spotrebitelia prichádzajú so zmenou myslenia a mnohokrát aj s averziou na reklamu. Hlavne mladí.

Ako sa v takejto situácii efektívne dostať k mladým spotrebiteľom? Robte TikToky: memes, hodinové trendy, challenges, remixy, zábavu, cringe, duety a stitches, reakcie na virálne príbehy obyčajných ľudí.

TikTok je kráľ organických interakcií

Najväčším trendsetterom TikToku je spoločnosť RyanAir s vyše miliónom sledovateľov. Ich najúspešnejší TikTok „Couchguy“ je reakciou na virálny trend. Počas troch dní získal 33 miliónov videní a 4,8 milióna interakcií. Plus stovky tisíc interakcií v komentárovej časti. Stratégia RyanAir je jednoduchá – okamžite reagovali na aktuálne trendové video, v ktorom mladé dievča navštívilo svojho priateľa.

Príspevky na ich najväčšej social media platforme, na Facebooku s vyše 6 miliónmi fanúšikov, získavajú na porovnanie priemerne 2- až 5-tisíc interakcií. Hashtag #couchguy má na sociálnej sieti TikTok vyše 1,5 miliardy videní a stovky tisícok duetov, reakcií, komentárov a analýz.

Produkcia videí na profile RyanAir, ale i ostatných trendsetterov ako Duolingo, Tinder, Empire State Building a zo slovenských napríklad Kaufland Slovensko či Dedoles, je veľmi autentická a lowbudgetová. Maskoti s efektom očí a úst sú vložení do virálnej hudby a doplnení o krátky headline, krátke vtipné skeče a duety.

Motivovaní a šťastní používatelia

Zaujímavé dáta ponúka aj prieskum spoločnosti Kantar. Až 92 percent opýtaných urobilo na sociálnej sieti interakciu vo forme lajku, komentára a zdieľania videa s priateľmi. Začali sledovať firemný profil alebo priamo vyhľadávali značku či ponúkanú službu.

Až 25 percent z Generácie Z potvrdilo, že po videní reklamy na TikToku si zakúpili produkt alebo službu, ktorá sa zobrazila na „For You“ stránke. Používatelia hodnotili čas na TikToku ako správne využitý a inšpiratívny, cítili sa motivovane.

KOĽKO ĽUDÍ VYKONÁ INTERAKCIU PO ZHLIADNUTÍ TIKTOKU:

Kantar

​MENEJ ČASU POZERÁ TV / ONLINE VIDEÁ:

Kantar

​NÁKUPNÁ SKUPINA TIKTOKU:

Kantar

​TIKTOK TIME WELL SPEND:

Kantar

​Z osobnej skúsenosti potvrdzujem, že videá na TikToku sú iné ako kdekoľvek v online prostredí. Sú autentické, sú úprimné, vyvolajú v ľuďoch pravú emóciu, radosť, smiech. A značky to pekne využívajú vo svoj prospech.

Virálnym sa stane video samo

Vďaka tomu sa používatelia zapájajú do challengov a duetov, tvoria pre značky obsah prirodzene a organicky, čo je veľmi pozitívnou správou pre značky a marketérov.

Exemplárny príklad challengu bol launch nového Crispy Chicken od značky McDonald's. V marketingovom mixe si zvolili aj TikTok challenge #chrispyjuicytender, do ktorého zapojili známych amerických tiktokerov. Tí ju dostali medzi Gen Z na TikToku a následne ju používatelia začali organicky duetovať, kreatívne dopĺňať o vlastný vtipný text a tak vytvorili virálny trend s miliónmi zobrazení. Pretože virálny challenge sa nedá strategicky naplánovať. Virálne video sa stane virálnym samo.

Slovenské značky na TikToku

Ako sa na TikToku darí slovenským značkám? Zamestnanci a maskot Dedoles sa prihovárajú cieľovke pomocou adaptácie virálnych trendov na ich produkty. Hydrotour ukazuje od roku 2017, teda úplného začiatku spustenia tejto sociálnej siete, dovolenkové destinácie prostredníctvom ich ambasádorov.

Úspešný TikTok kanál si vybudoval aj Kaufland Slovensko v spolupráci s Respectom APP. Využitie relevantných insightov a následná adaptácia insightu do krátkeho skeču spôsobili, že niektoré videá presiahli slovenské, české aj maďarské publikum.

Respect APP

​Keďže reklamný systém pre Slovensko ešte nie je dostupný a každý manažér sociálnych sietí ho netrpezlivo očakáva, úspešnosť TikTokov sa zatiaľ meria počtom organických videní a interakcií.

Najúspešnejšie video v komunikácii Kauflandu zasiahlo vyše 800-tisíc ľudí a získalo približne 70-tisíc interakcií (organicky).

Aké sú ďalšie zaujímavé štatistiky?

  • Za predchádzajúce mesiace (október až december 2021) videá zasiahli 3 milióny organických videní.
  • Profil @kauflandslovensko narástol o vyše 300 percent a pokoril hranicu 21-tisíc sledovateľov.
  • Navyše získal stovky pozitívnych a vtipných komentárov a páčivosť samotného brandu na najrýchlejšie rastúcej sociálnej sieti súčasnosti.

Ľudí teší, že sa so situáciou stotožnia, čo vyvolá emočnú reakciu a akciu na značku. Kým v predchádzajúcich rokoch predstavovala komunikácia na TikToku experiment, teraz by mala byť samozrejmosťou.

TikTok

22. máj 2022 12:23