Značka UNIQA je dlhodobo postavená na dôvere, silnom medzinárodnom zázemí a istote kvality. V snahe prinášať svojim klientom lepší život sa snaží dôraznejšie reflektovať potreby a záujmy súčasných klientov. Dôkazom je aj silná podpora témy duševného zdravia či ochrany pred kybernetickými útokmi.
„Kultúra UNIQA mi bola od prvého momentu blízka, pretože nie je o veľkých deklaráciách, ale o aktívnej transformácii nielen vlastnej spoločnosti aj celého finančného trhu. Krásnym príkladom je zloženie nášho predstavenstva, kde máme tri ženy, štyroch mužov a celkovo štyri národnosti. Tento mix biznis skúseností a pohľadov poskytuje dôležitú diverzitu názorov, ktorú som zatiaľ na poistnom trhu nevidel a ktorá posúva celú firmu vpred,“ hovorí Jakub Drobec.
UNIQA je po fúzii so spoločnosťami AXA silná česko-slovenská skupina, ktorá okrem poistenia poskytuje ľuďom komplexné finančné služby, vrátane sporenia na dôchodok a investovania.
„Už dnes pracujeme na tom, aby značka UNIQA bola natoľko silná, že zákazník nebude mať potrebu riešiť svoje finančné záležitosti inde. Viem, že značku nie je možné rozvíjať len cez médiá a kampane. Preto od prvého dňa pracujem s celým tímom na silnej integrácii s produktom, distribúciou a riadením klientskeho zážitku naprieč všetkými brand tochpoints,“ vysvetľuje nový riaditeľ pre značku, marketing a komunikáciu UNIQA Jakub Drobec.
Jakub Drobec realizoval svoje marketingové a komunikačné vízie po celom svete - od kódovania webových stránok pre zahraničné spoločnosti koncom 90. rokov až po nakrúcanie reklám v Južnej Afrike s hollywoodskym režisérom. Ako hovorí: „žiadny projekt pre mňa nie je príliš malý alebo príliš veľký“. Od roku 2007 pracoval exkluzívne pre spoločnosti z rebríčka Fortune Global 500 v oblasti finančných služieb a veľkých technológií.
Počas svojho pôsobenia v poisťovni Generali (2013 – 2019) viedol marketingové tímy a tímy priameho predaja v troch krajinách (Slovensko, Turecko, Nemecko) a transformoval tieto organizácie na štíhle a zákaznícky orientované spoločnosti s výnimočnou efektivitou pri maximalizácii dopadu na podnikanie. Za zmienku stojí jeho strategická zmena pozície a zlúčenie ôsmich rôznych spoločností v skupine Generali Nemecko, ktoré vyústilo do najrýchlejšie rastúcej značky v kategórii nemeckých poisťovní s najvyššou efektivitou mediálnych investícií.
Od roku 2019 presunul svoje zameranie na mediálne a strategické poradenstvo v centrále Google EMEA a potom v nemeckom Amazone, kde vytvoril mediálnu a kreatívnu stratégiu pre špičkových zákazníkov ako Mastercard, Allianz, McDonalds, VW Group a ďalších, aby dosiahli čo najvyššiu efektivitu svojich marketingových aktivít a maximalizovali tak svoje strategické rastové ambície.
„Je fascinujúce porovnávať skúsenosti z krajín ako Česko/Slovensko, Írsko, Turecko a Nemecko. Čo je ale moja úplne kľúčová skúsenosť - napriek tomu, že každý z tých trhov je kultúrne úplne odlišný, zákazníci očakávajú od poistenia a finančných služieb všade v zásade to isté,“ uzatvára Jakub Drobec a dodáva: „Je úžasné byť naspäť doma! Nikdy som síce nestratil kontakt so Slovenskom a Českom, ale je skvelé tu opäť žiť a mať možnosť podporiť rozvoj našich domácich ekonomík.“