Sám doma: Stratený v Londýne
Písal sa jún 2012 a ja som sa vo svojich čerstvých 17-tich rokoch vydal na predĺžené letné prázdniny do Londýna. Pravda, nešiel som na dovolenku s rodičmi. Na Profesii som našiel lákavý inzerát sľubujúci "prácu spojenú s prípravami olympiády". Romantizoval som si, že budem v oranžovej veste s nápisom staff usádzať fanúšikov na športoviskách alebo také niečo. Stačilo zaplatiť sprostredkovateľský poplatok českej pracovnej agentúre a všetko malo byť vybavené.
A už som v Británii. Pani, s ktorou som celý čas ohľadom práce komunikoval síce pre mňa nemá zabezpečené vôbec nič, ale za to mi aspoň prestala dvíhať telefón.
Blbá situácia. Dvaja starší chalani, ktorí cestovali so mnou sa do pár dní zdvihli a odleteli späť na Slovensko. Ostal som sám v 12-miliónovom meste. Bez práce, peňazí a so sekerou tisíc libier, ktoré som si na letenky a ubytko požičal od rodičov. Pre chalana, ktorý ešte pred pár dňami písal bleskovky z matematiky a večierku mal do 23:00 to bolo celkom drsné. Ísť po vzore parťákov, vrátiť sa domov a vysvetľovať našim, že ma o veľké plány na leto a ich mesačnú výplatu obrala vlastná naivita sa mi ale moc nechcelo.
Posledných pár libier som investoval do cestovnej karty a dvojtýždňovej zásoby najlacnejších toastov s kečupom, na ktorých bolo naprísané, že je v nich síce trocha menej paradajok, ale stále chutia fajn. No a takto vybavený som sa vybral cestovať po (tento raz už britských) pracovných agentúrach s neodmietnuteľnou ponukou mojej lámanej angličtiny a nulových pracovných skúseností.
Čuduj sa svete, dostal som šancu v podobe niekoľkých skúšobných zmien ako čašník. Mám nádej, že to ešte celé môže dopadnúť fajn, hovorím si. Čo som ale nemal, boli peniaze na ďalší nájom. Našťastie, na poslednú chvíľu sa mi podarilo sporadickú prácu čašníka - začiatočníka spojiť s roznášaním novín a triedením bielizne v práčovni. Niekedy aj naraz v jeden deň. Rekord bol 23 hodín na nohách. Telefón mi len málokedy ukazoval menej ako 30-tisíc krokov a topánky, ktoré som v práci používal, som zodral tak, že sa mi na podrážke urobila diera.
O pár týždňov, prepotených košieľ a schudnutých kíl neskôr, stojím vo foajé najstaršieho 5* hotela v Európe. Predo mnou Hugh Jackman s natiahnutým pohárom na víno. Usmeje sa na mňa, poďakuje a ponorí sa naspäť do rozhovoru s inou účastníčkou banketingu, na ktorom obsluhujem.
Testom na čašníka som teda nakoniec prešiel. Až tak, že si ma obľúbili v najlepších hoteloch v Británii a takýchto celebritných stretnutí som v nasledujúcich mesiacoch zažil niekoľko.
Po návrate na Slovensko som mal oficiálne stále ešte pár mesiacov 17 rokov. Akokoľvek pateticky to ale znie, vo Viedni pristál už dospelý Lukáš. Ktorému sa akákoľvek ďalšia úloha v škole alebo neskôr v práci zrazu zdala oveľa uskutočniteľnejšia. Aj keď je to už veľa rokov, myslím, že ten mindset idem-riešim mi ostal a tažím z neho pri práci doteraz.
Odskúšal som platený Deck of Brilliance
Deck of Brilliance je skvelý ťahák pre každého juniorného ideamakera. A určite čas od času helfne aj nejednému seniorovi. Minulý týždeň prešiel veľkými zmenami. Má nový dizajn, sekcie (ktoré volá tools), ale hlavne, je spoplatnený. Aké dojmy na mňa zanechal?
▶️ Obsah zo starej verzie DoB - kreatívne patterny - si našiel svoje miesto aj po update. Chvalabohu. Pravda, má za mňa trošku nepochopiteľne menej prominentnú rolu v rámci UX stránky. Na jeho úroveň sa dostali 4 iné sekcie, čo moc nepomáha prehľadnosti.
▶️ Jednotlivé patterny sú po novom rozdelené do 4 "veľkých" kategórií. Priznám sa, že zatiaľ tomu prichádzam na chuť len pomaly a na prvú dobrú sa mi ťažko triafa, aký druh kreativity nájdem v chlieviku All-Purpose Toolkit a aký v Deep-Dive Toolkit
▶️ Potešila ma časť Story Toolkit. Už dávnejšie som rozmýšľal, či by sa nedal systém zo starého DoB využiť aj pri stavaní dramaturgie spotov. Nie je to dokonalé, ale vyzerá, že dal.
▶️ Naopak vôbec nefunguje tool, ktorý má byť určený na generovanie insightov. Generické vetičky, ktoré si má človek položiť si nezaslúžili samostatnú časť stránky.
▶️ Over all mám zmiešané pocity. Nemôžem sa ubrániť myšlienke, že tvorcovia jednoducho potrebovali aktivizačný moment, aby na subscription namotali aj borcov, čo majú starý DoB prelúskaný odpredu dozadu. Divne na mňa pôsobí aj, že pri niektorých sekciách ako príklady využitia jednotlivých toolov teraz nie sú použité len oceňované reklamy, ale aj filmy. Anyway, za tých 8 euríčiek sa to na mesiac skontrolovať asi oplatí.
Tak, a to bol môj septembrový blog. A ak sa vám páči a chceli by ste ešte viac tipov na užitočný reklamný obsah, pokojne postalkujte na mojom LinkedIne. Ak dáte aj follow, budem sa tešiť.
https://www.linkedin.com/in/lukaslukonic/
Diky a peknú nedeľu

