Rok 2020 podľa Google
YouTube Rewind 2020 sme oplakali, aby sa k nám nakoniec dostala vďaka PS:Digital aspoň jeho slovenská verzia. Pozrite si, ako vyzeral rok 2020 vo vyhľadávači Google a to aj napriek tomu, že všetci dobre vieme, čo sme v minulom roku vyhľadávali najviac.
Apple vs. Facebook
Na applovskom WWDC 2020 v rámci noviniek odznelo, že v prichádzajúcom update softvéru iOS 14 musia aplikácie dostať od používateľov špeciálne povolenie na to, aby mohli sledovať ich ďalšie správanie v iných aplikáciách či webstránkach. Inými slovami – Apple nechce, aby veľkí hráči mohli predávať svojim inzerentom osobné údaje používateľov iPhonov bez toho, aby s tým explicitne súhlasili.
Ako odpoveď Facebook koncom roka zahájil masívnu antikampaň, kde biznisovým účtom dôkladne vysvetľuje, prečo zarobia výrazne menej ako doteraz pri rovnakých investíciách a tlačí to dokonca tak ďaleko, že v printových médiách obviňuje Apple z likvidácie malých podnikateľov či slobody internetu. Jedno oko neostalo suché. Áno, čítate správne – Facebook si v snahe ubrániť vlastné príjmy z reklám a široké obchodovanie s osobnými údajmi schopný zájsť až takto ďaleko. Úprimná a kľudná reakcia v tweete od Tima Cooka však dala jednoznačne najavo, čo si Apple o manipulatívnom postupe myslí. Ako veľmi ešte môže vyeskalovať viac ako desaťročný súboj kalifornských gigantov?
Bude Mercedes EQS prvým skutočným premožiteľom TESLY?
Vieme, že nepríde skôr ako v roku 2022. Vieme, že bude drahý. Nevieme, ako bude vyzerať, hoci internetom kolujú viaceré vizualizácie a jedna vyráža dych viac ako druhá. Čo už však s určitosťou vieme, je zabudovanie úplne nového displeja "digitálnej palubnej dosky" o veľkosti 56 palcov (!), ktorý Mercedes volá Hyperscreen. Splniť má tie najprísnejšie očakávania a známy tablet z Tesla Model S vyzerá pri ňom až smiešne, ale kalifornská automobilka toto riešenie ponúka už roky a stále ho vylepšuje. Na EQS sa teší 9 z 10 automobilových nadšencov (ten 1 je zarytý petrolhead) ?
Návštevnosť slovenských webov v 2020
Slovenské webstránky v roku 2020 rástli, najvyššiu návštevnosť dosiahli v marci. Priemerná mesačná návštevnosť slovenských webov v roku 2020 bola 4,25 milióna reálnych používateľov (RU). Podľa oficiálneho merania IABmonitora to predstavuje medziročných nárast o +2,6 percenta. Ktoré portály si z pohľadu návštevnosti medziročne polepšili a ktoré, naopak, pohoršili?
ADMA: registrácia Digital PIE 2021 spustená!
V poradí už piaty ročník súťaže v slovenskom digitálnom marketingu Digital PIE 2021 je oficiálne spustený! Súťaž organizujeme v spolupráci s organizátorom RULEZZ konferencií – TheMarketers.biz. Partnerom podujatia je združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia, ktoré odovzdá špeciálne ocenenie DIGITAL MEDIA SOLUTION. Prihlasovací formulár a bližšie informácie o súťaži sú dostupné na webe súťaže. Tipy od členských agentúr, ako pripraviť tip-top prihlášku, môžete očakávať už čoskoro.
Rubriku #digitalnytyzden prinášajú Stratégie v spolupráci s ADMA každý pondelok.