Traja králi marketingu
Richard Mareček vydal pre Ecommerce Bridge Slovensko užitočný článok, v ktorom si zobral na paškál veľkú trojku svetového marketingu Sharp, Ritson, Binet. Ani neviem či je zaujímavejšie sledovať veci, na ktorých sa títo páni zhodnú alebo tie, kde sa stretávajú názorové Košice s Bratislavou.
Ono je to možno aj taký údel opinion leadera. Že sa názory dvoch asi nebudú úplne zhodovať. Lebo to by už boli coopinion leaderi a povedzme si na rovinu, kto už len chce byť coopinion leaderom? :)
V posledných rokoch sa medzi našimi marketérmi a stratégmi veľa hovorí o brandkódoch či atribúte značky. No tak len vedzte, že ono to neprišlo z ničoho nič a regionálnym debatám predchádzali svetové. Často práve za účasti vedecky podkutého Byrona Sharpa, Lesa Bineta či akademika Marka Ritsona.
Prečítajte si celý článok a dajte všetkým trom instante follow lebo.. oplatí sa.
https://lnkd.in/eUVdvmdh
https://lnkd.in/eZuP-unP
https://lnkd.in/e5tuTGdj
I don‘t always copy Chuck Norris but when I do...
...it‘s one of the best campaigns ever.
Kým copycat iných reklamných prác je bohapusté vykrádanie duševného vlastníctva, inšpirácia fungujúcim popkultúrnym trendom už šikovne naplnila nejeden klientský mešec na prasknutie.
Koncept parodickej heroizácie dobovej potreby odlíšiť sa s názvom The Most Interesting Man in the World od roku 2007 vyše dekády bavil milióny recipientov. Memečká s geniálne nacastovaným Jonathanom Goldsmithom navyše bavia dodnes. Dávno potom, ako posledný zhasol za mustrou "He once had an awkward moment, just to see how it feels."
Koncept z neznámej mexickej pivnej značky urobil najrýchlejšie rastúceho challengra v odvetví a tri roky od uvedenia nepochybne inšpiroval vznik ďalšej legendy Old Spice‘s Man on a Horse. Ale to už je iný príbeh.
Vypočujte si epizódu podcastu Tagline
Margaret Johnson o budúcnosti kreativity
CCO mojej obľúbenej Goodby, Silverstein and Partners tento rok v Cannes hovorila o umelej inteligencii AI o tom, ako inovácie využívajú u nich v GS&P.
Tentokrát nebudem viac spoilovať. Dajte si epozódu podcastu Confessions of a Creative Director, ktorý je pre mňa ADukačným objavom mesiaca a určite sa tu ešte objaví.:)
Miove ADukačné desatoro (part 1)
Veľmi sa teším, že pozvánku na hosťovanie do Sandej Edžukejšn prijal Associate Creative Director z Istropolitana Ogilvy Mio. Keďže je Mio extrémny makač, poslal mi toho toľko, že som náš featuring musel rozdeliť na 2 časti. Tu je teda jeho prvých 5 tipov na zdroje reklamnej inšpirácie. Určite naštudujte (sú to bomby) a tešte sa nabudúce.
Mio:
1. Túto stránku už asi ani nemusím spomínať, ale trávim na nej takmer každý deň. Je to pre mňa ako noviny na čítanie o svete reklamy, heh. Čerpám tu inšpiráciu zo svetových insightov, trendov v animácii ale aj tvorby celkovo.
https://lovetheworkmore.com/
2. Často si predchádzajúci web "Love The Work More" prekladám aj touto stránkou.
https://clios.com/awards/winners
3. Super AI tool. Databáza víťazných prác z Cannes, ktorá nájde kampane alebo case movies podľa tvojich preferencií. Ak hľadáš inšpiráciu napríklad v kategórii Best Craft in OOH, stačí to tam napísať, ako pri Chat GPT a vygeneruje ti to okamžite linky. Niekedy toľko, že to musíš zastaviť.
https://www.adaily.co/demo/
4. Paradná stránka na mnoho typov exekúcií, filmových a kamerových efektov, pohybov a prechodov s množstvom reálnych ukážok z rôznych filmov a videí.
https://eycndy.co/
5. Future tool - Toto je užitočná stránka, ktorá zlúčuje odkazy na nespočetné množstvo AI toolov alebo generátorov, usporiadaných podľa kategórií. Je tam toho toľko, že sám to ešte nemám celé prelúskané. Odporúčam všetkým!
https://www.futuretools.io/
Ak sa vám môj seriál páči a chceli by ste ešte viac tipov na inšpiratívny reklamný obsah, velice odporúčam sledovať ma na LinkedIne.
Díky a peknú nedeľu.