Mastercard
StoryEditor

Mastercard pre Slovensko a Českú republiku má nového generálneho riaditeľa

10.09.2019, 11:06
Autor:
(red)(red)
Stal sa ním Michal Čarný.

Michal Čarný bol menovaný za nového generálneho riaditeľa spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku s účinnosťou od 1. septembra 2019. Hlavnou prioritou v jeho novej funkcii bude ďalší rast spoločnosti Mastercard na oboch trhoch a upevňovanie jej vedúcej pozície v oblasti bezhotovostných platieb. Na pozícii vystriedal po necelých ôsmich rokoch Miroslava Lukeša, ktorý v newyorskej centrále Mastercard povedie ako Senior Vice President globálny vývoj debetných produktov.

Mojou prioritou bude ďalšie posilňovanie inovácií a rozvoj akceptácie platobných kariet. Slovensko a Česká republika patria v oblasti platobných kariet medzi najinovatívnejšie trhy na celom svete. V bezkontaktnom platení sú naše trhy absolútnou svetovou jednotkou s prakticky stopercentným podielom bezkontaktných terminálov. Bezkontaktné platby využíva takmer 90% Slovákov a podiel týchto rýchlych, pohodlných a bezpečných platieb u obchodníkov je na Slovensku až 83%. Naďalej však existuje priestor pre prijímanie kariet na miestach, kde to ešte stále nie je bežné, ako sú ordinácie lekárov, festivaly, športové štadióny či prevádzky drobných živnostníkov,“ uviedol Michal Čarný.

Spoločnosť Mastercard je popredným hráčom na slovenskom a českom platobnom trhu. Prostredníctvom použitia širokej škály unikátnych technológií prináša bezpečné, jednoduché a stále chytrejšie každodenné platby. Výraznou prioritou spoločnosti Mastercard sú inovácie. „Naši klienti z radov slovenských a českých bánk sa rovnako ako samotní držitelia kariet môžu tešiť na nové atraktívne výhody kariet Mastercard, ktoré im ešte viac uľahčia a spríjemnia každodenné platenie. Zameriavať sa budeme tiež na nové formy platieb, napríklad jednoduché prevody peňazí medzi jednotlivými držiteľmi kariet,“ dodal Michal Čarný.

Michal Čarný má viac než osem rokov skúseností s vytváraním a implementáciou firemných stratégií. V spoločnosti Mastercard bol tri roky zodpovedný za prípravu a realizáciu stratégie pre spotrebiteľské a firemné produkty na Slovensku, v Českej republike a v Rakúsku. Na starosti mal tiež implementáciu inovatívnych služieb s pridanou hodnotou, rozvoj netradičných vydavateľov vrátane fintech hráčov a riadenie spoločných aktivít s kľúčovými obchodníkmi.Pred príchodom do Mastercard Michal Čarný pôsobil päť rokov v spoločnosti Roland Berger Strategy Consultants, kde viedol poradenské projekty so zameraním na finančné služby a telekomunikačný sektor. Pracoval s klientmi naprieč mnohými regiónmi vrátane strednej a východnej Európy, západnej Európy, južnej Európy a Blízkeho východu. Pôsobil tiež v juhovýchodnej Ázii a v Číne.

Michal Čarný vyštudoval ekonómiu a stratégiu na University of Chicago a London School of Economics and Political Science. Vo voľnom čase sa venuje potápaniu, vysokohorskej turistike či jachtingu, v súčasnej dobe pracuje na získaní pilotnej licencie pre malé lietadlá.

Miroslav Lukeš pôsobil ako generálny riaditeľ pre Slovensko, Českú republiku a Rakúsko takmer osem rokov. Pod jeho vedením došlo k akcelerácii rastu kartových platieb, ale tiež k zavedeniu zásadných inovácií, vďaka ktorým Slovensko a Česko patria medzi najinovatívnejšie krajiny na svete. Popri bezkontaktných a mobilných platbách to bolo prvé globálne spustenie brandu vernostného programu Priceless Specials, zavádzanie bezkontaktných platieb v doprave, užšia spolupráca s verejným sektorom a ďalšie. Teraz bude z newyorskej centrály Mastercard viesť vývoj debetných produktov na globálnej úrovni so zameraním na digitalizáciu.

„Úprimne ďakujem bankám, partnerom a tímu Mastercard za mnoho spoločných projektov, vďaka ktorým sme spoločne spravili život miliónov ľudí pohodlnejším a bezpečnejším. Spoločne sme zviditeľnili Slovensko a Česko na globálnej mape inovácií a vďaka tomu mohli uvádzať nové produkty vo svetovej či regionálnej premiére. Som presvedčený, že tím profesionálov v Mastercard bude aj pod Michalovým vedením úspešne spolupracovať s bankami, obchodníkmi i verejným sektorom a zavádzať ďalšie novinky, ktoré uľahčia a spríjemnia platenie,“ uviedol Miroslav Lukeš.

 

01 - Modified: 2022-03-31 07:51:05 - Feat.: - Title: Najobľúbenejšími obchodníkmi Slovákov za rok 2021 sú Dráčik, Martinus a dm drogerie markt 02 - Modified: 2021-08-06 07:19:12 - Feat.: - Title: Inšpirácie z Cannes: Mastercard umožnila transrodovým ľuďom ukázať svoju pravú identitu 03 - Modified: 2021-08-05 07:26:58 - Feat.: - Title: Prieskum: Generácia Z považuje technické vymoženosti za samozrejmosť a najviac si cení osobné vzťahy 04 - Modified: 2021-05-12 13:27:44 - Feat.: - Title: Mastercard vymenoval novú manažérku rozvoja digital e-commerce 05 - Modified: 2021-04-29 15:36:43 - Feat.: - Title: Prieskum Mastercard: Chcete na prvom rande zapôsobiť? Plaťte bezhotovostne
menuLevel = 2, menuRoute = news/kto-kam, menuAlias = kto-kam, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 02:42