StoryEditor

Nedeľný SeMinár: Spoločenské problémy. Tieto značky na ne reagujú najlepšie

V reklame nastala zaujímavá situácia. V priebehu niekoľkých dní sa objavili reklamy rôznych značiek, ktoré spracúvajú rovnaké kultúrne témy. Pozrite si, o ktorých sa najviac hovorí.

Múr: 84 Lumber a Diesel

Jedným z vrcholov Super Bowl LI bol Journey, krátky film od značky 84 Lumber. Je o imigrácii a múre, ktorý však netvorí len hranice, ale sa aj otvára pre tých, ktorí majú vôľu na sebe pracovať a byť úspešní.

O Super Bowl LI sme si písali tu.

Pred niekoľkými dňami sa k rovnakej téme vyjadril Diesel kampaňou Make Love Not Walls. Vo filme, ktorý režíroval fenomenálny David LaChapelle, sa múr prekonáva krásou ľudského tela, tancom, srdcom, inkluzívnou láskou bez rozdielu a predsudkov a aj nafukovacím ružovým tankom.

Šport ako ideál života

Počas Super Bowl hovorila NFL v spote Inside These Lines o tom, že vo vnútri čiar, ktoré ohraničujú ihrisko, alebo športovisko, je silnejšie to, čo ľudí spája a čo majú spoločné, než to, čo ich rozdeľuje. Vo vnútri čiar športoviska sme si rovní a hráme fér. A to sú hodnoty, na ktoré by ľudia mali pamätať aj mimo športu a čiar, ktoré označujú športovisko.

Udeľovanie cien Grammy využila Nike na launch kampane Equality, ktorá vyzýva ľudí, aby hodnoty férovosti, rešpektu, otvorenosti, inklúzie a absencie predsudkov a nenávisti, teda hodnoty, ktoré sú vlastné športu, uplatňovali aj v každodennom, mimošportovom živote.

To, čo je bežné within these lines (ide o takmer doslovnú zhodu s NFL Inside These Lines), by sa malo stať normálnym aj mimo nich. Kampaň Equality je teda veľkým hymnusom na etickú stránku športu. Vystupujú v nej hviezdy ako LeBron James, Serena Williams, Kevin Durant, Megan Rapinoe, Dalilah Muhammad, Gabby Douglas a Victor Cruz. Voice nahral herec Michael B. Jordan a soundtrack je novou verziou A Change Is Gonna Come od Sam Cooka. Interpretuje ju Alicia Keys, ktorá sa v spote tiež objavila.

Súčasťou kampane je aj skvelé manifesto Equality, ktoré je copywriterským veľdielom, na čo sme si od agentúry Wieden + Kennedy z Portlandu už akosi zvykli.  adweek.com

​V týchto kampaniach je šport inšpirátorom pre ľudské konanie a správanie v reálnom živote. Šport sa tak vlastne stáva ideálom pre ľudské konanie, čo je veľmi zaujímavá tematizácia športu a artikulácia jeho významu v sociálnom a hodnotovom kontexte súčasnej ľudskej civilizácie.

Reklama a kultúra

Ako sa – nielen – americká politika stáva stále viac konfrontačnou a rozdeľujúcou, reklama a značky reagujú zdôrazňovaním a aktivizáciou iných hodnôt a kódov. Nielen pridávajú svoj hlas k silnému trendu súčasnej reklamy, ktorým je goodvertising (v Nedeľnom SeMinári sme si o ňom už písali), ale sa aj ukazuje, že reklama je veľmi relevantnou súčasťou kultúry a že je s ňou veľmi silne a senzitívne previazaná.

01 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 02 - Modified: 2024-01-08 09:00:00 - Feat.: - Title: Umelá inteligencia do produkcie spotov zatiaľ nezasiahla 03 - Modified: 2024-02-01 08:00:00 - Feat.: - Title: Spokojnosť mladých na Slovensku sa výrazne znížila 04 - Modified: 2023-12-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Alex Prochyra:,,Biznisy, ktoré pozvú svojich zákazníkov do hrdinského príbehu rastú." 05 - Modified: 2023-10-29 23:00:00 - Feat.: - Title: Power of Sound
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 05:37