Generations
StoryEditor

Čo robia líderské značky v čase krízy?

Vzniknutá situácia môže trvať dlhší čas, možno mesiace. Na mnohé zmeny si zvykneme, na veľa z nich však musíme reagovať.

Kríza a náhla zmena je pre ľudí, klientov aj zamestnancov neistota a treba s ňou žiť a pracovať. Je zodpovedné postarať sa o seba, o svoju rodinu, o svoju firmu, o svojich zamestnancov a klientov. Silné značky – firmy, organizácie aj osoby – hľadajú spôsob ako v čase neistoty a rýchlej zmeny podmienok nájsť a poskytnúť ľuďom istotu.

V súčasnej situácii je to výzva.

Vzniknutá situácia môže trvať dlhší čas, možno mesiace. Na mnohé zmeny si zvykneme, na veľa z nich však musíme reagovať.

1. Predovšetkým – komunikujte, nemlčte

Udržujte svoju značku nažive. Namiesto predaja však ponúkajte podporu – ako môže vaša značka pomôcť v ťažkých časoch. O čo rýchlejšie prijímame opatrenia chrániace naše zdravie, o to pomalšie sa ich budeme zbavovať a zotavovanie bude trvať dlhší čas. Dovtedy však poskytujte svojim zákazníkom i zamestnancom podporu, udržiavajte s nimi otvorenú komunikáciu a podľa toho aj prispôsobujte svoju marketingovú a komunikačnú stratégiu. Vytvoríte si tak dobrú pozíciu na obdobie po koronavíruse.

2. Buďte pokojní a zodpovední

Nepanikárte, nerobte nepremyslené vyhlásenia, ktoré môžu vašej značke uškodiť. Vo vnútri firmy si vytvorte krízové komunikačné tímy zo zástupcov jednotlivých oddelení a snažte sa koordinovať nielen svoj biznis, ale aj komunikáciu. Je nanajvýš vhodné a ideálne mať po ruke externého partnera so skúsenosťami, ktorý vidí situáciu z potrebného nadhľadu a v širšom kontexte.

3. Employer branding

Za každou značkou sú ľudia a ľudia sú v čase zmeny a krízy neistí. Potrebujete ich upokojiť a stáť za nimi. Je to obrovská príležitosť ako si vylepšiť a posilniť vzťah s vlastnými zamestnancami. Mnohé medzinárodné firmy majú navyše nariadenia z materskej firmy, ktoré treba rešpektovať. Vaša značka však funguje lokálne. Prispôsobujte preto komunikáciu v rámci možností vašim podmienkam.

4. Ako komunikovať

Nesnažte sa na kríze prvoplánovo zarobiť. Kríza pominie, zákazníci si to zapamätajú a dobré meno je len jedno. Budovanie vzťahu a posilňovanie lojality je dnes dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Vybudujte si v ťažkých časoch bližší vzťah k svojim zákazníkom adresnou a užitočnou komunikáciou. Prispôsobte miesta prvého kontaktu situácii, pripravte svojich ľudí na rôzne otázky a reakcie. Je to príležitosť ukázať ľudskú stránku svojej značky.

5. Krízová komunikácia

Chráňte svoju značku rozumnou komunikáciou. Zvážte naplánované aktivity, roadmapu produktov. Vyvracajte nepravdy. Aktívne zabraňujte vytváraniu negatívneho dojmu zo značky a poškodeniu jej reputácie.

6. Buďte otvorení

Je to ťažká situácia pre všetkých, informujte pravdivo, otvorene, zodpovedne a citlivo. Nepreháňajte ani nezľahčujte.

7. Buďte pozitívni (aj my sme)

Ponúkajte podporu, riešenia, vyhliadky. Paniky je v ťažkých časoch dosť. Množstvo ľudí je doma v karanténe a majú čas, tak im ponúkajte obsah, služby a inšpirácie na trávenie času.

01 - Modified: 2023-12-19 09:18:20 - Feat.: - Title: Budovanie brandu a firemnej kultúry je "top down" proces. Bez CEO to firma nezvládne 02 - Modified: 2023-11-06 10:22:15 - Feat.: - Title: Zákazníkom je brand purpose ukradnutý. Hľadajú len kvalitnú službu či produkt za dobrú cenu 03 - Modified: 2022-09-13 08:12:20 - Feat.: - Title: Kreatívu značky Cupra bude aj v ďalšom období viesť Generations 04 - Modified: 2022-03-18 09:14:24 - Feat.: - Title: Čo robia líderské značky v čase krízy? (verzia 2022) 05 - Modified: 2021-07-06 16:52:52 - Feat.: - Title: Firmy vtrhli ľuďom do obývačiek. Podstatné sú štyri kľúčové veci
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 13:59