Jednou bol prístup k posudzovaniu originality ideí a to do akej miery sú insajdy recyklované z tuzemských a zahraničných kampaní, čo je stále ťažšie odsledovať a druhou výzvou bolo nenechať sa ovplyvniť komunikovanou témou, najmä čo sa týka spoločensky zodpovedných projektov.
Silná téma akokoľvek zaujímavá a spoločensky dôležitá nesmie prebiť jej komunikačné spracovanie. Keďže sme v disciplíne komunikácia, oceňovali sme aj čitateľnosť, ľahkosť prevedenia a autenticitu, na rozdiel od komplikovaných konštruktov, v ktorých ambícia zaujať prerastala prevedenie.
Ako to už býva každý rok, veľa nápadov zlyhávalo na exekúcii, alebo naopak exekúcia prebíjala idey. Keďže porotu tvorili skúsení seniori s niekoľkoročnou praxou celkom odradzujúci pri pozeraní prác bol pocit déja vu.
Na Klinci skórovali aj práce, ktoré prinášali svieži humor, navodili pozitívne emócie. Zrejme všetkých nás bavili práce, ktoré boli v niečom outstand, fresh, s dobrým insajdom, nemali sme pocit, že sme ich videli v rôznych variáciách desiatkykrát, bavili nás práce, ktoré pôsobili smart, neboli nasilu sugestívne a ich sila bola v prirodzenosti a jednoduchosti.
Do budúcich rokov je výzvou, ako sa vysporiadať najmä s originalitou prác, kopírovaním, či už vedomým alebo proste nevedomým a ako reagovať na trendy z veľkých medzinárodných festivalov.
Ako fungovala porota, na čom si dala záležať a čo boli jej najväčšie úskalia, hovoria v podcaste Stratégií OK360°jej predsedovia Martin Woska a Juraj Kováč.
Partnermi 30. ročníka súťaže Zlatý klinec v roku 2024 sú:
Shutterstock - partner kategórie VISUAL
Tatra banka - partner kategórie CRAFT
ŠKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN
Eallin Nomad - partner kategórie FILM
Allfred.io - partner kategórie DIGITAL
TV JOJ - partner kategórie MEDIA
Ticketportal - partner kategórie PROMO & ACTIVATION
Slovnaft - partner kategórie CAMPAIGN
Súťaž Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku a súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.