Miesto novej Tide AD, opäť skôr tight-ass
Link na epizódu nájdete TU.
Ak inšpirácia nie je kľúč, minimálne je to taký šperhák.:) No a kde najväčší festival kreativity pýta tisíce eur za možnosť pozrieť si ocenené práce na oficiálnej stránke, tam prichádzajú kreatívni maníci so svojou pirátskou verziou. Pro tip: Veľa ľudí si pri počte ocenených prác pozrie len titanové a poťažme zlaté. Dajte si určite aj ostatné. Je tam kopec hidden gems, ktoré sú často realizovateľnosťou oveľa bližšie nášmu trhu.
Link na webstránku s case studies nájdete TU.
Dobrý content treba dostať k ľuďom za každú cenu
Digitalky od Digitálnej Univerzity sú toho dôkazom. Ak najradšej konzumujete obsah v podcastoch, ako ja, upozorňujem, že nebudú mať úvodnú zvučku, vyladený, štúdiový sound, ani fancy moderátora, ktorý udržuje tep epizódy. Všetko ale za mňa kompenzuje praktickosť a namakaní hostia ako Juraj Pobjecký. V epizóde z decembra 2022 porozprával napríklad o dôležitosti dlhodobého budovania značky a o tom, aké kľúčové je nájsť jej unikátnosť a konzistentne ju komunikovať. Prednášku zakončil tipom na môj obľúbený podcast On Strategy Showcase.
Link na epizódu nájdete TU.
Žltá klasika
Voľné pokračovanie kultovej Ogilvy on Advetising z 85-teho si treba prečítať. Miles Young refreshol Ogilvyho sväté písmo o digitálne reálie a svoj pohľad. Niektoré časti knihy sú tak skôr filozofické ako faktografické. Čo vôbec nie je zlé. No a každých niekoľko strán vás v listovaní obsahovými celkami in a good way prerušia inšpiratívne príbehy značiek. Dávam 8 hviezdičiek.
Link na knihu nájdete tu.
Čím menej o reklame vieš, tým väčší flex
Nie som veľký fanúšik reklamných excentrikov. Napriek tomu sem už druhýkrát dávam podcast, ktorého hosťom je Mark Ritson.
Hovorí v ňom, aké dôležité je prideliť značke jednoznačný brand atribút a aký bullshit je, keď je tých atribútov 20. Aj keď marketérovi sa okolo jeho značky točí celý svet, pre spotrebiteľa je aj najväčší lovebrand iba zrnkom na púšti každodenného bytia. Nemá šancu zapamätať si čokoľvek komplikovanejšie ako Apple = inovatívnosť, Nike = motivácia, Snickers = hlad, Axe = príťažlivosť.
No a potom ešte napríklad aj o tom, že marketing je jediný odbor, kde nie len že polovica ľudí v ňom pracujúca naň nemá patričné vzdelanie, ale ešte je na to aj hrdá.
Link na epizódu nájdete tu.