29 074 prihlásených prác z 90 krajín sveta súťažilo tento rok na Cannes Lions o tie najvyššie ocenenia. Medzi nimi aj dvadsiatka tých, ktoré sa ocitli vo výbere Cannes Predictions 2021. A darilo sa im už tradične výborne, spolu si odniesli rovných 100 Levov. Z čoho bolo až 10 Grand Prix. Z celkového počtu 982 víťazných prác, si práce vybraté pre Cannes Predictions odniesli viac ako 10 percent ocenení.
Už viac ako desaťročie organizujeme spolu so svojimi priateľmi, klientami a partnermi vo Wiktor Leo Burnett Cannes Predictions. Predpovede na víťazov Canneských levov.
Z výberu Cannes Predictions, ktorý sme mali možnosť tento rok vidieť, bola na tohtoročnom festivale najúspešnejšia práca Londýnskej agentúry AMV BBDO pre značku ESSITY - #Wombstories. Odniesla si štyri najvyššie ocenenia Grand Prix, rovnako štyri zlaté Levy a tri strieborné ocenenia. Tá istá značka pred dvoma rokmi rovnako výrazne bodovala s vizuálne úžasne uchopenou témou oslavy ženského prirodzenia s názvom Viva La Vulva.
Druhou najúspešnejšou prácou výberu Cannes Predictions bola práca s názvom Courage is beautiful pre DOVE opäť z Londýna od agentúry Ogilvy. Odniesla si dve najvyššie ocenenia Grand Prix, tri zlaté a tri strieborné Levy a jeden bronz.
Treťou bola práca prihlásená spoločnosťou Burger King Miami s názvom „Moldy Whopper“. Zo súťaže kreativity si odniesla jednu Grand Prix, štyri zlaté ocenenia, jedného strieborného Leva a troch bronzových Levov.
Dve z nich si spontánne vyberali aj klienti a ľudia z agentúr Wiktor Leo Burnett, Leopard, Socialists a Starmedia na už tradičnom spoločnom liveevente. Výberu porotcov Cannes Lions sa najviac priblížila Kristína Pavlendová Associate Creative Director Wiktor Leo Burnett.
Pred a počas celého trvania festivalu v Cannes sme si zmerali uhol pohľadu na víťazov levov v spoločnom súboji so zástupcami mesačníka Stratégie a vydavateľstva Mafra Slovensko. Tu musím pogratulovať súperovi za chladnú hlavu a triezvy úsudok. Aj keď sme sa v mnohých typoch zhodli, nakoniec si váhy víťazstva na svoju stranu priklonili Stratégie.
Je zrejmé, že posledné dva roky boli náročné a zamerať sa na kreativitu bolo o to náročnejšie nielen pre tvorcov ale aj samotných klientov. Ale tohtoročné výsledky ukazujú, čoho všetkého je schopná kreativita aj napriek nepriazni osudu.
Dokonca pandemická výzva pomohla posunúť mnohé značky ešte výraznejšie dopredu. Víťazné práce nesú v sebe silné odkazy značiek pripravených aktívne sa angažovať v téme zdravia (Dove-Courage is Beautifull), v kultúrnych zmenách a postojoch, (Popeye’s Restaurants - That Look From Popeyes), prinášať zaujímavé a užitočné technologické riešenia (Tinder - Swipe Night), alebo zaujímať zásadné postoje k silným témam akými sú aj homosexualita, či transrodová identita (Mastercard-TrueName). Samozrejme nechýbala ani stará, dobrá, pekná reklamština (Cadillac-ScissorHandsFree).
Tohtoročné Cannes Lions jednoznačne stoja za inšpiráciu.